Szerintetek fejlett humorérzékkel bír a Horváth Csaba, - aki főpolgármester-jelölti babérokra tör Budapesten?
Óhatatlanul is "elkaptam" a tömegközlekedési járművön a tekintetemmel egy "húsos címet" az egyik újság címlapján, amely arra utalt, hogy népszavazást tartana ez az ember arról, hogy Budapest tömegközlekedése ingyenes legyen.
Egyszerűen nem tudom ép ésszel feldolgozni, hogy meddig mehet el egy "politikus" az ígérgetések terén...
Én fővárosi vagyok, de eszem ágába nem jutna az, hogy "ingyen" vegyem igénybe a bkv szolgáltatásait, - sőt, elítélem a trükközőket. Ezzel szemben azonban limitálnám, - a mindenkori létminimumhoz hangolnám - a viteldíjakat annak érdekében, hogy csak a tényleges infláció mértékét meg nem haladó mértékben emelkedhessenek tovább a viteldíjak, amennyiben ez elkerülhetetlenné válik.
Megszüntetnék rengeteg tingli-tangli "beosztást, pozíciót", - nyilván azokat, amelyek jövedelméért nem dolgozik meg a foglalkoztatott, azokat, amelyek csak azért vannak kiagyalva, hogy a "cimboráknak" legyen miből dőzsölniük, azokat, amelyeket - összevonva - egy ember is el tudna látni úgy, hogy nem rokkan bele. (-Nem hiszem, hogy sok értelme van annak, hogy "egy sorompót egy ember nyisson fel, egy másik ellenőrizze a belépésre jogosultságot, és egy harmadik csukja le ugyanazt a sorompót"... -Ez csak egy blőd, szélsőséges példa, - a szemléltetés kedvéért.)
Tehát sok mindent megtennék, hogy a bkv lehetőleg ne lehessen veszteséges, - és ne kelljen időről-időre konszolidálni. -Ennek érdekében a "vízfejből" is "csapolnék le", jócskán.
Igazából azt nem értem meg, hogy hogyan képzelte el a Horváth Csaba az "ingyenes" tömegközlekedést?
Kivel fizettetné azt meg, - mert valakinek fizetnie kell?
A Budapestiekkel megszavaztatni etikátlan, - mert nyilvánvaló az eredmény...
A vidékiek joggal háborodnának fel azon, hogy mi közük a főváros tömegközlekedésének finanszírozásához?!
Szerintetek mégis, hogy gondolja ezt el ez az ember?
Ugyanúgy,ahogy a többi politikus gondolja az ötleteit! Orbán is sok ilyen betarthatatlan ötletet mondott már. Pl. ígért már 14. havi nyugdíjat is!
Nehéz lenne felsorolni a politikusok ígérgetéseit,melyekből semmi nem valsóítható meg,de szépen hangzik.
Pedig az ingyenes tömegközlekedés nem akkora hülyeség, mint aminek elsőre hangzik, számos városban van ilyen európában is.
gondolj bele mennyit lehet spórólni, jegy és bérlet gyártás, forgalmazás, ellenőrök, arról nem beszélve, hogy minek ennek a cégnek 12000 ember? bőven elég lenne 1500-2000 fő
és hogy ne tisztán központi költségvbetésből menjen, a cégek fizethetnének cimzett adót a tömegközlekedés fenntartására, mondjuk a mostani bérlet árát, amit így is sok cég megvesz a dolgozóinak, de fizethetnének az autósok is (csak akkor ez az adó erre menjen, ne a közös kalapba) és maradhatna több adó az önkormányzatoknál is, mint eddig
azt mondod kimaradtak a túristzák, azokét meg fizessék a szállodák, éttermek
meg lehetne csinálni, kicsit utána kéne számolni
de ameddig 12 ezer fős a cég addig minek, elnyel bármennyi pénzt
le kell építeni 10 ezer embert úgy, hogy párhuzamosan egy vadi új közlekedési vállaltot hozol létre, és szép lassan, 1 év alatt átadod a munkát az újnak, a régi slepp nélkül
persze a politika nem fogja megcsinálni, mert úgy nem lehetne milliárdnyi közpénzeket lenyúlni
Elismerem, amit leírtál, nem lehet csak úgy "lehúzni a klozeton", - vannak benne olyan dolgok, amelyek mellett nem lehet csak úgy elmenni.
Ettől függetlenül - "konokul" - kitartok amellett (fővárosi létemre is), hogy az emberekre nem lehet több terhet "rápakolni", - ide értem azokat az embereket is, akik adott esetben céget képviselnek. Elég! Nincs tovább! A fővárosiaknak kell megfizetniük, - vagy a rajta tömegközlekedéssel áthaladóknak, turistáknak - a tömegközlekedés működtetését, - én sem "ujjonganék", ha (pl.) "kötelező lenne hozzájárulnom" a vidéken élő lakosság olyan kiadásaihoz (akaratom ellenére), amiről mindannyian tudjuk, hogy semmi közöm. Ilyen egyszerű a dolog! -Más, elvi kérdés, hogy az "árképzés gyeplőjét" nagyon szorosra kellene fogni, - ahogy írtam, speciel, mindig az aktuális létminimum lenne döntő annak mértékéről, - garanciákat kellene biztosítani arra, hogy nem játszadozhatnak az emberek idegeivel, pénztárcájával lenyúlásra kihegyezett érdekcsoportok, "szakértő gárdák".
Az egyik problémát abban látom, hogy ez, Magyarországon, KIZÁRT! A vízfej, és a tingli-tangli, "csak vagyok BEOSZTÁSBAN" hempergőktől viszont kíméletlenül megszabadulnék, - még akkor is, ha ez a munkanélküliség rovására megy.
Mi van az "ingyenesség" mögött?
A kb. 1/6 -ára zsugorodásnak kemény ára lenne, - pláne abban a tekintetben, hogy "megtakarításról" kommunikálunk.
Mennyiben lenne az megtakarítás, ha közel 10000 embert kirámolunk az utcára - "csak úgy"?
Úgy gondolom, hogy amire szükség van egy cég működtetéséhez, arra szükség van, - azon nem lehet "takarékoskodni", ez csak Magyarországon trendi.
El lehet küldeni a szerelőket, karbantartókat, - és az összes olyan embert is, aki nem "sofőr", - de ez megint esztelenség.
Milyen járművekre ülne fel az utas három hónap múlva?
A közlekedésbiztonságot azon szempontok közé sorolom, amivel nem lehet "játszadozni", - ennek a rovására ne "takarékoskodjunk".
Takarékoskodjunk viszont azzal, hogy az Akácfa utcai székházat - képletesen - a "levegőbe repítjük", úgy, ahogy van! Töredék ekkora központ is elég egy egészségesen méretezett vezetőségnek, - egy olyan vezetőségnek, amelyik a Földön él, tevőleges, szakmailag elkötelezett, lelkiismeretesen végzi a munkáját.
-Igaz ezeken a vezetőkön időről-időre (!) számon kérném - főnökükként, - hogy mi a fészkes fenét csinálnak a fizetésükért. Nincs hárem, - "titkárnőnek" álcázva, - nincs extra, semmi megkülönböztetés...
-Tessék dolgozni a fizetésért - és nem távvezérléssel kiadni az eggyel alacsonyabb "lépcsőfoknak". El kell felejteni a felesleges, - megélhetési - lépcsőfokokat.
Akinek nem tetszik, ott az utca, - 300000 ember várja a "startkövön", hogy a helyére léphessen, (és abból legalább 20000 el is végezné becsülettel a lecserélt ember munkáját). A politikának pedig ki kell vonulnia a tömegközlekedés irányításából, befolyását meg kell szüntetni végérvényesen - a tömegközlekedés tekintetében.
Másként gondolkodunk, de ez még nem bűn.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!