A mesterséges intelligencia mikor válthatja fel a tanárokat ?
Nincs több tanár nyavajgás, akár személyre szabott tanterv és teljesítmény értékelés a diákoknak, hatékonyabb oktatás.
Csak felügyelőkre lenne szükség.
Látod, ezért kellene normálisan fizetni a tanárokat meg a porig züllesztett közoktatást rendbe tenni, hogy le tudd írni, hogy nyavalyog.
Az AI meg klassz dolog, de soha nem lesz alkalmas a jövő generáció tanítására és nevelésére, pont azért mert mesterséges.
"személyre szabott tanterv és teljesítmény értékelés a diákoknak, hatékonyabb oktatás"
Aha, és tanárok nélkül ezeket ki fogja kitalálni, kifejleszteni, továbbfejleszteni, stb.?
"Csak felügyelőkre lenne szükség."
Ma is "csak felügyelők" a tanárok, ha úgy vesszük: felügyelik, hogy a diákok tanuljanak - a tanulást nem csinálhatják meg helyettük. Csak magyarázzák, hogy mi az, amit meg kell érteni, meg kell jegyezni, be kell gyakorolni, stb. - a többi már a diák dolga.
Kérdező, ha neked a tanárok álláspontja nyavajgás, kívánom, hogy alulfizetve több év egyetem után a legjobban használjon ki egy cég, főként egy állami, és ha ott nem tetszik nekik valami, legalább az országban sem fogsz tudni dolgozni. Ha pedig felszólalnál ellene, hoznak törvényt ellened, hogy szemét alak vagy, és innentől nem beszélhetsz erről, különben kirúgnak, felfüggesztenek, vagy fizetéscsökkentésed lesz (az alapból kevésnél is kevesebb).
Az MI pont, hogy a tanárokat fogja szerintem utolsósorban felváltani. Egy 6-7 éves gyereknek hogy tanítja meg az olvasást egy számítógép? Hogy ülteted le a gép elé, hogy most ülj ott, és tanuld meg szépen magadtól, ahogy a gép elmagyarázza? Ha kérdez, hogy lesz rá garancia, hogy nem egyetemi/középiskolai szinten magyarázza el a gyereknek a tananyagot? Aki azt mondja, hogy a tanárokat helyettesíteni tudja, próbálja meg rávenni a kisgyerekeket, hogy tanuljanak maguktól meg több oldal tananyagot.
Hát egyeseknek bizony nagyon le vannak maradva... vagy csak nem akarják tudomásul venni a valóságot.
A helyzet az, hogy több külföldi egyetemen működik már MI alapú kiértékelési és hallgatói kurzusjavaslati modell.
Dehogy magyar(!) példát hozzak, a Pannon Egyetem Zalaegerszegi Egyetemi Központjábon éppen megvalósulás alatt lévő "felhőkampusz" lényege, hogy a hallgatók nem egy lineáris útvonalat járva sajátítják el a tananyagot, hanem standard tesztek alapján kiértékelik a tudásukat/képességeiket, ennek megfelelően beterelik őket egy hallgatói gráfba, ahol projekt alapú oktatás keretében, a gráf pontjain haladva tanulnak, az MI pedig figyelik a haladásukat, és terelgeti őket. Egyes külföldi egyetemeken ez már egy létező, működő dolog.
Ez nem azt jelenti, hogy a tanárok munkája meg fog szűnni (lesz, akié igen), viszont jelentősen át fog alakulni, hogy pontosan hogyan, az még a jövő kérdése, mint ahogy az is, hogy a felsőoktatásból és milyen gyorsan és milyen mértékben fog lecsorogni a közép- és alapszintű oktatásba.
Néhány dia a kapcsolódó prezentációból:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!