Miért adja elő magát az ellenzék most a környezetvédelem őrangyalaiként az akkumulátorgyár kapcsán, amikor két éve még nem volt fontos nekik?
"A debreceni akkumulátorgyárral kapcsolatos környezetvédelmi aggodalmakra mindenképp érdekes fényt vet egy két évvel ezelőtti eset, egész pontosan Dunaújváros helyzete.
A Telex erről úgy írt: Karácsony Gergely, Jakab Péter és Gyurcsány Ferenc is leutazott Dunaújvárosba, hogy Kálló Gergellyel és Pintér Tamással közös sajtótájékoztatót tartsanak, miután kiszivárgott egy előterjesztés, amely szerint különleges gazdasági övezetet alakítanának ki Iváncsa és Rácalmás közigazgatási területén, Adony és Kulcs bevonásával. Ezzel a lépéssel több milliárd forintos iparűzési adótól esne el Dunaújváros, ami az ellenzéki pártok vezetői szerint a Fidesz bosszúja a 2019-es választási vereség után”.
Bár a cikkben ez csak a legutolsó bekezdésben, egy mondat erejéig merül fel, de fontos részlet, hogy Dunaújváros esetében is egy akkumulátorgyárról van szó, mégpedig a koreai SK Innovation cég beruházásáról. Erről a Népszava úgy ír, hogy „az eddigi legdrágább hazai zöldmezős beruházás 681 milliárd forintból valósul meg, az ennek eredményeként beinduló üzem 2500 embernek ad munkát, és évente 430 ezer autókba szánt akkumulátor készül itt”.
[...]
Érdekes módon ekkor azonban még nem volt szó környezetvédelmi szempontokról az ellenzék részéről. Az akkori kritikák lényege arról szól, hogy egy előterjesztés értelmében a kormány különleges gazdasági övezetet alakítana ki Iváncsa és Rácalmás közigazgatási területén, Adony és Kulcs bevonásával.
Az ellenzék aggálya ezzel kapcsolatban az volt, hogy – mint a Telex fogalmaz – „ezzel a lépéssel több milliárd forintos iparűzési adótól esne el Dunaújváros”, a Népszava pedig egyenesen azt a kérdést feszegette, hogy az viszont felvethető, hogy miért nem Dunaújvárosban épül meg az akkumulátorgyár?”
"• Kinek jó ez az egész? Az idegen gyártók idehozzák a szennyezést, és elviszik a profitot.
• Óriási energiaigény, óriási vízigény – mindezt energiaválság és vízválság mellett.
• Igen jelentős környezeti kockázat, óriási zajterhelés, brutális forgalom.
• Ha baj van, a kormány nem az emberek, hanem az idegen gyártók oldalára áll (lásd Göd).
• Nem helyi, nem magyar, hanem külföldi munkaerőre alapoznak majd.
• A profitot kiviszik, adózni alig fognak. Továbbá csak a debreceni gyárnak 110 Mrd-os támogatást adnak, közpénzből.
• Van itt már éppen elég akkumulátorgyár. Az a baj, hogy nem ismerik a mértéket: Magyarországra irreális, elfogadhatatlan számban és mértékben hívják az idegen gyártókat, közben nem védik meg a helyi embereket, nem védik meg a környezetet, a vizünket, a termőföldet. Sőt, ha baj van, titkosítanak mindent."
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!