Most, az online oktatás és maga az Internet korában, miért kell a tanárok miatt vergődni?
Így is bőven elég a létszám, ha azt vesszük, hogy összevont online csoportok lehetnének.
A lexikális tudás fejekbe tömése egy vizsga erejéig pedig eleve gyenge irány.
Miért dübörög most ez a XX. századi felfogás?
"A lexikális tudás fejekbe tömése egy vizsga erejéig pedig eleve gyenge irány." - Márpedig az online oktatás leginkább csak ezt az igényt tudja kielégíteni.
Itt írnak pro és kontra dolgokat is.
Általános iskolás gyerekek esetén biztos kudarc lenne az online oktatás, mert őket még fegyelmezni kell.
A tanár fontossága nem is feltétlenül a lexikális tudás bemagoltatása volt sosem, hanem az életre való felkészülés. Egy jó tanár iránybarak.
Nekem volt jó és rossz tanárom is, de a jónak baromi sokat kösöznhetek, mert nélküle ma biztos, hogy nem itt tartanék.
Úgy gondolom, hogy a tanár célja az lenne, hogy:
- lelki gyakorlatozási,
- testi gyakorlatozási,
- szokásalakítási,
- illemtani,
- tanulási,
- gondolkodási módszereket (70-féle van a birtokomban) kellene oktatni az életből vett példákon keresztül.
Természetesen ez igaz a természettudományos tárgyak nagy részére, informatikára és az anyanyelv, valamint az angol és a német nyelvre is, mert nem lehet elkerülni a helyszíni kísérletezést, ezért kell a személyes szakmai jelenlét.
Cél, hogy a fentiek zsigerből, készségszinten menjen a diáknak.
Ha ezek ma stabilan mennek 8 év alatt, akkor mehetne az online oktatás, hiszen egy életen át kell majd tanulni.
Fontos lenne, ha lennének szabadon választható tárgyak, amik online adatbázisba kerülnének és szabadon választhatók lennének.
Lásd:
- felkészítés a párkapcsolatra és a családi életre,
- háztartástan,
- ápolástan,
- pénzügyi és közgazdaságtani ismeretek,
- politika ismeret és érdekérvényesítés,
- művészettörténet,
- rajz- és képzőművészet,
- filozófia,
- vallások,
- zeneművészet,
- munkavállalói ismeretek,
- vállalkozói ismeretek,
- társadalomismeret (maffia, nyugdíjasok, cégek, egyéb szervezetek stb.),
- technika,
- vásárlástan,
- jog,
- dietetika,
- főzéstan,
- kutatás és fejlesztés,
- gyakorlati erkölcstan,
- szórakozás tudománya,
- természet- és környezetvédelem stb.
Természetesen gyakorlati időpontokkal ellátva a fentieket.
Sosem tudom eldönteni, hogy ezek a kérdések trollkodások, vagy van, aki ezt tényleg komolyan gondolja...
A tanár feladata nem annyi, hogy napi 6 órában kikérdezi a bemagolt leckét, nyáron meg sütteti a hasát. A tanár feladata, hogy megtanítson gondolkodni, hogy megtanítson tanulni, hogy felkeltse az érdeklődésed, hogy segítsen megtalálni azt, amivel szívesen foglalkozol, amivel el tudsz helyezkedni, szóval, hogy felkészítsen az életre.
Vannak tanárok, akik ezt jól csinálják, és vannak akik kevésbé jól. Azért kell a tanár szakmát vonzóvá tenni, hogy az előbbiből legyen minél több.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!