Nem lett volna kifizetődőbb a cégeknek biztosítani hatósági áras üzemanyagot a lakosság helyett?
nyilván megfelelő körültekintéssel, hogy ne a szomszédos államokból járjanak át benzinért.
A megemelkedett üzemanyagárak miatt a szállítási költségek is megemelkedtek, ezért gyakorlatilag minden létező termék ára is. Ez inflációt generál, nomeg ugye adott pénzből kevesebb terméket tudunk megvenni.
De ha a cégeknek hatósági áras üzemanyag lenne, nem emelkednének a szállítási árak és legalább ezt a faktort kiiktathatnánk az áremelkedésekből.
És lássuk be, ha dönteni kell az olcsóbb minden és az olcsóbb balatoni nyaralás között, előbbi fontosabb egy válság közepette egy országnyi ember számára.
Ráadásul a szállítmányozási cégek nem fognak csak azért többet tankolni, mert most olcsó, mert nem fognak többet szállítani.
A lakosság viszont az olcsób büzemanyag miatt elég durván megnövelte a fogyasztást még a nyári átlaghoz képest is, szóval igazából a lakossági hatósági üzemanyag csak arra volt jó, hogy a kevés üzemanyagot még gyorsabban fogyasszuk el.
Nyilván, politikailag ez kevésbé népszerű mint a népnek adni olcsó benzint, de legyen a cél az ország hathatósabb irányítása, nem a népszerűség hajkurászása, legalább ez a kérdés erejéig.
Elsősorban a narratíva okozza az áremelkedést, nem a benzin ára. A kereskedők tudják, hogy a politikusok beoltották a köztudatba, hogy a háború miatt van infláció, és nincs mit tenni, és akkor emelnek, amikor akarnak.
Neked nem fura, hogy pont akkor duplázták a kenyér árát, amikor épp a benzin és a búza ára is csökkent? És az nem fura, hogy a helyben sütött pékáru semmivel sem olcsóbb, mint az, amit szállítani kell?
Ha a kereskedőknek adod az olcsóbbat, lenyelik a különbözetet, és a "nép" semmit nem lát belőle.
5, meg lehet írni egy törvényt úgy is, hogy részletes kritériumokat és korlátokat szab. Tudom, az utóbbi időben eléggé elszoktunk ettől, ahol kb facebook posztokban törvénykezik a kormány, meg utólag foltozgat egy hárommondatos törvényt, hogy kikre hogyan vonatkozik, de a valaki akarná, meg tudná csinálni.
Teszem azt: a cégek üzemanyagigénye eddig is lekövethető, hiszen számlára ment, azaz a NAV látja őket. Ez alapján meg lehet határozni egy felső limitet a cég által igénybe vehető hatósági áras üzemanyagra, így nem fenyeget annak a veszélye, hogy elkezdik mindenre is pazarolni.
Egyébként az miért jobb, hogy így meg a lakosság járt autóval budira? Mert ugyanúgy túlfogyasztott a lakosság az olcs üzemanyag miatt..
A "törvényeinkkel" pontosan az a legnagyobb probléma, hogy az Ementáli sajt kutyaf@sza ahhoz képest, amilyen szinten tele vannak a közemberek számára dekódolhatatlan kiskapukkal. Speciel, úgy hajítanám a jelenlegi összes törvényt a máglyára, ahogyan van - és újraíratnám jogászokkal a törvényeknek azt a rendszerét, amely mindenkire egyértelműen vonatkozik. Nemzeti sport abból mások kárára jól éldegélnie kikent-kifent szemétládáknak, hogy a kiskapukat kijátszva nyerészkednek, gazdagodnak.
Félre ne érts: nem azoktól az emberektől sajnálom a jólétet, akik tisztességgel megdolgoznak nap mint nap a jólétükért és amijük van, de nem kellene támogatni fehér ember számára átláthatatlan, kibogozhatatlan, értelmezhetetlen "törvényekkel" a csokornyakkendős bűnözést, adócsalást.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!