Budapesten miért van mindig, mindenre pénz politikai oldaltól függetlenül, miközben "vidéken" tényleges megszorítások vannak (pl. tömegközlekedés, fürdők, színházak terén)?
Folyamatosan azt halljuk, hogy mindjárt csődbe megy a főváros, tavaly év elején még tavaly novemberre vizionálták, most meg jövő márciusra. A BKV is már vagy 20 éve "mindjárt csődbe megy és leáll a metró".
Ehhez képest most mégis lehívták az opciós trolibuszokat és CAF-villamosokat, illetve bérelnek egy jó adag új Mercedes buszt, amivel végleg nyugdíjazzák a magaspadlós Ikarusokat. A bérlet ára 12 éve változatlan, közben pedig semmiféle járatritkítás nem volt, sűrítések viszont folyamatosan vannak itt-ott. Éjszaka is egymást érik a buszok, egy nagyobb lakótelepre (pl. Újpest vagy Újpalota) kb. 10 percenként van járat folyamatosan.
Eközben pl. Miskolcon az elmúlt 4-5 évben, vagy most legújabban Sopronban a földbe döngölik a tömegközlekedést, olyan helyeken, ahol eddig 5-10 percenként jártak a buszok, 30-60 percenként van járat. Az emberek nappal alig tudnak bejárni a munkahelyükre, egyre több az autó és a dugó, miközben Budapesten a bulizóknak is jár az éjszakai sűrű közlekedés. Erre mindig az a duma, hogy Budapesten jóval több az utas, csak ez is hazugság, mert ugyanakkora forgalmú járatokon is jóval szarabb a közlekedés "vidéken". Egy példa: a miskolci villamos a kisföldalattival azonos utasforgalmat bonyolít (napi kb. 80 ezer utas), mégis hétvégén 15 percenként jár, alig lehet felférni rá, miközben a "kismetró" 4 percenként közlekedik. Számos fő buszos tengely is vetekszik budapesti járatok forgalmával, napi 40-50 ezer utasa van.
Egy miskolci diákbérlet drágább mint a budapesti, és nem ingyenes a 14 éven alattiaknak, a felnőtt bérlet is lassan ugyanannyi, most fognak emelni januárban, a színvonal meg ég és föld. Az SZJA, TB és ÁFA is ugyanannyi.
Most újabban a fideszes ellenfővárosban, Debrecenben is kezdik a rombolást, a pár éve átadott 2-es villamos hétvégén 15 percezni fog, az egyik trolijárat megszűnik (éljen a klímavédelem), a buszok meg a szokásos, hétköznap fél óra, hétvégén órásra ritkítva.
De ugyanez megvan a MÁV-nál is, Budapest környékén vadonatúj motorvonatok és sűrű eljutás a környéki településekre, utolsó vonat is éjfél körül, hogy legyen mit összehányni, máshol meg a lepukkant szarok és ácsorogjál az állomáson munka után...
Fürdőbezárások is csak "vidéken" vannak, érdekes, hogy a fideszes Győrben is kb. minden bezár, a fehérvári uszodát is úgy mentették meg utólag, a fővárosban viszont a "nehéz helyzetben sem zárunk be semmit, majd kigazdálkodjuk..." szövegelés megy. Ugyanez a színházak terén is.
Félre ne értsetek, én ennek örülök alapvetően, csak nem értem, hogy akkor mi a francot kell állandóan panaszkodnia a budapestieknek, mikor ott mindig minden belefér, teljesen nyilvánvaló, hogy egy ottani polgár többet kap az adójáért mint máshol, és ez teljesen független a politikai oldaltól, Tarlós is ugyanúgy rinyált állandóan.
Egész egyszerűen szándékosan jobb életminőséget teremtenek Budapesten, a vidéket meg rohasztják (most már a 200 ezres városokat is), és ez szerintem a fidesznek is érdeke, mert fel kell verni a lakásárakat, kell a kereslet a NER-es lakóparkokra.
Egy csomó minden EU-s pénzből megy.
Meg, azért BP kap rendesen állami támogatásokat.
Vannak jelentős megszorítások, karácsonyi kivilágítás sem lesz.
Budapesten sok ember lakik, sok a turista is, könnyeben eltudják tartani a fürdőket meg a hasonló önkormányzati intézményeket, mint mondjuk a csak 130 ezer lelket számláló Győr.
Budapest egy 2 milliós főváros fél milliós agglomerációval, vagyis az ország lakosságának ötöde Budapesten, a negyede pedig Budapesten és agglomerációjában él és Budapesten termelik meg az ország teljes gazdaságának (GDP) felét.
Azért fontos itt jól működnie a közlekedésnek, meg mindennek, mert Budapest lényegesen több bevételt termel, mint az ország bármelyik másik területe. Ha itt jelentősen romlik a közlekedés, az aránytalanul nagyobb mértékben tudja csökkenteni az ország teljes gazdaságának bevételét.
Pest megye (Budapest nélkül) fele akkora GDP-t termel, mint Budapest és ezzel második az országos rangsorban. Borsod-Abaúj-Zemplén megye (nem Miskolc, hanem az egész megye) negyedik a rangsorban, Budapest GDP-jének hatodával. (Nem Debrecen, hanem egész) Hajdú-Bihar megye pedig hetedik az ország GDP rangsorában, miközben Budapest GDP-jének tizedét termeli meg.
Nem jó, hogy Magyarországon egyetlen nagy város van és ennyire eltolódott a népességi és gazdasági egyensúly is, de ettől még sajnos így alakult az ország gazdasága.
Mégis mit vársz a vidék rombolás miatt szív az ország mivel ott nem jutott el az igazság így a fidesz megtudja venni kilóra az ottani "kommunista" Vidéki embereket
Ez ellen csak budapest leválasztásával tudjuk normalizálni a helyzetet hogy a megyeszékhelyek pl Győr Kaposvár vagy Szekszárd, felzárkozzon pest a parazita nem a vidék
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!