Lenne igény egy olyan pártra ami fő céljának tekintené az emberek edukálását a tudatos vásárlásra?
Szerintem nagy probléma hogy a versenyben mindenki csakis a "zseton" gyűjtésre és az anyagi javak halmozására fókuszál. Minden reklám kivétel nélkül a maximumról, a legjobbról, a még jobbról szól. Soha senki nem meri azt mondani hogy a maximumon kívül van egy olyan fogalom is hogy optimum.
Azt érzem a reklámok folyamatosan egy mesterséges elégedettlenséget próbálnak fenntartani mindenkiben, amivel aztán tovább tudják manipulálni a fogyasztásra, mivel elhiszi hogy arra az adott dologra neki szüksége van mert csak akkor lesz olyan boldog mint a reklámban az emberek. Mindig a kapzsiságot és az irigységet próbálják kihasználni. Azt tudom hogy a GDP-nek ez kedves. De itt jön az első példa esetleges megoldásra:
Nem lehetne szemét gyártás helyett apránként átterelni a vásárlóerőt olyan piac felé amivel szintén lehet GDP-t termelni, de nem egy terméket vásárolunk meg hanem valamilyen élmény vagy kényelmi dologért fizetünk ami könnyebbé teszi az életünket? Adózni abból is ugyanúgy kell az állam felé. Mellette pedig azokat a dolgokat vásároljuk meg amire higgadt fejjel végig gondolva szükségünk van. Ez alatt nem azt értem hogy rongyokban járkáljunk és ne használjunk technológiát de ne az legyen a mottó hogy sokszor drága dolgokat is lecserélünk fél évente teljesen feleslegesen csak azért mert le tudjuk. Ettől függetlenül ez nem tilos és én sem a tiltásban látom a megoldást hanem az edukációban amikor alulról érjük el hogy ne legyünk ennyire kapzsik.
Szeretnék ötleteket kapni hogy milyen oktatási reformokkal és milyen szervezetek állami támogatásával lehetne ezen a helyzeten változtatni hosszabb távon?
Ha nem értesz egyet a fentebb leírtakkal kérlek fejtsd ki a véleményed.
Szerintem egy kicsit túltolod. Tudnál mondani egy konkrét példát?
Ha valaki valamit vásárol, arra vagy szüksége van, vagy meg tudja magyarázni, hogy miért van rá szüksége.
Nem láttam még olyat, hogy valaki havonta porszívót vesz.
"Hülyeségeket beszélsz. Amúgy is, az EU (is) a kapitalizmusra épül, nem lenne jó szándékosan tönkretenni a remdszert, nincs is értelme."
Ha olvastad a kérdést akkor tudod hogy nem beszéltem tönkretételről, én sem akarom tönkretenni. Ugyanazt akarom csak máshogy. Természetesen ez csak egy alternatívával lehetne lecserélni.
"Amúgy is, az EU (is) a kapitalizmusra épül,"
Ez nem baj, az viszont igen hogy kizárólag erre épül.
Ezek a marketing fogások legfeljebb a tankönyvekben vagy a nagyon egyszerű embereken működik csak. (habár lehet velem van a baj).
A marketingnek elsődlegesen nem csak az a célja, hogy rávegyen a vásárlásra. Hanem az, hogy ha vásárolni szeretnél, akkor az adott cég termékét vedd meg és ne másét. Pozitívan emlékezzél és ismered a kínálatot.
Mutatok neked egy jó és egy nagyon rossz reklámot:
Rossz: (sajnos nem találom, de olyan baromságról szólt, hogy vásárolj telefont, ha azt akarod, hogy a párod megtanuljon spanyolul és menjetek el álomutazásra).
Jó: https://www.youtube.com/watch?v=4B5LO9xHkkU
A rossz reklám tehát hülyének néz. A jó reklám pedig egy jó élményt nyújt, stílust képvisel.
De elég ha csak egy csoki reklámra gondolsz. A csokival érzelmeket lehet kifejezni. Sokkal jobb ajándék olyan csokit adni, aminek van története, mint aminek a nevét sem lehet kimondani.
Nincs ebben semmi rossz, ha valaki azt mondja, hogy finom a csokija.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!