Volt még olyan ország, ahol így bánt a kormány a saját pedagógusaival?
#21 - Minden csak idő kérdése. Nincs ilyen itthon, egyelőre.
Oda még nem jutottunk el...
#22 - valóban, csak az erőből értenek.
Ez igen nehéz kérdés olyan esetben, amikor valaki tudja, hogy jelezni kell a hatalom számára a bajt, de nem akar problémát okozni mások számára, különösen úgy, ha szereti a szakmáját és szereti a gyerekeket, akiken ez valamilyen szinten csattan.
Tény, hogy hosszú távon ez az egész a társadalmon csattan, vagyis végső soron a magyaroknak úgy általánosságban árt.
...de mint minden, ez egy folyamat - és eltelt már elég hosszú idő az egyentankönyvek erőltetésétől, már a középszintű oktatás "átalakításától" is eltelt némi idő, a felsőoktatás alapítványosításától még csak viszonylag kevés.
Ezek mindegyike egy-egy szög a magyar nemzet koporsójában, és, ha eltelik 2 év, nem akkora gond... ha eltelik öt év, még talán javítható... ha eltelik 10 év, már látszik az eredmény, de talán van még remény... aztán eltelik 13 év, 16, 20... és azt vesszük észre, hogy azok az emberek, akik 10..15 éve 8-10 éves gyerekek voltak, elérkeznek oda, hogy felnőttként ők lesznek az ország "motorja", akik átveszik az idősebbek szerepét... kérdés, ha nem tanították őket normálisan, hogyan gondolkoznak... kérdés, ha nem tudnak olyan szakmában elhelyezkedni, amiben alkotni tudnak vagy kicsit is jól érezni magukat, milyen munkát fognak végezni...
Ha eldöntötte a kormányunk, hogy kell a fizikai munkás (mert nagyon sokan kivándoroltak normálisabb helyekre, értsd, ahol élni is tud munka mellett, és tényleg hiány van), akkor jó-e azt propagálni, hogy ne menjetek felsőoktatásba... nyomatékként meg is nehezíteni azt, hogy a diák, ha rájött, mégis ebbe az irányba szeretne továbbtanulni, egyáltalán legyen lehetősége rá... ugyanis ez történt.
Eleve vannak olyan szakok, amire nem volt túljelentkezés, de közülük sem sokan végezték el különböző okok miatt a szakot (nehéz), most meg örülnek annak, ha lasszóval lehet fogni egyáltalán minimális mennyiségű diákot.
...és ebből a diákmennyiségből kellene még szanálni, hogy az értelmesebb, jobb képességű diákok haladni tudjanak.
Ez a felsőoktatás problémája _jelenleg_, és kérdés, mikor jutunk el oda, hogy adott esetben egy hiányszakma oktatása megszűnik.
Tehát legyenek szakmunkások, de gyökerénél fogva hibás ötlet volt a diákságot gáncsolni abban, hogy felsőoktatásban vegyen részt, most meg döglődik az egész. A színvonal is, az oktatás is, az egész jövője is. Valóságban, nem papíron.
Ezzel együtt pedig az ország döglődik, "jól megcsináltuk", gratulálok nekik!
Persze nekik az jó, ha nem látja át a nép, hogy mi történik a szemük előtt, vagyis nem kell oktatni a népet, nem kell hogy mögé lásson bárminek is... és mindent ennek rendelnek alá, emiatt nincs nagyon sok minden az országban, ami egyébként lehetne (pl. digitális rádió, több analóg rádióadás, normális hírcsatornák, stb, stb).
Szégyen!
"Ha lenne eszük és bátorságuk a tanároknak akkor megbénítanák az egész rendszert. De úgy, hogy senkire nem lennének tekintettel. Se a gyerekekre, se a szülőkre. Ez a kormány csak az erőből ért, semmi másból."
Mert másik kormány miből értett?...
6
Ez nem igaz. Magyarország intenzíven fejlődik visszafelé.
Leirnam a sok okosnak a 8 tanári kompetenciat:
1. a tanulói személyiség fejlesztése
2. tanulói csoportok, közösségek alakulásának segítése, fejlesztése
3. a pedagógiai folyamat tervezése
4. a szaktudományi tudás felhasználásával a tanulók műveltségének, készségeinek és képességeinek fejlesztése
(4). az egész életen át tartó tanulást megalapozó kompetenciák hatékony fejlesztése
5. a tanulási folyamat szervezése és irányítása
6. a pedagógiai értékelés változatos eszközeinek alkalmazása
7. szakmai együttműködés és kommunikáció
szakmai fejlődésben
8. elkötelezettség, önművelés
Na ebből a kesves AI 1-et tud teljesíteni, ami a szaktargyi tudás, de különben komolyabb témákban már full megbízhatatlan. A nyelvtanhoz, tudományokhoz buta, fals információkat ad, ezt ráadásul olyan magabiztosan, hogy a hülyék nem veszik észre.
De ha valaki ilyen idiota hogy beülteti a gyerekét az AI elé, akkor ültesse. Csk sajnálni tudom
"fals információkat ad, ezt ráadásul olyan magabiztosan, hogy a hülyék nem veszik észre"
Pontosan!
Mai termés:
mikor kezdődött el a kétszintű érettségi tervezése magyarországon?
ChatGPT
A kétszintű érettségi tervezése Magyarországon 2015-ben kezdődött. Az ekkor elfogadott törvénymódosítás eredményeként vezették be a kétszintű érettségi rendszert. Ez a változás azt jelentette, hogy az érettségi vizsgák két szinten történnek: alap- és emelt szinten. Az alapszintű vizsgák elsősorban a középfokú iskolában szerzett alapvető ismereteket mérik, míg az emelt szintű vizsgák a magasabb szintű tudást és képességeket tesztelik. A kétszintű érettségi rendszer bevezetése azzal a céllal történt, hogy differenciáltabb értékelést és lehetőségeket nyújtson a diákoknak az érettségi vizsgák során.
User
Dehogyis. 2005-ben már be is vezették. Akkor a tervezése nyilván korábban kezdődött...
ChatGPT
Elnézést a téves információért. Valóban, a kétszintű érettségi bevezetése Magyarországon 2005-ben történt. Az Országgyűlés 2004-ben elfogadta a kétszintű érettségi bevezetéséről szóló törvényt, amely 2005-ben lépett életbe. Ennek következtében az érettségi vizsgák két szinten, az alap- és emelt szinten történtek. Az emelt szintű érettségi vizsgák lehetővé tették a diákok számára, hogy magasabb szintű tantárgyi ismereteket és készségeket mutassanak fel az érettségi során. Ismételten sajnálom a tévedést, és köszönöm a pontosítást.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!