Ha a kormány szerint probléma Budapest vízfejűsége, miért nem indít programot vállalati központok elköltöztetésére?
Budapest vízfejűsége aránytalanságokat okoz, nem csak a közlekedésben,hanem a gazdaságban is.
A legtöbb vállalat oda teszi a székhelyét.Ezért olyan, mintha Budapest olyan sok GDP-t termelne,közben, ha lebontanánk, kiderülne,hogy nem is olyan sokat.
Például, az EMAG székhelye is ott van.Ha valaki Bivalyb_sznádon rendel lapos TV-t, olyan, mintha egy budapesti rendelte volna.
Ennek érdekében, a kormány adhatna pénzt a nagyobb vidéki városoknak üzleti negyedek építésére.Olyanra, mint ami Debrecenben is épül.
A vállalatok pedig kapnának támogatást, ha hosszútávon áthelyezik a székhelyüket egy megyeszékhelyre,megyejogú városba.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
2: valamennyire igen, de nem annyira, mint Pesten. Kevés kivétellel az látható a világban, hogy a kb. 200-300 ezer lakos alatti városok lakossága csökken, a cégeknek nem vonzóak. Az ennél nagyobbak illetve agglomerációjuk meg növekszik, fejlődik.
Magyarországon túl nagy a különbség az első és a második legnagyobb város között. Más országokban jobban megoszlanak a funkciók a nagyvárosok között.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
15:17
MO “kicsi” . LA és San Francisco vagy Berlin München…ott van értelme máshova tenni a dolgokat, de Bp.-en van normális nagy reptér is csak, a külföldiekben meg van…Bp.-en van pl Dunai kikötő kb szerintem ezek miatt
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Én adnám.
Számomra elképesztő infó volt, hogy Hollandia, ami közel duplaannyi lakossal rendelkezik, nincs egyetlen városuk sem ami másfél milliónál több lakossal rendelkezne, de igazából egymilliósból is kb 3 ha van. Viszont van egy tucat félmilliós városa.
Magyarországon van egy 2 milliós város,a ztán akövetkező meg kb 300ezer fős. Elég aránytalan.
És Hollandiának van a fővárosa... és van a város amiben a parlamentje működik:D Két külön város, szerintem ez tök jó gondolat. Nem kell egyértelműen mindent központosítani.
Deeee az a nagy helyzet, hogy ez a kormány imád központosítani. Szóval kétlem, hogy túl nagy törekvéseik lenne, hogy a Budapesten kívüli városokat érdemben felemelje.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
És még most is a csillaghálózat dönt. Utak, vasút, repülőjáratok, mind a fővárosból futnak szerteszét a világba, s oda futnak be. Innen egy-két órás utazással végcélt lehet érni.
Na jó, Sopronhoz célszerűbb osztrákoktól v. szlovákoktól közelíteni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
4: Szlovákia kisebb, mégis van Pozsony 420 és Kassa 240 ezer lakossal, megosztják a vízfejet. Csehországban az 1.3 milliós Prágát szuperül kiegészíti a 380 ezres Brno stb.
Nem jellemző az ekkora különbség a két legnagyobb város között...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Trianon miatt lett MO ennyire vízfejű. Azelőtt ott volt Pozsony, Kassa, Nagyvárad, Kolozsvár, stb.
A magyar falu program valahol ennek a része, de valóban én is örülnék (budapestiként), ha mondjuk Debrecent vagy Győrt fejlesztenék inkább.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!