Mennyibe kerül a 14 év alattiak ingyenes utazása?
"Ha erre nincs pénze egy ekkora város költségvetésének, mert így kivéreztették, akkor baj van."
Úgyérted ennyire szétlopták. Mert ezek ugyanazok, mint a Demszky városvezetés, kivéve persze akik börtönben ülnek, pl az akkori BKV vezért hagyó elvtárs.
Szerinted mennyi értelme van olyan szolgáltatásra ingyen jegyet adni, ami nem jár?
"A deviza hitelt is Orbán idején vették fel az emberek"
Nem, akkor lett divat a deviza hitel, amikor a 2003mas osztogatásbuli után megfizethetetlenek lettek a forinthitelek :).
"Eddig tarlós szaroskodott a Lánchíd felújításával"
Mert mondjuk a metróval foglalkozott, amit Demszky elvtárs 20 évig húzott?
Már megint hazudoztok :).
#6 "Ha jól tudom, a havi bérlet ára a közoktatásban tanulóknak és kisgyerekeseknek 3450 forint. Ez éves szinten 41400 forint. Ezt szorozd be annyival, amennyi 14 éven aluli gyerek használja a szolgáltatást"
Sajnos nem csak ezt a pénzt kell most nélkülözni, hanem azt is amennyit mellé tett a kedvezmény miatt az állam. Az még egyszer ennyi pénzt jelent.
De már mások kiszámolták, hogy csak a bérletekkel mennyit vesztenének.
"Budapesten a KSH 2021-es adatai szerint 138 418 hat és tizennégy év közötti gyerek él. Ha csak az ő bérleteik árát húzzuk ki elsőként a BKK zsebéből, akkor is azt látjuk, hogy a cég havonta bukik az ő ingyenes utazásukon 477 542 100, évente pedig 5 730 505 200 forintot."
"A budapesti agglomerációban összesen 134 504 6–14 éves iskoláskorú lakik, ha mindegyiküknek lenne bérletük, akkor rajtuk havonta 464 038 800, évente pedig már 5 568 465 600 forintot bukna Budapest. Ha pedig összeadjuk az agglomerációban élők, illetve a Budapesten tömegközlekedést használó gyerekek számát, megkapjuk, hogy a főváros havi vesztesége közelíti az egymilliárd forintot (pontosan 941 580 900 ft), évente pedig ez a szám akár 11 298 970 800 forintra rúghat."
Ha csak a környéken élő gyerekek NÉLKÜl nézzük és figyelembe vesszük, hogy az állam csak az ELADOTT kedvezményes bérletek után tud állami támogatást adni jelenleg. akkor is éves szinten 10 milliárdos a kiesése a BKK-nak.
Mindez nem kellene hogy gondot okozzon, a családok támogatása jó dolog, ha a gyerekeknek nem kell fizetni az utazásért az nagyon jó.
Azonban jelenleg 20 milliárdos hiánya van a BKK-nak, ezért akarták a hajójáratokat is leállítani, mert nincs rá pénz még az a százmilliónyi sem. 14 milliárdot tudtak átcsoportosítani a budapesti költségvetésben a tömegközlekedésre, de ez így is kevés. Mostantól még 10 milliárd minimum hiányozni fog a rendszerből.
A kérdés az, hogy ezt honnan fogják beletenni. vagy megint az lesz hogy elvárják, hogy az állam fizesse ki?
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!