Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Ehhez mit szoltok?

Ehhez mit szoltok?

Figyelt kérdés

Épp ideje rendbe tenni a várost és kevésbé autókázgatni…


Én minden 2 sávos utat 1-1 sávosra cserélnék ahol a zöldautók és a bicikliknek legyen külön sávjuk!


Elég volt a szmogos városból!



[link]


Most ezt minden trollkodás nélkül írom. Én tényleg örülnék ha a városokban sokkal kevesebb autó, és több fa park lenne


2022. máj. 21. 19:27
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
24%

Háát én is adnám, ha kevesebb autó lenne.

Dehát van akinek az a mániája, hogy mindenhova autóval kell menni. Ők pampogni fognak, az tuti.


Még régen amúgy még Tarlós idején az tök jó volt amikor a Fővám térnél lévő hidat (Szabadság? Erzsébet? Mindig keverem) zárták le teljesen és ott lehetett chillezni, tiszta fesztivál hangulat ovlt:D


Aki meg azzal jön, hogy jaj, dugók lesznek. nem. Ez nem dugó, csak a tünete annak, hogy autóval nem vagy a belvárosba való.

2022. máj. 21. 19:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 anonim ***** válasza:
92%

Talán akkor nem lenne ennyi retek dugó meg szmog ha nem azon a pár hídon kéne átnyomorogni magát az összes hülyének, aki á akar menni. Hanem több lenne.

Ehhez képest az a javaslat, hogy legyen egyel kevesebb?? Szerinted?

2022. máj. 21. 19:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/16 anonim ***** válasza:
0%
Még Tarlós tiltotta be rajta az autós közlekedést, szóval nagy újdonság nincs.
2022. máj. 21. 19:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 anonim ***** válasza:
57%
Hogy számodra vonzó lehet a Geri ánusza... Gondolj bele: az autósok így majd az Erzsébet és a Margit hídon fognak tolongani, még nagyobb dugókat okozva. A gyalogosok és a biciklisek (rolleresek, görkorisok, stb.) számára eddig is használható volt a Lánchíd mindkét oldala, ahol mindenki kényelmesen elfért, középen pedig haladtak az autósok. Ez így túl logikus, ugye? Ideje lenne már jól kicseszni az autósokkal, csak mert a főpolgit gyerekkorában lelki trauma érte.
2022. máj. 21. 19:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 anonim ***** válasza:
96%

Kérdező, ez nem úgy megy hogy letiltod az autósokat mert nem akarod őket ott látni és akkor majd nem lesz szmog.

Az autósok azért vannak a városban mert dolguk van amit autóval tudnak elvégezni.

Előbb meg kell oldani azt, hogy ne kelljen az autósoknak bemenni a városba ha nincs ott a belvárosban dolguk, könnyebb legyen a tömegközlekedést használnia mindenkinek és mindenkinek megoldható legyen közösségi közlekedéssel az ami dolga van.

Ha kitiltod az autósokat akkor nem lesz áruszállítás sem, építkezés sem, taxis sem. Akkor lehet, hogy nem lesz akkora szmog, de tej sem lesz a boltba, kenyér sem meg zoknit sem tudsz venni. Az étteremben sem tudnak semmiből főzni, a sör sem jut be a városba. Ahogy lehet, hogy viccesen nézne ki, de egy bizonyos kor felett már nem lehet biciklizni meg rollerezni ha az illető nem akar belehalni egy esésbe - ahol túl fiatalon sem megoldható.

Legyen végre kész a budai M0 szakasza, hogy ne kelljen az átmenő forgalomnak bemenni a fővárosba, legyenek készen az agglomeráció számára a város szélén a nagy kórházak, hogy Dél-Budán ne kelljen átmenni egészen északra a János kórházba egy törött karú gyerekkel vagy egy sűrgősségi vizsgálatra Érdről, Tárnokról és a többi településről! Megnézem ahogy bebiciklizel a János kórházba vagy az I.számú klinikára Pestre mondjuk Százhalombattáról amikor épp csak a mentőt nem kellett hívni hozzád.

Komolyan azt hiszed hogy az emberek hobbija kocsival járni a fővárost?

2022. máj. 21. 19:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 anonim ***** válasza:
96%

Ha kitiltod a százezer kocsit ami naponta átmegy a hídon, szerinted az a százezer kocsi varázsütésre eltűnik?

Segítek:a többin fognak átmenni, még nagyobb nyomort okozva.

2022. máj. 21. 19:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 anonim ***** válasza:
36%
4, miyen "még nagyobb dugókat"? Már vagy 1 éve nincs rajta forgalom a felújítás miatt. A jelenleginél nem lenne rosszabb a közlekedés.
2022. máj. 21. 19:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 A kérdező kommentje:

Nem az autóval van gond, hanem azzal ha valaki 10 m lèvő pékségbe is autóval megy.


“ Segítek:a többin fognak átmenni, még nagyobb nyomort okozva.”


Nem biztos, elég sokan megunják.


Több PR parkoló kell és akkor lesz értelme.


Dugódíjat, és a kerületeket behajtási zónákra is lehetne bontani!

2022. máj. 21. 19:51
 9/16 anonim ***** válasza:
91%

"Nem az autóval van gond, hanem azzal ha valaki 10 m lèvő pékségbe is autóval megy."

A belvárosban senkit nem fogsz találni aki ezt tenné, mert a parkolást nem tudja megoldani, ez csak üres szöveg.

"Több PR parkoló kell és akkor lesz értelme."

Igen. De van több PR parkoló? Nincsen. Akkor mi a kérdésed?

"Dugódíjat, és a kerületeket behajtási zónákra is lehetne bontani!"

A dugódíjtól nem szűnik meg az, hogy mindenkinek keresztül kell mennie Budapesten. Ahogy nem szűnik meg az sem, hogy a tömegközlekedés túlzsúfolt így is, meg az áruszállítást sem tudod vele megoldani. Csak többet kell fizetned majd mindenért.

2022. máj. 21. 19:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 anonim ***** válasza:

Sajnos Magyarországon nagyon sokak szenvednek a "carbrain" betegségben, képtelenek azt felfogni, hogy az autós infrastruktúra micsoda súlyos károkat okoz az emberek életében.


Kezdjük ott, hogy mi az, hogy valaki "autós". Számomra az számít "autósnak", aki semmi áron nem térne át másféle közlekedési eszközre. A tapasztalat azt mutatja, hogy ez a csoport a közlekedők nagyjából 10-20%-a. Ezeket is két csoportra lehet osztani: azokra, akik azért közlekednek mindenhová autóval, mert a munkájukból vagy az életmódjukból fakadóan nincs más lehetőségük (mert mondjuk fuvarozók, vagy mert rokkantak, vagy mentális betegségek miatt nem tudják igénybevenni a tömegközlekedést, stb). Ezzel a csoporttal semmi baj nincsen, teljesen normális, hogy számukra az autó az egyetlen olyan közlekedési eszköz, ami kielégíti az ő igényeiket. A másik csoport viszont az, aki meggyőződésből nem hajlandó letenni az autóvezetésről. Ez a csoport a közlekedők kb. 2-5%-a. Köréjük teljesen felesleges várost tervezni.


A maradék 80-90% az, akik igazából tesznek rá magasról, hogy milyen eszközzel jutnak el A-ból B-be, azt az eszközt fogják használni, amivel a lehető leggyorsabban, legkényelmesebben, és legolcsóbban tudnak eljutni a céljukhoz. Őket kell célba venni, köréjük kell várost tervezni, és számukra kell biztosítani a közlekedési lehetőségeket, ebben a fontossági sorrendben: gyalog, biciklivel, tömegközlekedéssel, és autóval.


Többen is írják, hogy szerintük az nem megoldás, hogy sávokat távolítunk el meg lezárunk pár hidat és/vagy útszakaszt. Részben igazatok van: ez önmagában nem megoldás. De az autós infrastruktúra irtózatosan drága és elképesztően alacsony hatásfokon működik, így az autós infrastruktúra méretének csökkentésével lesz egy bevételtöbblet, amit biciklis infrastruktúrára és tömegközlekedésre lehet költeni. Ebből az előbbi például bitang olcsó, az M0-s éves büdzséjéből konkrétan az egész belvárosban ki lehetne építeni egy bicikliút-hálózatot a nulláról. Nem felfestett sávokat, hanem bicikliknek fenntartott dedikált utakat. Koppenhága például a '90-es években pont ezért kezdte el prioritizálni a biciklis közlekedést: egyszerűen nem volt elég pénzük az utak karbantartására. A bicikliutakkal egy csomó pénzt megspóroltak, azt befektették a tömegközlekedésbe, és voilá, az emberek áttértek a bicajozásra és a tömegközlekedésre. Amszterdam hasonló sztori, csak ott nem a büdzsé miatt, hanem az autóbalesetek kiugróan magas száma miatt döntött a városvezetés úgy, hogy drasztikusan csökkenteni kell az autók számára elérhető utak mennyiségét. Lett hirtelen egy csomó pénzük, beletolták a tömegközlekedésbe, és egyre kevesebben közlekedtek autóval.


És tudjátok kik a legnagyobb nyertesei az ilyen várostervezésnek? Maguk az autósok. Miért? Mert Amszterdamban és Koppenhágában nincsenek dugók. Nincsenek dugók, mert a legtöbben inkább bicajoznak, buszoznak, vagy metróznak, így nincs akkora forgalom, és nincs szükség nyolcsávos sugárutakra a belvárosban sem. A forgalom is sokkal nyugisabb, hiszen csak azok vezetnek, akik rutinosak, magabiztosak. Jelenleg Budapesten van egy óriási réteg, aki csak azért vezet, mert egyszerűen muszáj, mert a biciklis infrastruktúra gyakorlatilag útrafestett halálzónákból áll, és a tömegközlekedés az agglomerációban gyakorlatilag nemlétező.

2022. máj. 21. 20:14
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!