A magyar kormány a rendszerváltáskor miért nem kért kártérítést a Szovjetuniótól?
Kért, kapott de nem túl sokat.
A 40 éves kirablása címen semmit, a környezeti károkért cserébe MIG-29-eket, más fegyvereket meg egy kis pénzt.
Kérhetett volna, úgysem kaptunk volna egy fityinget sem. Ugyan milyen módszerekkel tudtuk volna behajtani?) Annak örültünk hogy a SZU-nak adott "baráti kölcsön" egy részét energiahordozókban, meg ebben-abban viszont láttuk. Ha nagyon vertük volna az asztalt kártérítésért az csak elmérgesítette volna a viszonyt s ha bemakacsolják magukat az oroszok még ezt sem kaptuk volna. Ja és összerúgni a port egy olyan országgal ahonnan az energiaimport jön nem túl jó ötlet...
#2 a MIG-29-eseket, BTR-80-asokat, T-72-eseket a fent említett államadósság fejében kaptuk (mert megmondták a ruszkik pénzt nem adnak hiába várjuk). A volt SZU laktanyák környezeti kármentesítésére meg 0 Ft-ot kaptunk. Itthagyták a laktanyákat, a rá épített épületekkel ezzel az oroszok részéről az ügy lezárva.
Az oroszok felajánlották a rendszerváltás után, hogy kártérítés gyanánt ingyen megépítik a budapesti metrót. Demszkyék nemet mondtak rá majd 20 év kellett hogy sokszoros áron elkészüljön.
Kapott az ország kártérítést, jelentős is volt az összeg az állam vagyonához képest - csak eltűnt. Azért nem tudnak róla az emberek mert semmi kézzelfogható haszna nem volt, se egy beruházás, se államadósság csökkenés. Csak elköltötte az akkori kormányzat.
"1996. március 28-án tárgyalta A Fővárosi Közgyűlés az új metróvonal döntés-előkészítéséről szóló tájékoztatót, és 502-504/1996. (III. 28.) Főv. Kgy. sz. határozataiban – többek között – felhatalmazást adott a főpolgármester számára a kormányzati szervekkel a tehermegosztásról folytatandó tárgyalásokra, a napirenden lévő kormány-előterjesztés kidolgozásában, ezen belül a közreműködésre az orosz államadósság terhére történő megvalósítás kérdéseinek tisztázásában.
1996. szeptemberében 1098/1996. (IX. 17.) Korm. sz. határozatában úgy döntött, hogy előnyben kell részesíteni a rövidebb megtérülésű projekteket az orosz államadósság lebontásánál, tehát a metróépítés céljaira tett ajánlatot nem fogadja el. A kormány a döntést a Programiroda javaslatára hozta meg."
Amiket írtatok, azok a hivatkozási pontok voltak, amire alapozva nem akartak fizetni.
A 4-es metrot is megépítették volna az államadósságuk fejében, de Demszky elvtársnak (valamint az MSZP-SZDSZ kormányzatnak) ez nem kellett, mert ahol nincs pénz ott nem lehet lopni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!