A társadalom miért ismeri el sokkal jobban a felsőoktatásban oktatókat, mint a köznevelési intézményekben dolgozó pedagógusokat?
Gyakran hallom és látom itt is,hogy az egyetemi oktatókat méltatják,hogy "letettek valamit az asztalra" és a köznevelési intézményekben dolgozókat pedig fitymálják.
Aki egyetemeken oktat, igaz,hogy a saját területén elért valamit, de nem feltétel egyetemeken a pedagógiai készség ahhoz,hogy oktassanak.Csupán pár tárgy keretein belül tanulnak pedagógiai alapismereteket, ami édeskevés ahhoz,hogy valaki hatékonyan tudjon oktatni.
És ne legyenek olyanok, mint ahova én jártam, hogy némelyik egyetemi oktatónak rendszeresen leengedték a biciklijét, vagy kivették a kerekét és feltették egy fára egy másiknak kutyakakival kenték be az autóját rendszeresen.Ők pont a "szívatós" oktatók voltak.
Egy egyetemi oktató sokkal könnyebben van, hiszen felnőtteket oktat.Leadja a kis előadását, aztán nem érdekli,hogy érthető volt-e a diákok számára.
Az egyetemi oktatók doktoranduszként valóban többet dolgoznak, mint a pedagógusok, de utána ez megfordul és nekik lesz lazább munkájuk.
Valószínűleg azért, mert mire valaki eljut az egyetemen oktatói státuszba, addigra több “papírt” begyűjt már, minimum megkezdi a doktori képzést. Egyébként az egyetemen oktatók kb fele jobb lenne, ha semmit nem tanítana, inkább csak tudományával foglalkozna, vagy inkább az sem…abban meg igazad van, hogy a nagy része szarik bele az egészbe, csak az elvárt óraterhelés meglegyen neki.
Az meg vicces, hogy ez a megbecsülés inkább csak társadalmi, mint anyagi, mert egy tanársegéd nagyjából annyit keres, mint egy pedagógus I kategóriában dolgozó tanító (ha az ösztöndíjat nem nézzük).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!