Lenne igény egy jobboldali, piacpárti programra?
Alacsony adókat, és az állami vízfej csökkentését ígérné.
Ezenkívül több dolgot privatizálnának, a hatékonyabb magánszolgáltatókra bízva a működést. Nagyobb szerepet kapna a piac a közlekedésben, oktatásban, egészségügyben, kultúrában, sportban, nyugdíjakban, többek között. Nem lenne többé semmiben hatósági ár, sőt, ez kifejezetten törvényileg tiltva lenne.
Az adók pedig jelentősen lecsökkenthetők lennének.
Az Összefogás programja erre hasonlított, MZP valami eféle (bár kevésbé radikális) programot írt magának is. Láthattad, nem volt rá igény.
Magyarországon a legfontosabb még mindig a baloldali politika, az emberek elvárják hogy az állam mindent a seggük alá tegyen és megmondja nekik hogy mikor, mit, hogyan kell csinálni. Ha az állam egy pillanatra is elengedné a kezüket, rögtön bepánikolnak, nem tudják mit kezdjenek az életükkel. Ezért van ekkora sikere a baloldali politikának évtizedek óta, és még jó darabig nem is fog labdába rúgni egyetlen jobboldali párt sem. Ezért lehet választást nyerni a pénzosztással is, a választóknak az a szimpatikus ha csak úgy a semmiből kapnak egy rakás pénzt és az állam leveszi a vállukról a felelősséget.
Piacpárti programra úgy általánosságban nem lenne igény, mert az ország lakosságának nagy része kommunista berögződésű, mind a Fidesz, mind az ellenzék táborában.
De aki még alapvetően piacpárti is, mint én, egy ilyen programra még az sem feltétlenül szavazna. Pl. sok mindent lehet jól privatizálni, de az oktatás, egészségügy például pont nem mind ilyen. Nézd csak meg az USA-t, csomó embernek nincs egészségbiztosítása (mert ugye opcionális, magán szolgáltatóknál lehet kötni), aztán meg sírnak a kórházban, mikor óriási összegeket kéne egyben fizetni, különben nem látják el rendesen.
Vagy ott van pl. a közlekedés. Csomóan azt hiszik, hogy a vasúti személyszállítás liberalizációja minden problémára megoldás. Eláruljam, hogy nézne ki ez itthon, ha pályáztatnák a közszolgáltatást minden vonalra? A budapesti elővárosi vonalakra, meg egyes IC viszonylatokra pályáznának magáncégek, mert ott lehetnek nyereségesek. A többi meg maradna a MÁV-Startra, jellemzően a mellékvonalak, amikre összességében így még kevesebb pénz jutna.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!