A vietnámiak/kínaiak hogy lesznek gazdagok Magyarországon?
A környéken van néhány vietnámi/kínai vegyesbolt, látásból ismerem a tulajdonosaikat.
Vadonatúj Audi Q7, Audi A8, Porsche Panamera, Range Rover Sport, AMG Mercedes…ilyen kocsikkal járnak.
Ők mit tudnak ennyire jól hogy így meggazdagodnak?
Komoly pénzeket keresnek.
Eleve a jobb módú kínaiak, vietnamiak jönnek ide.
Itt meg csinálnak üzletet.
Az ázsiaiaknak jó érzéke van az üzlethez, ezért általában sikeresek is meg baromi sokat dolgoznak.Ezért telik drága autókra.
Két módszer van ha eladsz valamit.
Adj el kevés dolgot drága darab áron
vagy
Adj el sok dolgot olcsó darab áron
Az ázsiaiak az utóbbit csinálják. A magyarok imádják a bóvlikat, erre van pénzük. Százszámra adják el az olcsón otthonról/balkánról behozott hulladékjaikat. Látástól vakulásig dolgoznak, néha egyedül, néha családdal. Ebből van lovetta.
"Az ázsiaiaknak jó érzéke van az üzlethez"
Na meg az adó- és vámcsaláshoz.
Ezek a keleti népek eléggé összetartóak és nagyon komoly kapcsolatrendszert építettek ki Európában. A kínai import áruval történő kereskedés az nagy általánosságban vámcsaláson alapul. Úgy 15 éves teljesen általános volt, hogy a józsefvárosira érkező áru Olaszországig hajózott, ott kamionra rakták a konténert amit "papíron" Bécsben vámoltak. Azért papíron, mert a konténer soha nem jutott el Bécsbe, egy vámiroda intézte tisztes kenőpénz ellenében a vámolást olyankor amikor nem volt vámtiszt a közelben, aztán a kamion suhant is át Magyarországra. A konténerben kb háromszor annyi áru volt, mint amit levámoltak.
A brexit előtt volt olyan biznisz is, hogy a Németországban kirakott konténer átgurult(kompozott) Angliába vámra majd onnan visszajött Németországba, Lengyelországba, Csehországba..
De az is mindennapos, hogy az egyik adriai kikötőben kirakott konténer felkamionozódik Magyarországra majd vámolás után visszamegy Dél- vagy Közép-Olaszországba. Valszeg mindezt azért mert az olasz kikötőket elbontották ( Gioia Tauro, La Spezia, Livorno, Genova, Trieszt, Velence ) és vám sincs az országban... :D
Összevetésként általánosságban egy ilyen európán belüli konténerutaztatás fuvarköltcsége nagyságrendileg annyi, mint egy Sanghaj-Antwerpen hajóút 25-35%-a! A Brexit előtti utaztatások költsége elérhette a hajóút felét is!
Szóval ilyen üzleti érzékük van a kis vágottszeműeknek és ami szomorú, az az hogy ehhez minden országban találnak HELYI partnert.
Mert náluk az autó presztízs-kérdés. Tehát az az első amire költenek.
Az viszont gyakori, hogy egy lerobbant putri gettóban laknak tízen egy szobában, de a lényeg, hogy az autó az vadonatúj legyen.
Mivel az autóval járkálnak mindenfelé, ezért azt látja a külvilág. Az, hogy otthon milyen a lakás (vagy van-e egyáltalán) az nem lényeg, mert a külvilág úgysem látja. Ez a "save the face" elv.
Mivel a közösség fontosabb, mint az individualizmus, ezért azok a dolgok amiket a közösség lát/érzékel (az autó pont ilyen) nagyobb hangsúly van mint az individuális dolgokon (pl a lakás).
Továbbá az is igaz, hogy azok akik ide jönnek a gazdagabb réteg. Emlékezzünk csak a fidesznek a letelepedési kötvény programjára, amikor gazdag kínaiak ezrei vásároltak letelepedést meg lakásokat Budapesten.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!