Újabb és újabb akkumulátor gyárak érkeznek Magyarországra? Jó sok akkumulátort fognak itt gyártani?
Azt ugye mindenki tudja, hogy az az ország köteles majd visszavenni és kezelni a veszélyes hulladéknak számító akkumulátorokat 10-15 év múlva, a ciklusuk végén, ahol a gyártás történt?
Szóval minden magyar keressen otthon 50-100 rossz akkumulátornak helyet, ha majd el kell helyezni az itt készült 10 milliárd akkumulátor kis holtestét 10+ év múlva.
"nem kell semmiféle akkumulátort visszavennie az "országnak" "
A jogszabályok szerint az az ország köteles visszavenni, hasznosítani, eltárolni a hulladékot, ahol a termék előállítása történt. Ez egyértelműen Magyarország, és ha 10-15 év múlva 100 000 tonnákban jönnek vissza rossz, veszélyes hulladék akkumulátorok, akkor nekünk ez kötelességünk lesz "visszavenni".
Remélem igazad van abban, hogy ez majd valami hasznosítható dolgot is tartalmaz.
Ha ennyire tájékozott vagy, meg tudnád mondani mennyi akkumulátor van tervben évi gyártásban, és hány éven keresztül, valamint hány évre tervezik statisztikailag a termékélettartamot?
Mert sajnos semmilyen információt nem hoztak nyilvánosságra, pedig ilyen számokkal elvileg ugye kellene számolni, tervezni, tájékoztatni a polgárokat.
Nem az ország köteles visszavenni!
A gyártó feladata a bontást és az utóhasznosítást megoldani!
Az ólom-akkumulátorok esetében ez megoldott.
A lítium akku maximálisan alkotóelemeire bontható, így elvileg az egész újra hasznosítható - már ha szakszerűen bontják szét!
Én úgy tudom, hogy a Debrecenben gyártott aksikat Lengyelországban fogják szétbontani - hatalmas üzlet az is!!!
Ha jó a technológia, és minden technológiát szigorúan betartanak és betartatnak, akkor elenyésző a szennyezés kockázata.
3-as: ettől függetlenül tök igazad van: ezt a kormányt tokkal-vonóval el kell zavarni!
Köszi, remélem tényleg beleszáll Lengyelország is, mert jelenleg erről nincs megegyezés.
Az érvényben lévő szabályozás szerint a magyarországi gyárak felelnek majd az EU piacaira kerülő akkumulátorok ártalmatlanításáért - írja friss cikkében a Népszava.
Az uniós szabályok szerint az akkumulátor visszagyűjtése és feldolgozása egyértelműen az első forgalomba hozó felelőssége lesz, vagyis azé a vállalaté, amely legyártja, és az EU területén működő autógyáraknak átadja, vagy bármilyen más formában értékesíti az akkumulátorokat. Márpedig az első forgalomba hozó – a magyarországi gyárak vonatkozásában – nem a dél-koreai Samsung vagy a kínai CATL anyacége, hanem a hazánkban létrehozott leánycég, amely az itteni gyárat működteti
Ez igaz, de az nincs előírva sehol, hogy azt helyileg hol fogják ártalmatlanítani! Elszórni, elásni nem fogják sz biztos, mert hatalmas üzlet ezekből az alkotóelemeket visszabontani!
Én úgy hallottam, hogy a CATL üzletelt ebben a témában a lengyelekkel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!