Indul az újabb Orbán Mészaros lopás Show? Mint ismeretes az állam 200 milliárdot ad Mészarosnak az autópályák üzemeltetésére, de akkor minek adta ki neki, ha ugyanúgy az állam adja pénzt?
Közben meg a bevételek is Mészárosnak mennek.
Újabb 200 milliárd veszti el közpénz jellegét...
Újabb 200 milliárd, amit annyi mindenre lehetne fordítani, és elmutyizzák...
Beteg vezetéstől mit vársz?
Az utolsó mielőtt meghal az országban kapcsolja le a villanyt.
Én szétkúrni Fidesz jobbágy unoka.
Köcsögöm szépen Viktoh.
Magyar nép mindig korrupt és szolgalelkű volt.
Illetve azt a pár forradalmat is leverték, amit a 10% csinált.
Aztán beletorodtek a rabszolga sorsukba.
Napjainkban meg maradtak a hülyék és a szolgalelkűek, meg maroknyi igazsagszereto, erkölcsös ember.
Ha most lenne 1956, akkor simán meg lehetne dönteni a kormányt, mert az Unió nem engedhetne meg magának, hogy katonailag le verje a diktatúra elleni fellépést.
Sajnos az 1956 mentalitású emberek kihaltak, utána meg az orosz bérned Kádár korrupt, elvtelen János leépítette a közoktatást, elnyomta és lebutította a népet.
Ennyi volt...
#12: Nem Mészárosra van szükség, hanem egy koncesszorra, mert ha az államapparátusban több száz hozzá nem értő hivatalnok egész nap pályázati kiírásokon, autópálya engedélyeztetéseken dolgozik meg mindenféle műszaki kérdéseken agyal amihez amúgy halvány lila gőze sincs akkor nagyon nem lesz hatékony a rendszer, s a végén ez az autópálya használóknál fog lecsapódni. Iszonyat sok és felesleges munkától szabadítja meg ez a konstrukció az államot, s teszi át üzleti alapon működő útépítők kezébe a feladatokat, akik érdekeltek lesznek abban, hogy az autópályák jó minőségben működjenek és minél költséghatékonyabban épüljenek.
Hogy ez a koncesszor Mészáros Lőrinc lett az nyilvánvalóan nem szerencsés, de ha a stróman mögött egy jó mérnöki gárda fogja össze a feladatokat akkor még így is megvan rá az esély, hogy nem lesznek olyan költségtúllépések és banális hibák, mint korábban. Csak 2 példa:
M3-ból hiányzott 200 méter csík, elfelejték rá kiírni a közbeszerzést: [link]
...majd déja vu, ugyanaz a hiba az M6-oson: [link]
Ilyesmi egy koncesszióban kb. elképzelhetetlen - vagy legalábbis nem egymásra mutogatás lesz belőle, hanem keményen kötbért fizetnek érte.
#16 lőrinc nen piaci alapon működik, és az egyetlen dolog amihez a szakértői értenek, az az, hogy hogyan spóroljanak ki mindent úgy, hogy látszólag elvégezzék a melót. Lásd a lőrincék által felújított utak, amikben az aszfaltot kő örleménnyel helyettesítik, így sima lesz az út (már amíg a kispórolt alapozás meg nem süllyed), csak épp olyan csúszós szárazon, melegben is, mint egy normálisan épített út lejegesedve.
Jó lenne hogyha az európai Unió szavályozná, hogy milyen minőségű utakat lehet útnak nevezni...
#18: A NER-nek vannak útépítő cégei, de ez nem azt jelenti, hogy ők fogják végezni az építkezéseket és felújításokat, abban továbbra is szükségük lesz a külföldi cégekre, mint a COLAS, STRABAG vagy Swietelsky.
Ennek a konstrukciónak pont az a lényege, hogy ha a konzorcium nyereséges akar lenni, akkor már nem adhatja oda saját magának +200%-os túlárazással az összes munkát, hanem érdekeltté válik abban, hogy a többi piaci szereplőt versenyeztesse és a lehető legjobb ajánlatot csikarja ki. Ha Mészáros Lőrincet megvesztegetik vagy tovább akar növekedni a piacon, akkor azt már csak jövedelmezőségének kárára tudja megtenni, nem pedig az államéra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!