Nincs is pedagógushiány, többlet is van vagy valóban hiány van?
Bocs nem vagyok képben a tanárok számával. Azt tudjuk, hogy milyen az oktatás. De azt hogy pedagógus hiány van vagy sem fogalmunk sincs. A 444-en ma már a harmadik interjúban ecsetelik a diákok, hogy a "pedagógusok holtfáradtan, összetörve a munkaterhek alatt sírva fakadnak órán". Most így ezt ugye a nyolc hetes nyári szünidő után, de mindegy akár még igaz is lehet [link]
Elvileg hatalmas tanárhiány lenne. Mindenki másokat helyettesít stb. Viszont eközben maga a kormány szóvivője: Maruzsa ha jól tudom nyilatkozta ma és a teletext meg is erősítette, hogy ahol 15 pedagógus mondott fel év végén a státusztörvény miatt ott most 115 érkezett, tehát elvileg még meg is lehet versenyeztetni őket, mert nem tudom kell-e annyi.
Nagyon meredek a két fél álláspontja, érvei és egymásnak ellentmondóak. Hol az igazság?
2, "Az, hogy egy helyen több pedagógus jelentkezett, mint amennyi felmondott, szerinted azt jelenti, hogy országosan ez a helyzet?"
Átirányítják őket. 200 I.Q
Másrészt úgy mondta, mintha ez lenne a tendencia. Hallgasd meg a szövegkörnyezetet
-Az, hogy az egy diákra jutó pedagógus több nálunk, statisztikai tény. Ez nem zárja ki a hiányt, mert lehet, hogy a szétaprózottség miatt még többre lenne szükség. Kevés a nagylétszámú tanóra és osztály. A szétaprózottság abból adódik, hogy
-bejöttek a hat és nyolc osztályos gimik még az SZDSZ alatt
-Horn Gyula Vatikáni Megállapodása óta gombamód nőnek az egyházi iskolák, ami a Fidesz-érában kapott igazán lendületet.
Nálunk pl. a szomszéd faluban lesz református felső tagozat, pedig sosem volt ott felső tagozat, még a Kádár-kor demográfiai hullámhegye idején se (amikor három harmincx fős párhuzamos osztály volt minálunk). Mostanában két tizenkevés évfolyamos osztályt látok a tablókon: elmennek a jobbak hatosztályosba, páran eleve egyháziba mennek. És nem lehet a két osztályt összevonni, mert az egyik nemzetiségi, a másik kéttannyelvű.
Szóval nem olyan egyszerű, hogy "össze kell vonni az iskolákat", mert nem azonosak (nem mind állami nyolc osztályos általános) jellemzően a párhuzamosságok, hanem mondjuk egy állami nyolcosztályos, két eltérő felekezeti iskola, hatosztályos gimi, szóval mindenképpen érdekeket sért.
-A hiány lehet minőségi is: lehet hogy felvesznek valakit, hogy oktasson mondjuk informatikát, de valójában jogilag csak alsóban oktathatna, mert tanító informatika műveltésgi területtel (és ez még csak a jobbik eset). Lehet hogy reaktivált nyugdíjas, akit a végső összeomlás előtt bevetnek, mint Hitler a Volkssturmot.
-Lehet hogy le vannak fedve az órák, de heti 30 órája van az infótanárnak meg a matektanárnak. Pl. az az egyházi iskola, ahonnan az idei matektanárunk átjött, azt nyilatkozta a sajtónak, hogy náluk minden oké, nincs tanárhiány, le vannak fedve az óráik szakos tanárokkal. Pedig nem vettek fel helyette senkit, azaz ilyen áron és módon van lefedve.
-A régió se mindegy: Budapesten másfélszer akkorák a bérek, mint az elmaradottabb megyékben, a bér eddig ugyanannyi volt. Miközben a magasabb bérek miatt az árak is magasabbak (ha nem is az Aldiban, de drágábbak a szolgáltatások, az albérlet, stb.). Tehát Budapesten a legnagyobb a hiány, ott már minden szakosból hiány van, vidéken azért kompromisszumokkal ugyan (nyugdíjas, nem egészen megfelelő a végzettsége, stb.) de azért találni tanárt, ott inkább csak matekszakosból van hiány. (Még, köszönhetően annak, hogy a természettudomány oktatása visszaszorult a szakképzésben, de ez a lendület is hamar elfogy, most jön majd a "Z" szak helyette)
>két tizenkevés évfolyamos osztályt
-UPDATE: két tizenkevés fős osztályt
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!