Nekem ne mondja senki, hogy egy 200000-es városban nem lenne profitábilis egy metróvonal kialakítása. Budapesten is megcsinálták a 4-es metrót, akkor legalább egy metróvonalat miért nem lehet építeni Debrecenbe?
Grazban tervezik két metróvonal kialkítását is, pedig az se nagyobb mint Debrecen.
Úgy 20 éve jártam Debrecenben és megkérdeztem egy járókelőt, hogyan jutok el a KLTE-re (akkor még így hívták a tudomány egyetemet)
Az ürge mondja, ott szálljak fel az ***egyes*** villamosra
Várom is szépen a villamost, pont az egyes jött. Micsoda mázli, gondoltam, mert nem tudtam, hogy Debrecennek egyszerűen villamos vonala volt akkoriban
2021. aug. 30. 23:33
Hasznos számodra ez a válasz?
12/15 anonim válasza:
Mert nem éri meg. Bőven van hely a föld felett is a közlekedésre.
2021. aug. 31. 07:12
Hasznos számodra ez a válasz?
13/15 anonim válasza:
A vasútállomás környékét évekkel ezelőtt be kellett volna fejezni. El sem kezdték a felújítást.
A buszallomas környéke is borzasztó állapotban van.
Egyszerűen nincs fejlődés, nem szívesen költenek semmire.
Ettől függetlenül valóban nem nagy város Debrecen és annyira sokan nem lakják. Nem biztos, hogy ki lenne használva.
2021. aug. 31. 08:09
Hasznos számodra ez a válasz?
14/15 anonim válasza:
Egyébként a cívis féle zsugoriságra van egy jó példa, méghozzá a Református Nagytemplom, amelyet eredetileg Péchy Mihály tervezett, kupolával rendelkező templomot álmodott volna meg, a régi alapok nélkül, plusz nem sajnálta volna rá a költségvetést, de a cívis városatyák beleszóltak, ő meg elkedvetlenedett és ott hagyta az egész építkezést, végül egy másik építéssel fejezték be a templom építését: [link]
2021. aug. 31. 09:38
Hasznos számodra ez a válasz?
15/15 anonim válasza:
Egy ilyen kis városban sehol sem kifizetődő metrót építeni. Ha nagyon felvirágozna Debrecen akkor is max 220-230 ezerre nőne a lakossága, ami viszonylag nagy területen szóródik szét. Nem lehetne olyan metró vonalat kialakítani ami megfelelően ki lenne használva. Ráadásul nagyon költséges lenne a kialakítása, már csak azért is mivel Debrecen alatt a legporhanyósabb homokos talaj van. Még arra se látok esélyt, hogy a várost ketté szelő 100-as vasúti fővonalat szintkülönbséggel építsék át, tehát az úttest felett vagy az alatt menne át a városon, pedig folyamatos dugókat okoz. Akkor metróról beszélni meg főleg egy vicc.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!