A szocializmus idejèn mi alapján döntöttèk el,hogy Miskolc legyen egy nehèzipari felduzzadztott főváros a kelet M.o-on oldalon?
A 80-as èvekben több mint 225.000 lakosa volt Miskolcnak,Bp után a második volt mindent tekintve(nagyság,nèpessèg bár nagynak most is nagy)
Vèlemènyem szerint a mai napig poszt szocialista èrzelműek alkotják a várost balról,ès a termèszetes folyamatok mellett ezèrt is hanyatlott meg az utóbbi időben. A miskolciak a múltban èlnek mèg sajnos.
Sok okból fejlődött Miskolc. A második világháború után hogy vas és acél országa legyünk már csak vasérc és szén hiányzott. Minden más(értsd semmi) adott volt hozzá. A vasérc és a szén pedig a szovjetektől jött keletről, vasúton.
Ránézve a vasúti térképre eléggé adja magát Miskolc, mit hogy hova tennék egy vasművet, ha a szovjetektől jön hozzá minden. A másik lehetséges város - Debrecen - egyfelől polgári város lévén politikailag nem volt nyerő. Másfelől valami részeg hajdú a semmi közepére tette azt a várost minden folyótól messze. Márpedig az iparnak sok vízre van szüksége. Utóbbi probléma miatt Nyíregyháza sem jó választás, ráadásul sokkal jelentéktelenebb város volt már akkor is.
A szovjet követelésekből egy kis szelet: 5000 vasúti kocsi, 44 db telefonközpont, 140 ezer db telefonkészülék, 10 ezer db bányacsille, 525 db szélesnyomtávú mozdony. A mezőgazdasági termények terén pedig 51 ezer ló, 60 ezer sertés és ugyanannyi szarvasmarha, illetve 202 ezer tonna búza is szerepelt.
Mindezeket le kellett gyártani, elő kellett állítani. Ezekhez gyárak, kohók, téeszek kellettek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!