Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » A kormány miért szabja át a...

A kormány miért szabja át a felsőoktatási ösztöndíj (állami helyek) rendszerét?

Figyelt kérdés

Arra gondolok,hogy az olyan fontos képzésnél, mint a repülőmérnök (pilóta) nincs állami támogatás.7 félév 21 millió.


Ellenben, sok egyetemen a kakaókeverő képzéseken, mint szociológia,filozófia és hasonlók indulnak állami támogatással,teljesen feleslegesen.



Műszaki terület, IT, egészségügy,pedagógia ,természettudomány,illetve korlátozottabb mértékben gazdaságtudományok,jogi és államigazgatási képzések.Erre van szüksége az országnak.

Előbbiekből tolni kell rendesen az állami férőhelyeket, utóbbiaknál korlátozottabb mértékben.

Ami ezen kívüli, azok meg legyenek fizetősek,ugyanis csak hobbinak jók.


2023. aug. 8. 09:31
 1/8 anonim ***** válasza:
29%
Az attól függ, hogy a NER-lovagok milyen képzésben érdekeltek.
2023. aug. 8. 09:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
17%
Mert kakaókeverő diplomával(régen büfészakos diplomának csúfolták) magyarországon és külföldön semmit nem ér, ez miatt alja munkában tudnak dolgozni.
2023. aug. 8. 09:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
0%
A pilóta mióta fontos képzés?
2023. aug. 8. 10:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
55%
Megint egy önjelölt oktatási szakember, aki "okosnak" hiszi magát...
2023. aug. 8. 10:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 A kérdező kommentje:

3#

Mitől nem fontos az, aki a repülőgépet vezeti?

Mitől fontosabb a szociológus?


Miért kap állami támogatást utóbbi, előbbi meg miért nem?

2023. aug. 8. 10:09
 6/8 anonim ***** válasza:
0%
Mitől fontos?
2023. aug. 8. 10:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
0%
A szociológus legalább nem egy kamionos a levegőben, mert a pilóta az annyi.
2023. aug. 8. 10:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

Kérdező

A felsőoktatás rendszere nem az Orbán kormánnyal indult meg, az már egy régi örökség ami folyamatosan alakul, változik. Nem csak a kormányok miatt, hanem mert változik maga az életünk és másra van szükség meg mások az emberek lehetőségei.

Korábban nagyon kevés olyan bölcsész képzés volt amilyen diplomával nem igazán találni állást. Aki egyetemre ment az a munkájához akart megfelelő végzettséget és kevesen, a leginkább rákattant emberek mentek szociológusnak, történésznek, hasonlóknak.

Ma már a fiatalok fele úgy képzeli, hogy diplomás lesz, egyetemre jár, de közben meg a nehéz képzésekhez, mint mérnöki, egészségügyi, tanári, jogász, gazdasági szakok stb. már nincs kedve, annyit nem akar tanulni ami ott kell. Az EU-ban meg kifejezetten elvárás, hogy egyre több legyen a diplomát szerzők aránya. Emiatt korábban a kereslethez igazították a kínálatot, vagyis egyre több és több olyan szak indult amivel utána ugyan nem mentek semmire, de amikor jelentkezni kell egyetemre akkor ez volt a fiataloknak szimpatikus.

Amikor elkezdték a felsőoktatást átalakítani - sok kormány próbálta - akkor a ballibek nem szerkezetileg hanem a finanszírozás oldaláról közelítették meg. Azt mondták, hogy nincs pénz mindazt finanszírozni amit a jelentkezők elvárnak, hát legyen tandíj mindenkinek és a befolyt pénzből majd lehet fedezni a vízalatti kosárfonást meg a lemmingek szaporodására gyakorolt hatásának vizsgálatát a klímaváltozásnak ÉS mellette marad pénz mérnök meg orvos képzésre is.

Na ez nem jött be, az emberek joggal mondták, hogy nem akarnak fizetős felsőoktatást mindenki számára.

A mostani kormányzat ezért másik irányból közelít, hiszen tényleg nincsen annyi pénz hogy mindenki hobbijából diplomás képzés lehessen. Eldöntötték, hogy szerintük milyen képzések fontosak elsődlegesen az ország számára, ott növelték a keretszámokat, a többiben meg lecsökkentették. Azon lehet és kell is vitázni, hogy az arányokat jól határozták-e meg, tényleg olyan kevés állami ösztöndíjas hely szükséges-e jogászképzésen vagy pl. amit írtál "repülőmérnök (pilóta)", hogy nincs is, de ez már részlet kérdés.

Látatlanban annyit tudok róla mondani, hogy mivel rendkívül költséges képzés és pilótákra a cégeknek van szüksége, így feltételezik, hogy lesz cég aki fizeti.

Az egyik szak leírásánál ez szerepel:

" A képzés célja olyan hivatásos pilóták képzése, akik ismerik a légiközlekedést, alkalmasak a repülőgépeket üzemeltető vállalkozásoknál, szervezeteknél a repülőmérnöki tevékenység ellátására, a légiüzemeltetéssel (air operation), a földi kiszolgálással (ground handling) és a szállítási feladatok szervezésével, megoldásával kapcsolatos, valamint a vonatkozó minőségbiztosítási teendők végzésére. Elsajátították az (Airline Transport Pilot, Aircraft) ATP(A) integrált képzés követelményeit. Felkészültek a tanulmányok mesterképzésben való folytatására." "A szakmai gyakorlat a repülési gyakorlat, amely a szorgalmi időszakban napi repülések, továbbá a nyári nyolc hetes repülési gyakorlatok formájában valósul meg. "

Nem hiszem, hogy az államnak lenne lehetősége ilyen képzést fizetni, mikor nincs is állami repülőtársaságunk sajnos. A hadsereg egy más kérdés, ott a pilóta képzés költségeit állja az állam nyilván valamilyen formában, különben nem lenne pilóta a magyar honvédségben.

Az állam pont azt csinálja most amit mondtál. De nem lehet egyből mindenre kijelenteni, hogy eddig diplomázott ezen a szakon évente 27 ember, mostantól egyre sincsen szükség, fizesse aki akarja. A jogászoknál ezt tették, mivel a jogi diploma megszerzésével biztos az olyan keresetlhetőség amivel fedezni tudják a korábbi diákhitelt, a képzésük költségét. Azonban egy szociológus soha nem fog annyit keresni.

2023. aug. 8. 10:19
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!