Elkezdődött a népírtásra "érzékenyítés" ennyire nyílvánvaló, hogy ki akarják írtani a nem tökéletes embereket?
Sokszor olvasom, hogy a fideszhíők azzal érvelnek lmbtq témában, hogy ha amerikában történik egy eset akkor az eljön magyarországra is. Egy gyerek meleg bárban táncol akkor törvényt kell hozni az összes meleg ellen és jogaiktól megfosztani.
Eközben pedig amerikában már az ISKOLA ALSÓ TAGOZATÁBAN érzékenyítik és propagálják a nácizmust! Ezzel azt akarják üzenni, hogy mindenki aki nem ért egyet a politikával az pusztulni fog? Magyarország veszélyben van, mert ide is át fog terjedni ez az eszme? Talán törvényt kellene hozni a fehér emberek ellen, nem?
Hitlernek öltözött gyerek iskolában:
Utah ÁLTALÁNOS iskola érzékenítés "helovín" címszó alatt:
New Jersey ötödikes osztályos tanuló:
Apuka náci egyenruhában a gyerekeivel:
CSECSEMŐT tanítanak szélsőséges ideológiára, és öltöztetnek:
Ezektől is megvéd minket Orbán?
-Apa-Apa! Mi az a meleg? Mi az a travi? Mi a szexuális felvilágosítás?
-Mi az fiam? Honnan hallottad ezeket 10 évesen?
-AZ M1 híradóban mondta ezt a bemondó bácsi.
"Mondtam már, hogy ne vedd alapul az amit nyugaton csinálnak"
De azt veszem alapul, mert a nyugat diktálja a divatot, és ami nyugaton bevált, azt itt is fogják csinálni. A kelet nem egy elszigetelt cipősdoboz, hanem ugyanúgy a globalizált világ része, mint bármely ország Európában, és nagyon is meghatározó az, hogy mi folyik odaát. Ez mindig is így volt a történelemben, és ma is így van.
"Van egy youtuber meleg, Zshow és ő is beöltözött travinak, és fellépett egy időben, de ő se menne be érzékenyíteni gyerekeket drag queenként. Magyarországon ez nem szokás."
Éppen ezért kell mindent megtenni annak érdekében, hogy ne válhasson szokássá. A betegséget is érdemesebb megelőzni, mint diagnózis után próbálkozni a gyógyulással.
"van két egyesület Labrisz és a Szimpozion amelyek meghívásos alapon mennek el középiskolákba, egyetemekre, esetleg munkahelyekre"
Én pedig leírom akkor másodjára is, hátha nem kerüli el a figyelmedet: ha középiskolába mennek, az már talán elfogadható. Gimis korára az ember már kb. tisztában van a szexuális kisebbségek fogalmával. Továbbra is az a témánk, hogy nyugaton az óvodásokhoz, kisiskolásokhoz járnak be ezek a tébolyodottak, és szándékosan úgy befolyásolják a gyerekeket, hogy megzavarják az identitásukat. Itt van például a svéd LMBTQ-képregény.
„Én sem vagyok fiú, de ez nem azt jelenti, hogy én egy lány lennék.” Szerinted ez egy egészséges felfogás? Egy olyan ember, aki sem lánynak, sem fiúnak nem gondolja magát (ezek szerint akkor valószínűleg oposszum vagy valami hasonló), az milyen „felvilágosítást” tart, ha ő maga is egy súlyos identitászavarban szenved?
De még ennél is fontosabb, hogy milyen hatással van ez a gyerekekre. Pl. egy 6 éves gyermek, aki nagyon helyesen úgy tudja, hogy az ember vagy csak férfi vagy csak nő, teljesen összezavarodik ettől a baromságtól, amit pl. ebben a képregényben nyomatnak.
De mutatok neked még példákat:
https://www.youtube.com/watch?v=gj-X2U1z9rc
Itt egy másik tébolyodott a kisgyereknek azt mondja 0:22-nél, hogy mindenkinek ki kellene próbálnia a drag queen-kedést, legalább egyszer, mert az nagyon „fun”. A gyerek visszakérdez, hogy még a gyerekek is? Erre a b@zi: Igen, van egy jó pár gyerek, akik drag queen-kednek. Vagyis akkor miről is szól ez az egész?
https://www.youtube.com/watch?v=bdCXxUxI-WE
Ebben a videóban egy 8 (!!!!!) éves kisfiú öltözködik drag queen-nek. 1:16-nál elmeséli az anyuka, hogy 7 évesen kezdte el a gyerek nézni Rupaul dragversenyét, és annak hatására lett ilyen a gyerek.
https://www.youtube.com/watch?v=YOFkVZQ8etE
Ebben pedig azt kérdezi a b@zi a gyerekektől, hogy ki akar drag queen lenni felnőtt korára. Kicsit sem akarják befolyásolni a gyerekeket, ugye?
Hosszan anekdotázol a melegségedről, és bocsi, hogy ez kell mondjam, de ez teljesen irreleváns. Nem fog téged senki eltaposni, ha nem viselkedsz úgy, ahogy azok az emberek, akiket megmutattam neked. Ha szépen otthon a hálószobádban hagyod a szexualitásodat, senki sem fog bántani.
„Ha már itt tartunk anyám csípőficammal született, plusz gyermekbénuláson is átesett, emiatt eléggé bicegve jár. Szerinted, ő szándékosan kalapáccsal ütötte volna a 4 fia lábát természetes szülés után vagy hátgerincünkbe beleszúrt volna egy injekciót, hogy ugyan olyan bénává váljunk, vagy tanítványait is ugyanígy?”
Hogy micsoda? :D
„Ezek az emberek elmondják az élettörteteiket, hogy ők ugyanúgy hazafiak és harcoltak Lengyelországért.”
Nem erről szoktak mesélni. Sajnos állandóan a szexualitásukat nyomják mások arcába, pedig azzal tényleg szánalom dicsekedni.
„kék-fehére festett arcommal megyek haza a megyeszékhelyeről egészen kisvárosomig, ha tudnád hányan bámultak meg. Ezzel szemben ha Budapesten vörösre festett hajjal mászkálnék, egyszerűen beolvadnék.”
Hülyére festett arccal mindenhol megbámulnak, vöröshajú emberek pedig vannak keleten is, meg Pesten is, azért nem fognak megbámulni, ezt megígérhetem :D
Utolsó kérdéseidre válaszolva.
Én emlékszem, hogy anyám ült a hokedlin, és én sminkeltem, sőt gyerekként szeretem doktorosat játszani, vagy éppen főzést imitálni. Mára meleg felnőtt vagyok, de nem hiszem, hogy emiatt lennék meleg. Ez annál mélyebben volt.
A másik, hogy ez nem betegség, ha kell belinkelem ide: [link]
Amikor az Amerikai Pszichiátriai Társaság (APA) 1953-ban kialakította az első mentális zavarokat rendszerező Diagnosztikai és Statisztikai Kézikönyvet (DSM), a homoszexualitás mint “szociopátiás személyiségzavar” került meghatározásra. A homoszexualitás mint mentális zavar hipotézis nem nélkülözte a tudományos megalapozottságot – csak éppen az azt alátámasztó kutatások rossz módszertannal készültek és ezért hibás következtetések levonásához vezettek. A legjellemzőbb hiba a mintavételi elfogultság volt: a melegséget sújtó stigma és diszkrimináció miatt a melegek nagy része rejtőzködő életmódot folytatott, a kutatások szinte kizárólag olyan alanyokat vontak be, akik valamilyen probléma, konfliktus miatt láthatóvá váltak a hatóságok számára (pl. börtönbe vagy pszichiátriai intézménybe kerültek). Ezek az emberek természetesen többnyire teljesen alátámasztották a homoszexualitással szükségszerűen együttjáró deviáns viselkedés, bűnözői hajlam és mentális zavartság feltételezését. A melegeket gyakran ma már hajmeresztőnek tűnő “gyógykezelésnek” vetették alá, az eszköztárból a betegség-tudat bevésésére szolgáló hosszú távú pszichoterápia mellett nem hiányzott az elektrosokk, a hormonkezelés és a lobotómia sem. A szakmai szervezetek jelenlegi álláspontja szerint az ilyen kezelési formák nem képesek hatékonyan megváltoztatni a szexuális orientációt, ugyanakkor a személyiség torzulásaihoz vezethetnek – a melegeket kezelő pszichiáterek tehát megsértik az orvoslás alapelvét (primum non nocere – ne árts!).
Már az 50-es években is jelentkeztek azonban olyan kutatók, akik felismerték és meghaladták a hibás módszertan korlátait és elvetették a melegség medikalizálását. Evelyn Hooker például 1957-ben olyan meleg férfiakat hasonlított össze heteroszexuális férfiakkal, akik hasonló társadalmi háttérrel rendelkeztek (nem kriminalizált és nem medikalizált népesség) – és azt találta, hogy a személyiség-tesztek alapján semmilyen különbség nincs a két csoport között (1). A melegség mint mentális betegség elmélet azonban makacsul tartotta magát. 1968-ban csupán annyit módosítottak a homoszexualitás DSM-besorolásán, hogy ezentúl nem “szociopátiás”, hanem “szexuális” devianciának minősítették. A 70-es években azonban a homoszexualitással kapcsolatos társadalomtudományi kutatás újabb lendületet kapott, és a mentális betegség elmélet az új bizonyítékok fényében tarthatatlanná vált. A pszichiátriai szakmára a meleg szerveztek komoly társadalmi nyomást gyakoroltak annak érdekében, hogy ezen bizonyítékok tükrében vizsgálja felül az elavult medikalizációs szemléletet.
Az áttörésre 1973-ban került sor, amikor az APA úgy döntött, kiveszi a DSM könyvből a homoszexualitás mint mentális zavar kategóriát (2). 1975-ben a szervezet egy állásfoglalást tett közzé, amelyben azt is leszögezte, hogy a pszichiátereknek a jövőben vezető szerepet kell vállalniuk a melegeket sújtó stigma és diszkrimináció elleni harcban (3). Kialakítottak azonban egy új mentális zavar típust (ego-dystoniás szexuális orientáció), amely a saját szexuális orientációjukkal konfliktusban élő emberekre vonatkozott. Így tehát egyes pszichológusok és pszichiáterek továbbra is kísérleteztek a szexuális orientáció megváltoztatásával arra hivatkozva, hogy ez megegyezik maguknak a pácienseknek az érdekével és akaratával. Más szakemberek és aktivisták azonban hangsúlyozták, hogy a társadalmi megbélyegzés miatt a melegek, a leszbikusok és biszexuálisok jelentős része megtapasztal átmeneti mentális zavarokat – így reflektálnak a stigmára, de nincs szó betegségről. Ezt az álláspontot végül az APA is magávévá tette, ezért 1987-ben ezt a kategóriát is törölték a DSM-ből (4).
Nemzetközi szinten a Világegészségügyi Szervezet (WHO) a betegségek nemzektözi jegyzékén (IDC-9) 1977-ben még felsorolta a homoszexualitást, 1990 májusában azonban a szervezet közgyűlése eltávolította onnan, így az új jegyzéken (IDC-10) már nem szerepelt (5). Bár az ego-dystoniás homoszexualitás mint betegség-kategória megmaradt, azzal a megkötéssel, hogy a szexuális orientáció önmagában nem számít betegségnek. A Kínai Pszichiátriai Társaság 2001-ben egy ötéves tudományos vizsgálat eredményeként hasonló döntést hozott és megszüntette a homoszexualitás betegség-státuszát (6).
A változáshoz hozzájárultak azok a kutatások, amelyek szerint a szexuális orientáció megváltoztatását célzó “terápiás” beavatkozások semmilyen meggyőző hatékonysággal nem bírnak (7). Az ilyen beavatkozások népszerűsítői számára a siker per definitionem nem más, mint a homoerotikus válasz elfojtása, vagy egyszerűen a pszichés képesség arra, hogy valaki heteroszexuális kapcsolatot alakítson ki. A szexuális orientáció azonban ennél jóval összetettebb jelenség. Míg korábban a heteroszexualitást vs. homoszexualitást valami eredendően stabil és adott állapotnak tekintették, a kutatások során bebizonyosodott, hogy nagyon kevés ember skatulyázható be úgy, mint 100%-os meleg vagy heteró. Míg a homoszexuális viselkedést az állatoknál is jól lehet dokumentálni, a homoszexualitás mint identitás egy a modern korban kialakult társadalmi-kulturális konstrukció. A klasszikus ókorban például az azonosneműek közötti szex egyes formái szinte intézményesnek számítottak – anélkül, hogy az ebben részt vevő személyeknek homoszexuális identitásuk lett volna. A társadalmat nem lehet fekete-fehér alapon felosztani homo- és heteroszexuálisokra, a szexuális orientáció ennél jóval változatosabb formákat ölthet. A szexuális orientációt nem kizárólag a szexuális vágy és tevékenység határozza meg, hanem egyéb szociális és kulturális tényezők is.
Bár kialakult egy öntudatos meleg polgárjogi mozgalom a maga határozott csoport-identitásával – ezzel ugyanakkor nem feltétlenül tud azonosulni mindenki, aki a saját neméhez (is) vonzódik. A skatuályzó “homoszexuális” kifejezés helyét napjainkban ezért vették át az olyan politikailag korrekt fogalmak és rövidítések, mint például a “men who have sex with men” (férfiak akik férfiakkal szexelnek), azaz MSM. Az MSM használata jóval praktikusabb például akkor, amikor az azonosneműek közötti szexuális viselkedést célzó közegészségügyi beavatkozásokról, kutatásokról van szó. Ez a kategória azonban nem feltétlenül fedi le az összes homoszexuális orientációjú személyt – hiszen az azonosneműekkel folytatott szex hiányában is lehet valaki meleg. Kérdéses tehát, hogy mi is a konverziós terápiák célja (ki és mi számít “normálisnak”): a homoszexuális vágyak tudatos elfojtása, a homoszexuális cselekedetek elutasítása nem tesz senkit automatikusan heteroszexuális orientációjúvá.
Bár egyes “ex-melegek” arról számolnak be, hogy náluk sikeres volt a konverziós kezelés és ennek hatására teljes értékű heteroszexuális emberként élik az életüket, az ilyen anektodák hitelességét és jelentőségét a szakmai szervezetek megkérdőjelezik. Az “ex-melegek” ugyanis többnyire olyanokból verbuválódnak, akik erős vallási ideológia hatása alatt állnak, vallásos hitüket nem képesek összeegyeztetni szexuális orientációjukkal, egyéni beszámolóik így ideológiai elfogultságtól terhesek. Hasonlóan kétes értékűek azok a vizsgálatok, amelyek 30-50%-os sikerrátát tulajdonítanak a konverziós terápiának. Egy a Professional Psychology c. peer reviewed szaklapban megjelent 2002-es vizsgálat szerint 202 “konverziós terápiában” részesült meleg férfinek mindössze 3%-a számolt be a szexuális orientáció tartós változásáról – és ők mindannyian valamilyen ex-gay szervezet munkatársai voltak (8). A konverziós terápia vélt sikereiről szóló beszámolók többnyire csupán a médiaszenzáció szintjét érik el, de nem az ellenőrzött szakfolyóiratokét.
Arról nem is beszélve, hogy bár a konverziós terápia hatékonyságát nem támasztják alá tudományos bizonyítékok, számos potenciális ártalommal járhatnak. Az APA 2000-ben kiadott állásfoglalásában elítéli a szexuális orientáció megváltoztatására irányuló “terápiás” módszereket, mivel azok potenciálisan károsak lehetnek a “páciens” lelki egészségére (9). Hiszen a “kezelés” növelheti a önvád és a szégyen érzéseit, ezáltal depresszióhoz és öngyilkossághoz vezethet.
Az Egyesült Államokban a legtöbb egyéb szakmai szervezet, így az Amerikai Orvosok Egyesülete (10), az Amerikai Szociális Munkások Egyesülete (11), az Amerikai Gyermekorvosok Akadémiája (12) és még sokan mások (13) szintén egyértelműen elítélik a szexuális orientáció megváltoztatását szolgáló “terápiás” próbálkozásokat. 2009-ben az Amerikai Pszichológusok Egyesülete tett közzé állásfoglalást: “több mint 35 évnyi objektív, jól megtervezett társadalomtudományi kutatás bizonyítja, hogy a homoszexualitás önmagában nem jár együtt mentális zavarokkal illetve érzelmi, emocionális problémákkal” (14). Kijelentették ezenkívül azt is, hogy a homoszexuális párok éppen olyan jó szülők lehetnek, mint a heteroszexuális párok, és a gyermekek lelki egészségét nem fenyegeti az, ha homoszexuális pároknál nevelkednek. Napjainkban komoly szakmai vita már nem folyik arról, hogy a melegség mint olyan mentális zavar lenne – a szakmai vita fókusza áthelyeződött arra, hogy az ellenséges társadalmi környezet hatására kialakuló mentális zavarok kezeléséhez milyen módon járulhatnak hozzá a szakemberek.
Sárosi Péter
Hivatkozások
(1) Evelyn Hooker, "The adjustment of the male overt homosexual", Journal of projective techniques, XXI 1957, pp. 18-31.
(2) American Psychological Association. (1974). Standards for educational and psychological tests. Washington, DC: Author.
(3) American Psychological Association. (1975). Minutes of the Council of Representatives. American Psychologist, 30, 633.
(4) American Psychiatric Association. (1987). Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (3rd ed., Revised). Washington, DC: Author.
(5)A jelenlegi, 2007-ben felújított IDC-10 megtalálható itt: [link]
(6) ”Homosexuality Not an Illness, Chinese Say”, The New York Times, 2001. March 8. URL: [link]
(7) Haldeman, D.C. (1991). Conversion therapy for gay men and lesbians: A scientific examination. In J. Gonsiorek & J. Weinrich (Eds.), Homosexuality: Research implications for public policy (pp. 149-160). Thousand Oaks, CA: Sage.
(8) Ariel Shidlo and Michael Schroeder (2002), "Changing Sexual Orientation: A Consumers’ Report", Professional Psychology: Research and Practice. Vol 33(3), 249-259.
(9) American Psychiatric Association (2000), Therapies Focused on Attempts to Change Sexual Orientation (Reparative or Conversion Therapies). Position Statement. URL: [link]
(10) American Medical Association policy regarding sexual orientation, American Medical Association, 2007-07-11. URL: [link]
(11) "Reparative" and "Conversion" Therapies for Lesbians and Gay Men Position Statement by the National Committee on Lesbian, Gay, and Bisexual Issues, NASW. URL: [link]
(12) American Academy of Pediatrics, Homosexuality and Adolescence, Committee on Adolescence (1993), Pediatrics Volume 92, Number 4, p 631-634. URL: [link]
(13) Reparative Therapy: Statement by Professional Organizations and Their Leaders. URL: [link]
(14) American Psychological Association (2009), “Sexual Orientation, Homosexuality and Bisexuality”, URL: [link]
Azért kérdezd körbe az ország összes klinikai, vagy szexuálpszichológusát, sőt pszichiáterét is, aztán ne csodálkozz, ha téged akarnak kikezelni...
Egyébként régen azért látszodtak kevésbé a melegek, mert egyrészt nem volt elfogadott annyira, másrészt meg ügyesen rejtőzködtek azok is, akik megélték. Talán Budapesten volt meleg szubkultúra, meg más vidéki megyeszékhelyen is, maguk klikkesedett társadalmukkal. Leszbikusok még inkább rejtőzködöbbek voltak, mert simán belehetett adni két középkorú nőnél, hogy áh biztosan vénlányok..és azért élnek együtt..
Mint ahogy egy idősebb már nyugdíjas tanár ismerősöm mondta, ő például most éli meg a vágyait, így 70 évesen, és például örült volna biszexként, ha valaki elcsöpögtett egy információt arról, hogy mondjuk Budapesten volt az egyetem presszó, vagy a diófa, meg a Duna korzó és hogy ott lehet ismerkedni. Talán azóta boldogan élne együtt a szerelmével.
"Én emlékszem, hogy anyám ült a hokedlin, és én sminkeltem, sőt gyerekként szeretem doktorosat játszani, vagy éppen főzést imitálni. Mára meleg felnőtt vagyok, de nem hiszem, hogy emiatt lennék meleg. Ez annál mélyebben volt."
Én is állandóan "főztem" az unokatesómmal, ez mitől lenne lányos? Vannak férfi szakácsok is szép számmal, most így fejből több híres férfi szakácsot tudnék felsorolni, mint nőt. Sőt, a másik unokatesóm meg fiúgyermekként mindig felhúzta az anyja magassarkúját, kendőt tett a fejére, és láss csodát, nem meleg. 7 éve házas, 3 gyermeke van. Tovább megyek: én magam 7-8 éves koromban mindig női ruhákat rajzoltam, volt is valami kis tehetségem hozzá, csak aztán meguntam, és nem foglalkoztam vele tovább. És lám, én sem vagyok meleg. Attól még nem kell a homoszexualitás gyanúja felmerüljön a szülőben és a pedagógusban sem, ha a fiúgyermek "lányos" dolgokat csinál, vagy fordítva. És ezt jó lenne, ha tudatnád azokkal a külföldi érzékenyítő sorstársaiddal is, akik azonnal behivatják a szülőt, ha nem találják elég "lányosnak"/"fiúsnak" a gyereket, majd azt mondják a szülőnek, hogy "van egy kis probléma a Tomika identitásával", majd rábeszélik őket a hormonterápiára, és már le is gyártottak egy identitásvesztett embert.
"A másik, hogy ez nem betegség"
Én sem azt mondtam, hogy betegség. Én a betegséget (úgy en block a fogalmat) szimplán egy példának használtam, hogy elmagyarázzam, miért értek egyet azzal, hogy kemény kormányzati fellépésre van szükség az őrült LMBTQ-terjeszkedés ellen.
Újabb hosszú anekdotába kezdtél most a tudományos magyarázkodással – őszinte leszek, a legkevésbé sem érdekel. Engem az érdekel, hogy minél szigorúbban, minél keményebben, minél határozottabban lépjünk fel az ellen, ami elindult a világban az LMBTQ kapcsán.
"Azért kérdezd körbe az ország összes klinikai, vagy szexuálpszichológusát, sőt pszichiáterét is, aztán ne csodálkozz, ha téged akarnak kikezelni..."
Nagyon jó, hogy ezt feldobtad. Amikor az ország legnevesebb, legelismertebb pszichoszakembere, dr. Bagdy Emőke ki merte mondani, hogy az LMBTQ-propaganda (ő nem így nevezte, de én már csak ilyen szókimondó vagyok) károsan hat a gyermekek egészséges lelki fejlődésére nézve, akkor az egész baloldali garnitúra hirtelen okosabb lett, mint a Professzorasszony, aki közel 60 éve (!!!) van a szakmában, és lehurrogták, fideszbérencezték, lenarancshívőzték, meg miegymás. Én szégyelltem magam, hogy ilyen emberekkel élek egy országban! De hál' Istennek, vannak még olyan szakemberek a világon, akik nem a világ fő politikai irányához igazítják a tudományt, hanem az igazságról beszélnek, még akkor is, ha ez a mainstreamnek nincs ínyére.
"Egyébként régen azért látszodtak kevésbé a melegek,"
mert kevesebben is voltak. Évről-évre nő a propagandának köszönhetően a számuk, még akár úgy is, hogy az az adott személy nem is akar LMBTQ lenni, mert ez az őrület egy erőszakos, nyomuló, pofátlan szekta. Skóciában pl. már 4 éves kortól, a szülő beleegyezése nélkül is válthat nemet a gyermek. Helyesbítek: az intézmények 4 éves kortól kezdve bármelyik gyermekre rámondják, hogy nemváltást kell nála indítványozni, és a szülőt még le is szidják, ha "nem hagyja kibontakozni a gyerek szexualitását".
Egy másik iskolában 3 éve 17 autista gyermek döntött úgy, hogy szeretné megváltoztatni a nemét, ugyanis az LMBTQ-propaganda kihasználta, hogy ezek a gyerekek mentálisan érzékenyek, és tartozni szeretnének valahová. Nyilván az a jó megoldás, ha hagyjuk, hogy megcsonkítsák a testüket...
A svédeknél "transztábort" szerveztek tavaly, a felső korhatár – kapaszkodj – 12 év volt. És mi minden történik egy ilyen táborban? Idézem: "A Samhällsnytt arra is felhívja a figyelmet, hogy a fentiekhez hasonló szervezetek nem titkolt célja, hogy minél több ártatlan kisgyereket diagnosztizáljanak úgynevezett „nemi diszfóriával”, ami azt jelenti, hogy az adott személy nem érzi jól magát a saját nemében. A jelenség erősödését támasztja alá az is például, hogy 2008 óta 1500 százalékkal nőtt meg az ilyen diagnózisok száma a 13-17 éves lányok körében"
#25 De hát ezek mind elszigetelt esetek meg csak felhozod a szélsőségeket, ilyet itt senki nem is akar blablabla...
Ez lesz a válasz rá úgy is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!