Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Az unió erőlteti az elektromos...

Az unió erőlteti az elektromos autókat , a benzines és a dízelüzemű gépkocsikat fokozatosan ki akarja vonni, ugyanakkor az emberek nem akarnak akkumulátor gyárakat, mi lehet a megoldás?

Figyelt kérdés

2023. jan. 21. 19:14
1 2
 11/13 anonim ***** válasza:
0%
Én úgy gondolom, hogy az elektromos autókra áttérés nagy érvágást jelentene az arab országoknak. Ugyanakkor nem akkumulátor gyárakat nem akarnak az emberek, hanem KÍNAI akkumulátor gyárakat nem. Nekem van olyan akkus braun villanyborotvám vagy 10 éve, ami a nyaralónkban átvészelte a -10°-os hidegeket meg a 40°-os hőséget, telente hónapokig nincs töltésen és tavasszal mégis újra indul. Bizonyára nem kínai gyártmány. Bezzeg a kínai kültéri, akkus mozgásérzékelő egyszer csak felrobbant, még 1 évet sem bírt ki.
2023. jan. 21. 20:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/13 anonim ***** válasza:
56%

Kérlek olvasd el a végéig! Eléggé tájékozott vagyok a témával kapcsolatban + Debreceni vagyok és nem fideszes.



Bocsi a helyesírási hibákért, telefonról írtam. Néhol csúnya a megfogalmazás, azokért is bocsi, picit hosszú lett.



Az elektromos autózás jó dolog, csak nem a jelenlegi formájában.



Az a probléma, hogy ha nem tudjuk kezelni az akkumulátorokból fakadó problémákat (veszélyes és káros hulladék) akkor nem leszünk sokkal előrébb. Nem a legkört fogjuk annyira szennyezni, hanem a földünket. Közvetlenül az utcán nem szívjuk be a káros gázokat, mert ugye ezekből az autókból nem jön ki semmi. De ha pl. egy akkumulátorgyárban baj történik vagy nem tartják be a szabályozásokat és káros anyag szivárog, akkor ugyan úgy kapjuk a szennyezést, csak nem a légutakon keresztül. Persze az elektromos autózás segít a felmelegedés elleni küzdelemben, de nem igazán emiatt fogjuk megállítani vagy lelassítani a klímaváltozást, ahhoz nem csak az autók modernizálása kell, hanem globális szinten kellene minden téren újabb, hatékonybb technológiákat bevezetni, ami nem könnyű feladat.



Elektromos autókban nem is igazán a klímaváltozés megfékezése a jó dolog. Számunkra, a lakosságra nézve lenne jó. Képzeljétek el:



A városokban az épületekre nem rakódna le a sok gáz (kormolódás), ami az autókból jön. Azért ez nem rossz dolog! Plusz sokkal egészségesebben élhetünk, gyerekeink nem szívnának be csecsemőkoruktól káros gázokat. Az új autók nem szennyeznek olyan sokat, azokkal nem is lenne gond: euro6 és felette már teljesen jó.... Lenne: Azért csak lenne, mert az itthoni autók átlagéletkora jelenleg csökken (ez is jól mutatja milyen jó kormányunk van ugyebár... kinek mit intézett.), ami nagyon nem jó dolog. Itthon rengeteg a kókányolás, részecskeszűrő rengeteg autóban nincs, mert nem cserélik, kiszedetik stb...Rengeteg a régi autó és rengeteg a leharcolt állapotú autó. Hiába nem káros az új autó, vagy a négy éves nyugatról behozott autó, ha pár év után ugyan úgy szennyezni fog. Elektromos auókkal ezt így nem lehet megcsinálni, ott a probléma az elhasználódó akkumulátorokkal van. 20 év múlva már sok ilyen akku lesz. Ha nem hasznosítják újra, és olyan helyre kerül..., akkor előbb utóbb minket is elér a káros anyag.



A megoldás a hidrogén autó lenne, nem véletlenül lát Japán, Dél-Korea illetve az USA benne fantáziát (Olvassatok utána: Toyota Mirai, Hyundai Nexo, USA kalifornia hidrogén infrastruktúra). A hidrogénes autó is elektromos autó, csak az energiát nem lítiumból, hanem hidrogénből nyeri. A baj a hidrogénes elektromos autókkal, hogy nem olyan hatékonyak, mint az akkumulátorosak. Az akkumulátoros autók nagyon hatékonyak, a hidrogénautók hatékonysága kb. 60-70%, míg a benzin és dízelmotoroké 30-40%.



Ami gond még a hidrogénnel, hogy bonyolultabb a működése, és sokkal drágább, mint a hagyományos, akkumulátoros elektromos autók.



Szóval jelenleg mindenképp az akkumulátor a jövő. Azt pedig gyártani kell, majd újrahasznosítani. (igen, jól újrahasznosíthatóak.)



A probléma az, hogy ki tudja sikerülni fog-e majd több tíz év múlva az újrahasznosítás??? Ha még ezt meg is oldjuk:



Amerikában miért Nevadában van a Tesla gigafactory? Az ottani gigafactory akkumulátorgyár maximum kapacitása 100 Gigawattóra. Azonban jelenleg csak 30 gigawattórás kapacitással üzemel. Az a gyár a SIVATAGBAN van, nem a városok és zöld terület közelében! Ott okosan csinálják.



Nos, a Debreceni is 100 Gigawattórás lesz, és ott már nagyon hamar fog menni a 100!!! gigawattórás termelés, AMI NAGYON-NAGYON SOK!



EZZEL A VILÁG LEGNAGYOBB AKKUMULÁTOR GYÁRA LENNE DEBRECENBEN, MINDÖSSZE EGY KÉTSZÁZEZER LAKOSÚ VÁROSBAN, AMI GLOBÁLIS VISZONYLAGBAN NAGYON PICI.



Olvassatok utána mi történt a Gödi Samsung akku gyárral kapcsolatban! Pl. atlatszo.hu készített jó tartalmakat azzal kapcsolatban.



És még jön Magyarországra az SK Innovations is! Plusz még az LG Chemtech is!



Ez rengeteg akkugyár. Mind a Samsung, SK Innovations, LG Chemtech Dél-Koreai cég. Dél-Korea egy egész jó ország, színvonalban valahol Magyarország és Nyugat-EU között vannak. De mégis megtörtént a baj a Samsung gyárral kapcsolatban Gödön. Dél-koreába is eljutott a hír legalább, és az ottani sajtó is foglalkozott az itteni gyárral kapcsolatban. Ott demokrácia van, de azórt ott is van bőven korrupció, de legalább valamilyen szinten foglalkoznak az üggyel.



A problémám nekem az itteni szabályozás. Szerintem lazák a szabályozások, elvárások, ezért akar minden cég idejönni Magyarországra. Debrecenben a BMW elektromos autókat fog gyártani, nemsoká kész a gyár, de bejelentették, hogy a BMW is fog később akkumulátort gyártani, szintén Debrecenben.



Kérdem én: Hogy bízhatunk meg ezek után a CATL-ben, ami egy kínai cég, és a szerződés szerint ők fogják felügyelni az egész gyárat, amely a legnagyobb lesz a világon (vagy ha nem is a legnagyobb majdnem az), nem tudom mégjobban hangsúlyozni: 100 GWH kapacitással, ami nagyon sok! Ki fogja ellenőrizni őket??? Szerződés szerint senki, csak saját maguk!



CATL-nek Németországban is van egy gyára, ott nem így mennek a dolgok! A németek akkor mennek be ellenőrizni, amikor csak akarnak a szerződés szerint!



Nem lenne baj az akkumulátorgyárakkal, csak itthon iszonyúan sz*rnak a lakosság egészségére és a környezetvédelemre! Komoly feltételek kellenének, hogy idejöhessenek ezek a cégek!



De kinek mit intézett ugyebár...

2023. jan. 24. 02:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/13 anonim ***** válasza:

Aki pedig azt gondolja, hogy az elektromos autózás károsabb lenne összességében minden szempontot nézve, mint a jelenlegi belsőégésűek, az nagyot téved, de hogy ne a falnak beszéljek, itt van néhány szempont és hasznos tényező, amelyekkel érdemes tisztában lenni:


Az elektromos motor az elektromos autókban 90%-nál nagyobb hatásfokú, azaz nagyon hatékony, nagyon takarékosak. A benzin és dízelmotor hatékonysága ezzel szemben 30-40%, tehát a befektetett energia 60-70 százaléka a semmibe vész: ezek pedig emberi szervezetre káros gázok + még üvegházhatást, azaz a globális felmelegedést is elősegítik. A többi energia hang és hő formájában távozik. A belső égésű motorok nagyon magas bőmérsékleten működnek, hatalmas a hőveszteség, és a zajszennyezés, sem elhanyagolható. Hiába jó egy autónak a hangja, hiába kellemes a fülünknek, valójában az is csak pocsékoló, haszontalan "mellékhatás".


Elektromos autónak nagyon minimális hangja van, a hőtermelése is eléggé alacsony. Ezért ott max. 10% a veszetség.



Az elektromos autózásnak két formája lehet:


1. Akkumulátoros


2. Hidrogén


Mindkét esetben ugyan olyan elektromos motor hajtja a kerekeket, a különbség az energiatárolásban rejtőzik:


Az akkumulátor egyszerű, a hidrogénhez viszonyítva olcsó technológia. Hátránya, hogy a benzinnel, gázolajjal és hidrogénnel szemben rossz az energiatárolási kapacitása, rossz az energiasűrűsége. Ezt a lítiumos technológiára értve. Hiába takarékosabb az elektromotor, mivel nincs elég jó energiasűrűsége ezért sokkal nagyobb helyet, töb súlyt vesz igénybe az energiatárolás => kisebb a hatótáv, mint a belsőégésűeknél. Plusz a legfejlettebb és drága technológiákkal is leghamarabb 15 perc alatt lehet feltölteni jelenleg egy elektromos autót (mely esetben a 0-100% töltöttséghez minimum 130% méretű akkumulátor kell). Ha nincs megfelelő bufferméret, akkor csak 5-80%-ig lehet 15 perc alatt feltölteni (ez az elterjedt megvalósítás). A töltési sebesség azért csökken le 80% után, mert ha nem tennénk így, akkor gyorsan károsítaná az akkumulátort.


Az akkumulátorok veszélyesek. Ha kigyullad, rendkívül nehéz eloltani, ugyanis reakcióba lép a vízzel és oxigénnel a lítium.



Az akkumulátor tehát nehezebb és több helyet foglal, mint egy benzines autó benzintankja vagy dízel.


Következő hátránya az akkumulátornak: Az akkumulátor súlya nem változik. Mindig nehéz marad. Mindig cipeli az autó magával.


Benzin/dízel autónál ez csak full tankra igaz. Ha fele a tank, már csak fele olyan súlyt cipelünk. Elektromos autónál akkumulátor esetén az akkunak nem csökken a súlya, attól, hogy energiát nyerünk ki belőle. A helyzet hasonló, mint a hibrid autóknál. Ha kifogyik az áram, cipeljük az akkut, ha csak árammal megyünk cipeljük az üzemanyagot és a belső égésű motort. Ha csak belső égésű motorral megyünk, cipeljük az elektromos motort és az akkumulátort.


Akkumulátort mikor feltöltjük valójában nem töltünk bele áramot. Az áram valójában átsegíti az elektronokat az egyik pólusból a másikba. Tehát van a plusz és a mínusz. Lemerítéskor az egyik pólusból a másikba vándorolnak át az elektronok mellyekkel energiát nyerünk, energiával tudjuk meghajtani a motorokat és a kerekeket. Ahhoz, hogy újra használhassuk, az elektronokat vissza kell juttatnuk az eredeti pólusba. Ehhez kell az energia a hálózatból, ezt hívjuk feltöltésnek.


DE! A lítium akkumulátorokból is van olyan, amelyik biztonságos és nem tűzveszélyes!


A lítium akkumulátoroknak két fő típusa van: li-ion/polimer és li-vas foszfát


1. Lítium ion/polimer: Jobb az energiasűrűsége, mint a vas-foszfátnak, kb. 35%-kal. Tehát ugyan annyi helyen több energiát tud tárolni, mint a másik verzió. Autónál pedig ez fontos, mert számít a hely, számít a súly (minél könnyebb, annál jobb). Olcsóbb, mint a vas-foszfátos megoldás. Tehát ugyan akkora kapacitású akkumulátorokból a lítium ion-os akkut olcsóbb legyártani, mint a vas-foszfátost. A legtöbb elektromos autóban ilyen akkumulátor van.


és


2. Lítium vas-foszfát (LFP vagy LifePo4): Biztonságosabb, mint a lítium-ion/polimer. Ez nem gyullad csak úgy ki, nagyon nehéz felrobbantani. Ez különösen autó baleseteknél hasznos ugye. Az élettartama ennek kétszer vagy akár háromszor hosszabb, mint a li-ion/polimer. Azonban rosszabb ugye az energiasűrűsége, emiatt ugyan annyi energia tárolásához több hely kell és nagyobb lesz a súlya is. Mivel házaknál nem számít a súly és hely sem annyira, ezért szigetüzemes megoldás pl. napelemes rendszer mellé okos dolog telepíteni ilyen akkumulátort. Mivel egy helyben van, emiatt nem számít a súly és a picivel több helyigény sem. Plusz sokkal nagyobb élettartam és biztonságosabb is.



Az elektromos autó biztonságosabb, mint a belső égésűek.

Egy autó biztonságossága függ az elektronikus biztonsági rendszerek fejlettségétől, légzsákoktól és az autó szerkezetétől:


Ha csak a szerkezetet vesszük figyelembe, akkor három verzió lehet:


Akkumulátoros elektromos autó


Hidrogénes elektromos autó


Dízel/Benzin autó


A három közül az akkumulátoros a legbiztonságosabb, mivel:


Az akkumulátor az autó padlójába van építve, alattunk van. Ez merevítést ad a kaszninak, jobban védve az utasokat. Ha egy autó pl. belemegy oldalból, az akkumulátor mint egy betontömbként védi az autó szerkezetét. Hiába nagyon gyúlékony az akku, a belesetek 90%-ában nem történik robbanás vagy tűzeset. Ha pedig LFP akkumulátoros az autó, egyáltalán nem beszélhetünk ilyen veszélyről!


Balesetnél frontális ütközésnél a belsőégésű autók esetén az utastér előtt található a nagy súlyú benzin vagy dízelmotor. Ütközésnél az a nagy motor az utastér felé kezd el mozdulni, csökkentve a túlélési esélyeket. Elektromos autóknál elől általában csomagtartó van illetve egy sokkal kisebb méretű és súlyú elektromos motor, valahol legalul a két kerék között. Ebből adódóan biztonságosabb, mint a belsőégésűek.


Tehát egy ugyan olyan szintű biztonsági rendszerrel ellátott belsőégésű vagy elektromos autó közül az elektromos (akkus) autó lesz a biztonságosabb.


Pl.


Van egy biztonságos Volvo. Két verziója van a kocsinak: Van belőle elektromos és benzines is. Az elektromos Volvo még biztonságosabb lesz.



Az elektromos autó összességében nehezebb, mint a belsőégésű:


Ez egyben hátrány és előny is. Hátrány: A nagyobb súly nem jó, minél könnyebb egy autó, annál jobb. Ennek több oka is van, ebbe most nem nennék bele.


Azonban: Mivel a súly nagy része az elektromos autó közepén és egyben legalján van (ez ugye az akkumulátor) emiatt stabilabb az autó: Jobb a súlypontja, stabilabb kanyarban, nagyobb a leszorító erő.


Benzin/dízel autók hiába könnyebbek, a súlyeloszlásuk sokkal rosszabb, mint az akkumulátoros autóknak:


Mivel a legnehezebb dolog belsőégésű autóknál a motor, ami leggyakrabban az autó elejében van, ezért jelentős súlykülönbség van elől és hátul, ami nem jó. Ráadásul a súly nem is alul van, hanem az utastér magasságában, ami szintén nem mondható előnyösnek.



Az elektromos autó gyártása több káros anyagot termel, mint a belsőégésűek gyártása. Kb. kétszer annyit, ez legfőképp az akkumulátor gyártásának köszönhető. Azonban a jövőben megoldható lesz ennek a szinte megszűntetése folyamatos csökkentéssel, azaz az újabb, hatékonyabb gyártási technológiákkal. Plusz azt sem szabad elfelejteni, hogy az elektromos autó később ezt a plusz negatívat visszatermeli, mivel működése során nincs károsanyag kibocsájtása, tehát hosszú távon még a gyártási különbségek ellenére sem annyira környezetszennyező, mint a belső égésű. Azonban ennek mértékét több tényező is befolyásolhatja:


1. Függ attól, hogy milyen forrásból származó árammal töltjük az autót:


Magyarország áramellátásának felét a paksi atomerőmű adja, ami tiszta energiának számít.


A többi energia eloszlik a megújulók (napelem, szélerőmű, vízerőmű, geotermikus energia, biomassza között)


Ha van házunk és napelemünk, akkor teljesen ingyen és zölden töltjük az autót. Ha nincs, akkor sem túl rossz a helyzet, de a jövőben még javulni fog ez is.


Azonban fontos elmondani azt is, hogy valójában a fent említett dolog mégsem igaz: Tehát valójában hiába szennyezünk többet egy elektromos autó és akkumulátor gyártásával, nem szabad elfelejteni, hogy:


A benzint, gázolajat ki kell termelni a földből, ami rengeteg eneriát emészt fel. A kitermelt üzemanyagot el kell szállítani, majd ezen kívül még finomítani is kell. A szállítást pedig kamionok viszik véghez, amelyek hatékonysága szintén 30-40% mert azok is gázolajjal mennek.Tehát gázolaj vagy hosszú csővezetékhálózat kell az üzemanyag szállításához. Vagy hajó visszük, amelyek súlyos tengeri környezetszennyezést okozhatnak. Ha egy tankerhajó elsüllyed, sosem látott károkat okozhat a tengeri élővilágban. És már nagyon sok ilyen hajó elsüllyedt sajnos.


Az elektromos autózás ráadásul egészségesebb. Ha megfelelően kezeljük az akkumulátorok újrahasznosíthatóságát, az emberek, a lakosság sokkal egészségesebben élhet:


A városokban megszűnik a káros gázok belélegzése, fellélegezhetnek a nagyvárosok, eltűnhetnek az óriási szmogfelhők pl. Kínában és a többi tízmilliós metropoliszban szerte a világon. Persze az ipari városokban nem csak az autók, hanem az ipar is szennyezi a levegőt.

Jelenleg egy vársoban született csecsemő már az első babkocsis útjától kezdve belélegzi az autókból eredő légszennyezést, ugyanis a gyalogosok az autók mellett és az autók útjait keesztezve haladnak el.


Ezen kívül megszűnhet az épületek íormolórása

2023. jan. 24. 03:50
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!