Árstopp helyett a kormány miért nem a munkavállalók autós költségtérítését emelték meg?
A jelenlegi szabályozás úgy néz ki,hogy kötelező a helyközi bérletek (busz,vonat) minimum 86 százalékát téríteni, opcionálisan téríthető 100 százalék is.Szintén, adómentesen.
Az autós költségtérítés esetén, maximum 15 forint adható km-ként adómentesen.Az felett bérként adózik.
Ezt a 15 forintot kellett volna,jelentősen megemelni.30-40 forintra km-ként.
A legtöbb munkáltatónak ez a költségtérítés nem tétel kategória.Én dolgoztam olyan helyen is, ahol kifizették valakinek azt a nagy Mávos kártyát is, mivel az érte meg jobban, mint a bérlet.
Az árstopp is egy megoldás,de elegánsabb lett volna, ha a járó autós költségtérítés keretét emelik fel.
"30-40 forintra km-ként."
Aztán ezt szerinted csak úgy kifizetnék a mukáltatók szerinted? Ugyanmár, ugyanúgy maradna a 15 ft/km, vagy esetleg nagy lelkesen megemelnék 20 ft-ra, hogy nesze neked jut is marad is...
Visszakérdezek:
Miért van az, hogy mindenki csak tüneti kezelésen töri a buksiját?
Kedves 4,
igen, kifizetnék, mivel a törvény kötelezné rá őket.
A költségtérítés nem olyan dolog,hogy adható vagy nem adható.Nem egy opció.Ha jogosult rá a munkavállaló, akkor a munkáltatónak kötelessége fizetni.
Ha jogosult rá és nem fizetik neki, olyan, mintha a TB-t nem fizetnék utána.Nem választás kérdése, ez a törvény.
Egy munkaügyi peren azonnal veszítene egy ilyen munkaáltató.Aztán fizethetne.
5#
Ahogy eddig.A tömegközlekedés most is dotálva van.
6.
Azért, mert nincsen más megoldás a jelen helyzetben.Vagy hatóságai árak vagy pedig a kötelező jóléti intézkedések növelése, azaz a munkába járás költségtérítésének emelése marad.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!