"Publicus: 890 forintos benzinárnál váltana más közlekedési módra az átlagos autós" 2010-ben 300 Ft-ról indult a benzin, a fizetések azóta megtriplázódtak, tehát arányosan 900 Ft-os benzinár lenne manapság reális?
Kérdező, ez nem azt jelenti, hogy ennyinek kellene lennie a benzin árának, hanem hogy ennyit még morgás nélkül kifizetnek érte az autósok az adott körülmények között.
Nemrég tankoltam és nem örülök annak hogy 2 éve még a harmadával kevesebbet fizettem ugyanannyi benzinért, mint most. Nagyon magas a benzin ára. De nem morgok miatta mert egyrészt tudom, hogy mennyit emelkedett a kőolaj ára is meg az előállítás költsége is, ahogy a fizetésem is emelkedett közben. Nem annyit mint amennyit a benzin, még arányaiban sem, de nagyon nem ugyanaz most a helyzet, mint ami volt 2010-ben.
#4 "Tankolásonként fizetek 25 000-et, ebből maga az üzemanyag lehet kb. 5000 forint. 20 000 forintot kifizetek, mert szennyezem a környezetet. Ezt a pénzt ellopják olyan emberek, akiknek köze nincs a környezetvédelemhez."
Honnan veszed ezt a butaságot?
A benzin ára nem egyenlő a kőolaj árával, ez olyan, mintha azt hinnéd a kenyér ára csak a liszt árából áll a többit ellopják.
Valóban nagyon magas az adótartalma az üzemanyagoknak, többszörösen adózik is, hiszen van rajta jövedéki adó is meg ÁFA is, de ez nem a környezetszennyezésre megy el. Az üzemanyagok adótartalma megy az utakra. Az újakra és a régiek karbantartására, fenntartására, a közlekedésre. Ráadásul Magyarországon alacsonyabb az üzemanyagok össz adótartalma, mint az uniós átlag, nem éri el az ár felét.
#9: "Aki kocsival jár az azért teszi mert mással nem tud bemenni dolgozni."
Ez így általánosan biztos, hogy nem igaz. Nyilván van aki nem tudja másképp megoldani, de nagyon sokan kényelemből járnak kocsival. Bár sokszor ez a kényelem is egy illúzió szerintem, gyakran a saját munkatársaimon látom, hogy idegesek, frusztráltak az autós közlekedés, dugók stb miatt.
#11 nagyon kevésre igaz, ezek csak kifogások, mint a "hogy vigyem a gyereket suliba" (mindjuk tényleg egyee több a fogyatékos gyerek akiket 2 tonnás SUV-al kell iskolába, egyetemre szállítani oda vissza), meg a szerszámos szöveg is szokott menni.
Tény viszont, hogy az autósok 80% egyszerűen azért autózik, merr meresztené a seggét.
“ Aki kocsival jár az azért teszi mert mással nem tud bemenni dolgozni.”
Ha ez igaz lenne kb negyed annyi ember lenne az utakon.
A legtöbb munkatársamnak közvetlen buszjárata van a lakása és a munkahelyünk között. Felszáll, leszáll ottvan. Van akinél ez 5 perc buszút, van akinél 15.
Az összes kocsival jár. Egyedül. A legnagyobb tömegben. Aztán haza ugyanúgy a legnagyobb tömegben.
Mindezt úgy, hogy a munkahelyünk ad bérletet ingyen.
Én voltam az egyetlen aki nem kocsival járt hanem bringával, de mióta ellopták a bringám már én is azzal megyek…
A 890 Ft-os árnál való váltás, egy átlag: van, aki már 700-nél inkább busszal járna dolgozni - neki megéri a plusz X perc idő azt, amit megspórol a benzinen. De ez nem azt jelenti, hogy 700 felett már soha nem használja az autót, hanem azt, hogy érezhetően kevesebbet.
És van, aki 1200-as árnál is kb annyit autózna, mint most.
#19 Így van. Ahogy az is hogy attól mert megemelkedik a benzin ára még nem biztos hogy a tömegközlekedést fogja választani valaki, vagy fordítva, alacsonyabb árnál is dönthet úgy, hogy ezentúl a vasutat használja.
Nálunk pár éve lett kész a vasútfelújítás, most sokkal gyorsabban el lehet jutni a szomszéd nagyvárosba ahová sokan járnak dolgozni. Akkor megnőtt a vasúttal járók aránya és a parkoló tele lett kocsikkal, mert a vasútig jöttek csak vele. Aztán most amikor bevezették az országbérletet, vármegyebérletet, megint ugrott a vasúttal járók száma. Már nem férnek el a nemrég épített új parkolóban sem a kocsik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!