A magyar ársapka jó, a brüsszeli rossz? Pont forditva logikus, és még csak nem is érintették a lényeget, nem értem.
Az egy dolog, hogy jó az ársapka, vagy nem, ezen lehet vitázni. De hs van ársapka, az nyilvánvalóan akkor a legjobb, ha minél nagyobb területen vezetik be. Mert ha csak Magyarországon van ársapka, akkor egy idő után kimegy az a termék, kivonul a gyártó, leveszik a polcokról, mert szomszédos országokban is el tudják adni, és mi egy kicsi piac vagyunk. De ha az EU egész területére vonatkozik, akkor azt a piacot már nehéz elhanyagolni és senki nem fogja amerikába szállítani a tejet, tehát még ha veszteséges is és melléktermékként marad, el fogják adni. Tehát a bolond is látja, hogy az ársapka, ha van, akkor annál jobb, minél nagyobb régióban egységes. Nem? Hogyan állíthatja valaki az ellenkezőjét? És milyen más szempont van, mert én semmi mást nem látok.
https://www.youtube.com/watch?v=D4ctcYr4BR8
Jó lett volna olajár ársapka az egész EU területére.
De a sok hülye zöld miatt nem lehet ilyet bevezetni.Ők még örülnek is neki,hogy magasabb, dögöljön meg a szomszéd tehene is.
Ki az a sok zöld hülye?
És, honnan lehet tudni biztosan, hogy a sok zöld hülye miatt nem lehet ilyet bevezetni?
És a szomszéd tehenés szöveget, meg ki kérem magamnak, az az enyém!
3#
Sok országban kezdtek valamit az üzemanyaárakkal.Vagy hatósági ár vagy levették az adótartalmát vagy pedig mindkettő (pl:Lengyelország),de ahol sok a zöld vagy esetleg kormánytagok, ott semmi.
Rosszindulatúak és örülnek a magas olajárnak, mert azt gondolják, kevesebben autóznak akkor.
Tessék megnézni az itteni kommentszekciót,hogy mit is kommentelnek a saját fingjukat is visszaszívó zöldek.
4es,
Ennyi erővel a marhapörkölt tökéletes receptjét is irhattad volna válaszként, a kommentednek kb annyi köze van ahhoz, hogy:
Ki az a sok zöld hülye?
És, honnan lehet tudni biztosan, hogy a sok zöld hülye miatt nem lehet ilyet bevezetni?
5#
Indítékok.
Kik azok, akik állandóan tiltakoznak az olajvállalatok ellen?Autóipar ellen?
A sok zöld hülye nem akarja,hogy az iparvállalatoknak, autósoknak jobb legyen,hanem azt,hogy rosszabb.
Ott ülnek az EU parlamentben, EU háttérintézményeiben.
Kérdező
A két ársapka között nem az a különbség, hogy az egyik magyar és ezért jó, a másik meg eu-s, "brüsszeli" és ezért rossz. A különbség az, hogy az egyik olyan dolgokra tesz ársapkát amit be is tud tartatni úgy hogy nem lesz belőle hiány miatta - a másik ársapka meg betarthatatlan, és csak hiányt okoz.
A magyar ársapka olyan kereskedőkre, termelőkre vonatkozik akik itt vannak az országban és nem is tudják másképpen eladni a termékeiket. Az üzemanyagot itt állítja elő a MOL a magyar finomítójában, egyszerűen megtilthatja a kormány a finomító termékének kivitelét és máris kénytelen itt eladni az ársapkával megszabott áron. A Shell és OMW egyből ki is vonult az ársapka kezdetekor, mert ők egyszerűen csak nem hoztak ide terméket és eladták máshol. Ugyanígy ha ársapkát tenne Brüsszel a kőolajra, földgázra, amit nem itt az EU területén, az EU tagállamaiban termelnek ki, akkor szimplán csak nem hozzák ide be a termékeiket más országok és nem itt adják el a kényszerített alacsony áron, hanem máshol többért. Mivel kereslet van, vevő van, és azért magas az ára a gáznak, kőolajnak, mert több a vásárló, mint a kínálat.
Ha Brüsszel ársapkát akarna tenni a tulipánhagymákra vagy a fűszerpaprikára, netán a knédlire, akkor azt megtehetnék, hiszen azokat itt állítjuk elő.
"Mert ha csak Magyarországon van ársapka, akkor egy idő után kimegy az a termék, kivonul a gyártó, leveszik a polcokról, mert szomszédos országokban is el tudják adni, és mi egy kicsi piac vagyunk. De ha az EU egész területére vonatkozik, akkor azt a piacot már nehéz elhanyagolni és senki nem fogja amerikába szállítani a tejet, tehát még ha veszteséges is és melléktermékként marad, el fogják adni. "
Kevered a dolgokat.
Itt nem az számít, hogy mekkora terület vezeti be az ársapkát, hanem hogy azt a terméket el tudják-e adni máshol vagy sem.
Nézz rá a térképre! Nem Európa a világ, ez csak egy apró szelete. Ha Európába nem hoznak földgázt, kőolajat, akkor majd visznek Afrikába, az amerikai kontinensre, Ázsiába. Éppen olyan költség elvinni Szaud-Arábiából a kőolajat Indiába vagy Kínába, mint behozni Európa valamelyik országába, ahogy a földgázt ha már cseppfolyósítani kell, akkor pont úgy el tudják adni az azeriek Kínának, mint nekünk.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!