Itthon miért nem engedi az allam hogy legyen Mávnak konkurenciája?
Figyelt kérdés
Más orszagokba bevett szokás hogy nem csak állam üzemeltett vasúti jaratok hanem magáncégek is. Lehet ha itthon is nevezetnék akkor nem kéne jaratokat negszüntetni meg kényelmesebb lenne az utazás is ha modernebb szerelvények jönnének.2023. júl. 30. 20:25
1/15 anonim válasza:
Pár év és kötelező lesz a vasúti személyszállítási piac megnyitása.
Gondolom megvárják és nem nyitják meg a piacot, csak ha kötelező lesz.
2/15 anonim válasza:
Szerintem azért, mert a magáncégeket kárpótolni kéne a 65 év felettiek ingyen utazása és az egyéb kedvezmények miatt is. A Gysevnek is ki kell, hogy fizese a kormányzat, az ez okból kiesett összegeket. ( A MÁV-nak meg nem nagyon szokta)
3/15 anonim válasza:
2#
A vasúti személyszállítás egy közszolgáltatás.Ezért, ha magáncég végez közszolgáltatást,ugyanúgy jár nekik közszolgáltatási díj, mint az állami cégeknek.Illetve a kedvezményes jegyek 100 százalékosra kipótolása is.
4/15 anonim válasza:
2
"a magáncégeket kárpótolni kéne a 65 év felettiek ingyen utazása és az egyéb kedvezmények miatt is"
Ez jár! Éljen dolgozó nép! Mindenki kap!!! Éljen a szocializmus! Éljen, hogyha nem kell versenyezni!!!
5/15 anonim válasza:
Úgy látszik, keddtől a 103-as vonalon a Vásártérnél megint gyaloglászhatok a síneken, mint anno 2009-2010-ben.
6/15 anonim válasza:
Nem létezik annyira ostoba befektető, aki a magyar vasúthálózat megvásárlásában és működtetésében hasznot lát. Kivéve persze ha a NER része, akkor pár éven belül odakerülhet az is a magáncégébe.
7/15 anonim válasza:
3) Igen. Pont ez az, hogy a magáncégeknek ki kéen az államnak fizetnie a vasú kedvezmények meg a 65 év felettiek ingyens utazása miatt kieső részt. Abban igazad van, hogy elvileg a MÁV-nak is ki kéne, de a gyakorelatban ez nem nagyon működik a Mávnál, csak részlegesen (vagy néah úgy sem) kapja mega vasúti kedvezmények után járó kiesés. Mivel állami cég ezért sneki nem is tdu ez maittr eklamálni. De viszont az is igaz, hogy mivel a MÁV veszteséges, az állam kipótolja az éves hiányát.
8/15 anonim válasza:
Van, úgy hívják, hogy Gyesev. De a vasúti személyszállítás egy haldokló dolog, kár erőltetni, ha nincs rá elég kereslet.
9/15 anonim válasza:
8) A Gysevvel úgy kötötte meg a magyar állam a szerződést eleve, hogy nem lehet a MÁV konkurenciája. Egyébként, pont a Gysev példája bizonyítja, hogy a vasúti személyszállítás nem haldokló dolog. a Gysev az általa átvet vonalakon, még azokat is egy év alatt nyereségessé tette, amik a MÁv idejében állítólag kihazsnálatlanok voltak. Sokan a Gysev vonalaknál máv vonattal járnak, akik korábban autóztak. Sokszor előbb ott vagy valahol vonattal, mint autóval (vagy minimum ugyannyi idő alatt)
10/15 anonim válasza:
A vasúti személyszállítás egyáltalén nem haldokló dolog. A MÁV-nál a mellékvonalakon az a probléma, hogy sokszor szar a menetrend, nem akkor jönnek a vonatok, amikor az emberek többnyire utaznának, ehhez jön, még, hogy sokszor a csatlakozások is rosszak. És akkor még nem is beszéltünk a Bozmotokról....
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!