Budapest miért ilyen rossz elosztású, szarul megtervezett város? Miért nem kompakt mint a többi európai nagyváros?
Budapesten belül is azt veszem észre, hogy az is erősen belváros központú. Meg van még azon kívül 3-4 kerültet ahova a presztízse miatt odatelepültek egymás nyakára a cégek, de a többi azonkívül meg már a világvége. Ráadásul azok a presztízs kerületek is igen rosszul megközelíthetők tömegközlekedéssel, nem csoda hát hogy ekkora szmog és dugó van állandóan, asszem már Bukarestnél is magasabb az éves átlag légszennyezettség, ezzel az EU-ban a legmagasabb.
Miért ilyen szürreális az elosztása Budapestnek? Hogy van egy belváros ahol tűrhető a közlekedés, emberi időn belül eljutsz valahova. De a külső kerületekbe meg már ilyen csöves ikarusz buszokkal kell átszállnod vagy 3-szor mire eljutsz egy gazdaságilag kicsit is perspektivikus környékre 1-2 óra utazással, mert a külső kerültek már teljesen a világ vége? Viszont a belvárosban meg oltári nagy bűz, mocsok, tömeg, csövesek és húgyszag van?
Miért nem lehet egy kicsit hasonló Bécshez, ahol fél órán belül eljutsz a város egyik végéből a másikba, mindenhol tiszta, mindenhol fejlett és belakott, és nincsenek csövesek?
Az újépítésű lakóparkokkal próbálják ezt a nyugati színvonalat elérni, de így is elég nehéz, tekintve, hogy a lakosság 70%-a proli.
Lásd kopaszi gát.
2 milliós négyzetméter áron adják, vagy már annál is több. Mellette az egyes villamos, rajta az ország krémje :D
Jellemzően a várost nem ésszerűen, hanem politikai megfontoládból fejlesztették. Például csak azért, hogy az országnak legyen egy nagy fővárosa 1950-ben hirtelen hozzácsatolták a környék összes telepítését, amelyek se szerkezetileg se infrastruktúrálisan nem illettek bele. Ez olyan, mintha holnap hozzácsatolnának a városhoz Váctól Tökölig mindent.
Aztán a 70-es 80-as években a külvárosokba hatalmas lakótelepeket építettek, de a hozzájuk tartozó közlekedési infrastruktúrát csak részben építették ki és ezt máig nem pótolták (5-ös metró, Kápmegyeri metró, Újpalotai metró, munkás körút stb.).
Eközben a város jól kiépített villamoshálózatát visszabontották.
De a folyamat máig nem ált meg. Erre tökéletes példa az, hogy mindegy lehetséges helyre zsúfolt lakóparkokat építenek érdemi infrastruktúrális fejlesztések nélkül. A kopaszi-gát beépítése toronyházakkal meg végképp a lehető legrosszabb döntés volt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!