Akkor úgy néz ki hogy mégis befürödtünk az akksigyárakkal?
Mikor az EU tervezgette hogy 2035-től csak elektromos autókat lehet újonnan üzembe helyezni, Orbánék dörzsölték a markukat hogy na majd akksinagyhatalom leszünk ha csak elektromos autók lesznek.
Erre kijön az újabb tervezet, hogy mégis maradhatnak a belsőégésű motoros autók ha a kevésbé káros szintetikus üzemanyaggal üzemelnek.
Most akkor ez az országra nézve azt jelenti, hogy nyakunkon marad egy csomó akksigyár a filippínó vendégmunkásokkal, mert nem lesz annyi elektromos autó mint amennyi a gyártókapacitás lesz? Orbánék ezzel az akksigyáros ötlettel akkor most nagyon befürödtek?
Nem marad a nyakunkon, mivel nem a magyar állam teszi bele a pénzét hanem a külföldi befektető. Ha nem tudja eladni az aksikat akkor bezárja az üzemet és majd épül a helyén más gyár. Addig is viszont jelenleg nagyon masszív kereslet van az akkumulátorokra, egyszerűen nem bírják a gyárak az igényekkel a lépést tartani. A szintetikus üzemanyagok még legalább 15-20 év mire jobban betörnek a piacra.
Szóval a most épülő aksigyárak legalább 15-20 évig termelik az adóbevételt, a GDP-t, na meg az ott dolgozók zsebébe a fizut.
Lehetséges. De az elszennyezett vízbázist és talajt már nem tudjuk visszacsinálni.
A munkakörülmények miatt rákbeteg dolgozók sem fognak ettől meggyógyulni. Az üzemi balesetekben elhunytak meg pláne nem fognak feltámadni.
Így jár az a nép, amelyik önként és dalolva egy diktátor hajlamú embernek ad hatalmat, majd az egyre szűkülő demokráciában se kap észbe.
Folyik az útkeresés. Meg az autógyáraknak elég erős az érdekérvényesítő képességük.
Még az is lehet, hogy a hidrogén lesz a nyerő. Ki tudja...
#1 "Nem marad a nyakunkon, mivel nem a magyar állam teszi bele a pénzét hanem a külföldi befektető"
Ja, aztán majd ha nincs rájuk szükség összecsomagolja és haza viszi a befektető? Vagy itt marad a kiszolgáló létesítményekkel együtt s tarthatjuk fenn.
#4
Ó, a magyar kormány nagyon jó abban, hogy mások sikerét, pénzét a saját eredményének tekintse akkor is, ha semmi köze hozzá.
"Nem marad a nyakunkon, mivel nem a magyar állam teszi bele a pénzét hanem a külföldi befektető."
A magyar állam IS beleteszi a pénzét (helyesebben a pénzünket). Sokmilliárddal támogatja ezeket a gyárakat, hogy ide épüljenek.
"A szintetikus üzemanyagok még legalább 15-20 év mire jobban betörnek a piacra."
Mármint minél jobban? Az elektromosnál már így is jobban be van törve a piacra, több autó furikázik szinti üzemanyaggal, mint elektromos árammal.
"Szóval a most épülő aksigyárak legalább 15-20 évig termelik az adóbevételt, a GDP-t, na meg az ott dolgozók zsebébe a fizut."
Milyen adóbevételt? Adómentesek.
És az miért jó nekünk, magyaroknak, hogy a kínai meg koreai akksigyárak a bennük dolgozó filippínók meg mongolok zsebébe termelik a fizut?
Kérdező
Az akkumulátorok iránti kereslet egyre növekszik még úgy is ha maradnak a belsőégésű motorok.
Amúgy jelzem, hogy most is kellenek aksik az autókba, akkor is ha benzines vagy dízel. de akkumulátor kell minden elektromos eszközbe a fúrógéptől a rolleren át a drónokig. Miért hiszed hogy ha az évek során megtöbbszöröződött a kereslet utánuk akkor most majd hirtelen nem lesz rájuk szükség?
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!