Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Ha eltörölnék ezeket a luxi...

Ha eltörölnék ezeket a luxi kedvezményeket , az segítene a Máv-Volán csoporton?

Figyelt kérdés

Mondani sem kell, problémák vannak a létszámmal, infrastruktúrával.

Első lépésként, ezeket a luxus kedvezményeket, mint ilyen meg olyan százalékos kedvezményű jegy, meg nyugdíjasok ingyen utazgatása, el kell törölni.


Amikor megyünk a Flixbusszal ott sem mondhatjuk,hogy "sofőr bácsi, hadd utazzak féláron vagy ingyen, nyugdíjas/diák/izé vagyok"

Vagy, életszerűbb példa, a benzinkúton sem fogják féláron adni az üzemanyagot, csak mert nyugdíjas, diák valami.


A diákok esetében lehetne olyan módszert alkalmazni, mint, ami a munkavállalóknál működik.Beviszik a bérletet és az ár 90 százalékát visszakapják, ugyanis azt fizeti a cég/iskola.



Nagyobb önállóságot kell adni a MÁV-Volán csoportnak, hogy legyen joguk önállóan a jegyárakat megszabni, akár piaci alapon.Ne az állam döntse el ezt is.

Évek óta ugyanannyiba kerülnek a jegyek bérletek, pedig drágult minden.Volt infláció, növekedtek a munkaerőköltségek, alapanyagárak,üzemanyagárak...stb

Persze, a még mindig szocialista kispolgár nem képes az orránál tovább látni.


2023. okt. 1. 13:59
 1/4 anonim ***** válasza:
91%
Nem, az segítene a MÁV helyzetén, meg úgy általánosságban az ország helyzetén, ha minden egyes fillért, amit az EU-tól támogatás után kap az ország, ténylegesen az ország fejlesztésére lenne költve ugyanúgy, mint ahogy az adót is, amit az emberek keresnek. Ha nem lézerjani zsebében, meg a sok zsírfejű MÁV vezér számláján landolna a támogatások jelentős része, akkor nem ilyen őskori állapotok uralkodnának a tömegközlekedésben.
2023. okt. 1. 14:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
77%
Először Lézer Janit kéne eltakarítani az útból, majd nagyfokú fejlesztésekkel helyrepofozni az állami szolgáltatásokat.
2023. okt. 1. 14:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
59%
Elvileg az államnak meg kellene térítenie a volán felé az ilyen 90 meg 50%-os jegyek maradék árát. Elvileg. Ahogy elvileg a TB-t az EÜ-re kellene költenie az államnak, meg hasonló elviekben létező dolgok esetén.
2023. okt. 1. 14:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:

Kérdező

A tömegközlekedés biztosítása az állam kötelessége, a Flixibus viszont egy magán társaság, amivel az utazhat aki ki tudja fizetni.

Az államnak kötelezően biztosítania kell minden állampolgára számára, hogy el tudjon utazni A-ból B-be és ehhez kellenek utak, sínek, közlekedési rendszer stb. A Flixibusz sem tudna működni ha az országok nem tartanák fenn az utakat, nem működtetnék a közlekedési lámpákat, nem lenne közúti járműellenőrzés, nem lenne fenntartva a járművek biztonságának ellenőrzése stb. stb.

Ha nincsenek utazási kedvezmények akkor attól nem a bevétel nőne hanem az utasszám csökkenne. Most pont az ellenkezőjére törekednek mindenhol, próbálják az embereket az egyéni közlekedésről - autókról - átterelni a vonat meg busz közlekedésbe. Ez pedig akkor sikerül ha sokkal olcsóbba tömegközlekedés - vagyis vannak kedvezmények.

Ha teljes árat kell fizetni a vonatjegyért egy 4 fős családnak akkor nem éri meg vonattal utazniuk, mert a feléből bőven megvan a benzin és az autó fenntartásának ára a parkolójeggyel együtt.

Budapest Veszprém vasúton 112 km. A teljesárú jegy 2200Ft. Ez 4 főnél oda-vissza 17600 Ft. Vagyis ha el akar menni ez a család vonattal egy budapesti programra, akkor csak az odaút 17600Ft. Most már a BKK jegyárak bőven többet tesznek ki mint amennyibe a parkolójegy kerül egy kocsira pár órára. Ha egy nem túl jó fogyasztású autóval megy a család, akkor sem költenek 10000-nél többet üzemanyagra ezen az úton.

A kedvezmények két ok miatt léteznek:

1. kedvezmények nélkül nem tudják megfizetni az átlagemberek a tömegközlekedést (kedvezmény a bérlet is)

2. kedvezmények nélkül nem is akarják megfizetni.

Ha nem lennének a kedvezmények akkor itt is olyan lenne, mint az USA-ban, mindenféle vacak kocsi járna az utakon és a tömegközlekedés az a nagyobb forgalmú településekre korlátozódna, az is ritkábban.

Amikor az USA-ból voltak itt diákok és beszélgettek gyerekemékkel, akkor nem értették hogy lehet, hogy itt csak 18 évesen szerezhetnek majd jogosítványt. Azt gondolták itt is a szülők fuvarozzák a gyerekeket addig mindenhová, mivel náluk ez a szokás, mert minimális a tömegközlekedés városokon kívül. Gyerekemék meg őket nem értették, hiszen nálunk már sokkal fiatalabban egyedül közlekedtek, járták az országot vonattal, busszal.

Megint megpróbálod feltalálni a kanálban a mélyedést. Azt hiszed az előtted levő sok generációnak nem voltak ötletei. Voltak. A jelenlegi rendszer azért nem ugyanaz mint amivel kezdődött a tömegközlekedés története. Csak bebizonyosodott, hogy ez a rendszer az ami működik, hiszen az adminisztráció sokszor elviszi azt a keletkezett hasznot amit az ötlet esetleg jelentene.

Ráadásul más szempontok is belépnek, mint a környezetvédelem. Nagyon sokat elvárják, hogy az adójuk inkább arra menjen a MÁV felé, hogy támogassa a működését, és cserébe kevesebb autó szennyezze a környezetet csak mert inkább azzal utaznak az emberek, holott tömegközlekedéssel is lehetne. Ezért nem magáncég a MÁV hanem állami tulajdon, mert közfeladatot lát el, azt mindenki számára elérhetően kell biztosítsa és olyan szempontokat is ki kell szolgáljon amik a profitszerzéssel ellentétesek.

2023. okt. 1. 17:05
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!