Ebből az interjúból is az látszik, hogy Bokros mennyire
nem ért ahhoz a területhez, amelynek minisztere volt?
Pedig részben igaza van.
Az árstopp és a rezsicsökkentés átverés sokba kerül a költségvetésnek. Ezért kell a profitadó is.
2022. jún. 2. 15:30
Hasznos számodra ez a válasz?
Mármint arra gondolsz, hogy Bokros Lajos ne lenne tisztában azzal, hogy választási évben minden kormány eszetlen pénzosztogatásba kezd? De, ezt valószínűleg tökéletesen érti, csak nem feltétlen tapsol neki, illetve felteszi azt a kérdést, hogy vajon költhet-e túl sokat egy kormány a saját újraválasztására.
2022. jún. 2. 15:47
Hasznos számodra ez a válasz?
Nem azt mondanám, hogy nem ért hozzá, hanem ő más utat választott és csak abban látja a megoldást.
Hozzáteszem én abszolút NEM érték vele egyet.
2022. jún. 2. 15:50
Hasznos számodra ez a válasz?
4/13 A kérdező kommentje:
Gyakorlatilag a kormány embereket segítő intézkedéseit ellenzi, pont ő, aki szinte csak a megszorításokból értett.
Hát figy - lehet, hogy azt a stagflációt ami most jön utólag majd szívesen elcserélnéd egy Bokros-csomagra. Az nem igazán fenntartható, hogy a vagyonos, felsőközéposztálybeli emberek üzemanyagát azok fizetik akik reggel a 7:10-es munkásjáratra várnak. De örömmel várom a közgazdasági levezetéseket, miszerint az ingyen benzin GDP-t termel.
2022. jún. 2. 16:22
Hasznos számodra ez a válasz?
Én nem tudom megítélni Bokros Úr szakmai hozzáértését. Annyi azonban bizonyos, hogy a gazdagok folyamatos támogatása (nemzetgazdaságilag kiemelt beruházások adómentessége, közbeszerzési ajánlatok túlárazottsága stb.) nem tesz jót a gazdaságnak. Az sem viszi előre a társadalom egészét, hogy nincsen progresszív jövedelemadó, azaz a gazdagabbaknak egyre több marad, tehát üzemanyagra is többet költhetnek (költhetnének) és így tovább.
2022. jún. 2. 17:25
Hasznos számodra ez a válasz?
#6: Szerintem meg pont előre viszi a társadalmat. Erős, nemzeti tőkésosztály nélkül sose leszünk önálló, erős ország.
2022. jún. 2. 17:38
Hasznos számodra ez a válasz?
5-ös Egyszerű munkásemberek is járnak dolgozni autóval.
2022. jún. 2. 21:18
Hasznos számodra ez a válasz?
#8: Az az egyszerű munkásember akinek a tömegközlekedéssel szemben alternatíva az autó egyrészt nem akkora kocsival jár, amelyiknél jelentős megtakarítás lenne az ingyen benzin (a Daewoo Tico nem 10 liter üzemanyagot fogyaszt), másrészt nem mennek vele annyit, mint a felső-középosztály (bőven évi 10.000 km alatt), harmadrészt ha munkavállalók akkor a munkáltató állja az ingázást vagy alternatívát biztosít. Negyedrészt - ha esetleg e.v.-k akkor beépíthetik a kiszállási költségbe.
Szóval nem, ne próbáljuk már meg úgy beállítani, hogy a keményen drogozó kisembert segíti a 3-t fizet 5-t vihet ingyen benzin. Ez ugyanaz, mint a rezsicsökkentés - akkor van értelme, ha van fűtött garázsod, medencéd meg egy csomó elektromos fogyasztód - az hogy Halinákné Gombos Etelka is megspórol vele havi 2000 forintot a lakótelepen csak jó ürügy és kozmetika.
2022. jún. 2. 21:35
Hasznos számodra ez a válasz?
Pedig segíti, főleg vidéken mert pl. nekünk Suzukink van és bizony megéreznénk ha magasabb lenen a benzinár és az egyik hozzátartozóm a magasabb benzinár mellett már nem tudná ellátni a másodállását, mert nem érné meg.Másrészt minden termék még drágább lenen mint most. A reszicsökkentés kapcsán meg a legtöbb ember enélkül nem tudna egyszerűen fűteni meg világítani meg úgy általában élni magyar fizetésből. Mielőtt azt írnád, hogy miért nincsenek akkora fizetések mint külföldön azért nincsenek, mert cirka évszázaddal vagyunk mint társadalmi és mind gazdasági szempontból a fejlett országoktól. Magyar fizetésből ennél kevesebből nem lehetne megélni senkinek sem.
2022. jún. 2. 21:40
Hasznos számodra ez a válasz?
Kapcsolódó kérdések: