Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Budapesten is bukta lesz a 14...

Budapesten is bukta lesz a 14 évesek ingyen utaztatása?

Figyelt kérdés

Győrben egyszer kipróbálták ugyanezt.

Az eredménye az lett,hogy a kis Rikárdók utaztak össze-vissza és kötekedtek, cseszegették az utasokat vagyis hozták a formájukat.


A vége az lett,hogy a fizetős utasok száma elkezdett csökkenni, átültek autóra vagy biciklire.Aztán megszüntették ezt a marhaságot, hogy ingyen utazhatnak.



Mondjuk, én nem csalódtam a magyarokban,hogy ilyen hülyeséget támogatnak.Képesek voltak anno azért sivalkodni, mert 300 forintos vizitdíjat akart bevezetni a kormány.


2021. aug. 29. 08:35
 1/9 anonim ***** válasza:
49%
Igazság szerint az kéne támogatni, hogy ingyenes legyen a tömegközlekedés mindenkinek. Előbb-utóbb úgyis az lesz. Már, ha egyáltalán erről beszélsz, mert a kérdésből ítélve azt lehetne hinni, hogy a tizennégy éveseket utaztatja valaki ingyen Budapesten.
2021. aug. 29. 08:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:

1#

Miért kellene ingyenessé tenni?

Attól, mert közszolgáltatás attól még pénzbe kerül.

Az adókból van fenntartva, vagyis mindenki támogatja az adójával.Viszont, akik használják, azok bizony fizessenek többet, járuljanak hozzá nagyobb mértékben a működéshez.


Plusz, amiért nem kell fizetni,az nem becsülik meg az emberek.Elég megnézni az iskolák, kórházak illemhelyeit.

2021. aug. 29. 08:41
 3/9 anonim ***** válasza:
100%
#1 Igen, a 14 éveseket akarják ingyen utaztatni. Pontosabban a 14 éven aluliakat. Szerintem érdekes próbálkozás, akár jól is elsülhet de az majd idővel kiderül. Ettől függetlenül tényleg azzal is kéne foglalkozniuk hogy csökkentsék a teljes árú bérletek árát is mégha nem is lenne teljesen ingyenes. Meg bizonyos vonalakon jobban szűrni kéne az utasokat, én rengeteg buszon és villamoson ezek miatt az emberek miatt nem szoktam/nem szeretek utazni.
2021. aug. 29. 08:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:

2! Mert ha azt akarjuk, hogy többen használjak, ez az út előre. Több országban/városban már látják ezt, és nem feltétlen nyugati milliomos országok mint Luxemburg az egyedüli példa pl. Lettországban is, Rigában ingyenes a tömegközlekedés.


A járdákért sem fizetsz vagy a bicikliútért, ha használod, hagy ne soroljam már, hány dolog van, amiért csak közvetve fizetsz adók formájában.

2021. aug. 29. 09:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
A rendfenntartás nem azonos a közlekedés könnyítésével. A Belügyminisztériumnak együtt kellene működni az egyéb ágazatokkal.
2021. aug. 29. 09:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
50%
Kétszázezer egészségügyi dolgozó utazik ingyen lassan másfél éve. Tönkrement bele az ország meg Budapest? Nem, akkor ezt is ki fogja bírni.
2021. aug. 29. 09:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 A kérdező kommentje:

4#


A járdák, utaknak nincsen állandó üzemeltetési költségek, mint egy busznak, metrónak.


Az utakért az autót használók pedig fizetnek, ez a gépjárműadó.Plusz, ott vannak az üzemanyagot terhelő adók.

2021. aug. 29. 09:58
 8/9 anonim ***** válasza:

Nem lenne rossz ha bevezetnél a gyerekek ingyenes utazását a BKK járatokon.

A baj ott van, hogy ez teljesen üti a korábbi nyilatkozatokat arról, hogy Budapestnek nincsen pénze és csőd fenyegeti, ezért nem lesz majd miből fizetni a béreket. Konkrétan leállították a BKK hajókat, mert hogy nincsen rá pár millió forint, most meg milliárdokat engednének el.

Ugyanis itt nem csak azt a bevételt vesztené el a BKK amit a családok most kifizetnek a 14 év alattiak jegyeire, bérleteire, hanem azt az állami támogatást is, amivel most az állam kipótolja a diákbérleteket. Ha nincs diákbérlet eladás 14 éves kor alatt, akkor nincs mire az államnak kiegészítést adnia.

Az ingyenes szolgáltatáshoz az állami támogatás az ott lakók számának mértékében adható a törvény szerint pontosan szabályozva. Vagyis ha ingyen közlekedhetnek ott a 14 év alattiak, akkor mindazon diákok és gyerekek után akik máshol laknak de oda járnak be tanulni és eddig bérletet vettek, most már nem fognak támogatást kapni.

Ha ezt ki akarják küszöbölni, akkor meg kell különböztetniük lakóhely szerint a közlekedőket, vagyis ismét bérlet vagy más igazolvány kell a budapesti lakosoknak 14 év alatt ami ingyenes, és a mostani módon kell bérletet vennie annak aki meg az elővárosokból vagy a közeli településekről jár be iskolába. Lehet erre azt mondani, hogy nem olyan nagy létszám, de akkor is pénz. Ahogyan a jegyvásárlásnál is majd igazolni kell hogy a 14 év alatti fiatal az éppen budapesti lakos-e vagy sem.

Az ötlet jó, ahogyan az az ötlet is jó, hogy mindenkinek ingyenes legyen a tömegközlekedés. A MEGVALÓSÍTÁSA nem tudom menni fog-e, mert attól még a szolgáltatást valakinek ki kell fizetnie. Ha most megjelenik mellette egy felnőttekre vonatkozó bérletár emelés vagy egy általános jegyár emelés, az nem biztos hogy tetszene azoknak akik most tapsolnak az ötlethez. Vagy ha emiatt a BKK dolgozóknak nem lesz pénz a bérére, meg kell szüntetni járatokat stb.

2021. aug. 29. 10:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
100%
#7 „A járdáknak, utaknak nincs állandó üzemeltetési költségük” Igen, sajnos ez sok helyen meg is látszik.
2021. aug. 29. 10:35
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!