Szerintem ez is egy része, hogy pénzügyet tanulnak, de nem csak ezt kéne belevenni. Pl kertészkedés az mehet még bele, tehát ilyen sima megélhetés, aki önmagának termel, esetleg a gyakoribb kerti növényeknek a gondozását megtanulni, vagy pl mondjuk nemtom, ilyen házkörüli állatokról pl tehén bővebben. Tehát ami nem maga a pénz, hanem ami az élettel van összefüggésben. Meg még pl trükkös, elgondolkodtató feladatok is mehetnének, de nem osztályzatra; hanem csak úgy játékszerűen, agytornaként; mondjuk egyébként én 5.-től 8.-ig anno matektagozatos voltam, és tehát nekünk volt matekszakkör, amin ilyen trükkös feladatokat oldottunk meg, ami nem a tananyaghoz kapcsolódott, hanem pl mennyi virág van, ha kettő kivételével mind kék kettő kivételével mind piros, kettő kivételével mind rózsaszín; meg ilyesmik. Tehát ez pl tök jó. Meg mondjuk azért idegennyelvet is lehet tanulni, azokat az órákat én kimondottan élveztem, középsuliban nagyon hiperszuper angoltanárunk volt; meg még ugye a számítógépes készségeket is szerettem, amikor wordben szövegeket tanultunk meg szerkeszteni. Ez pl egy önéletrajzkészítésnél, vagy nemtom hivatalos leveleknél jól jön, vagy pl ha valaki esetleg továbbtanuláskor házidogát, szakdolit kell csináljon:). Vagy pl hogyha valaki csak mesekönyvet szeretne akár otthonra, akár eladási célokra, meg szal ilyemi. Meg pl a fogalmazási készségeket lehetne fejleszteni, de csak, ha a gyerekek is partnerek ebben; mármint ez egyénileg van, hogy ki partner és ki nem, mert itt pl vannak olyan kérdések, olyan egyszerű fogalmazást kért tőlük a tanár, és nem tudom, mi leli a gyerekeket, megijednek a feladattól, és inkább kiírják ide, és várják a sültgalambot. Tehát ehhez még akár valami motivációt is lehetne valahogy nekik adni, valami, nemtom, játékos feladatokkal; mondjuk egyébként alsótagozaton még szoktak ilyet, és az tök jó is volt, le volt rakva 3 kép, és akkor írja le a gyerek az alapján a fogalmazást; vagy pl volt egyszer valami ilyen feladat is, hogy voltak képek lerakva egymás mellé, remélem, hogy ezt a feladattípust mindenki ismeri, mert nagyon cuki, ez is alsós dolog volt, és nem is konkrétan a fogalmazáshoz kapcsolódik annyira, tehát voltak egymás mellett képek, és akkor mindegyiknek fogni kellett az első betűjét, és összeolvasni mondjuk 4-5 képet egy szóvá. Úgy,hogy mindegyik képnek az első betűjéből. Az pl tehát tök jó. Vagy mondjuk ilyet, hogy fogalmazd át azt a mondatod, úgy, hogy nagyjából ugyanazt jelentse. Oké, ez már nem játék, ez már feladat; de mondjuk pl föl lehet fogni ezt is játékosan, meg lehet bele valami humoros mondatokat is akár belecsempészni. :):) Ja , és mégegy praktikum !! :) Csomó ideig nem is tudtam, hogy miért kell anyámnak időnként a hűtőt kiolvasztani, vagy leolvasztani, hát kiszedi belőle a jégdarabokat azt csá, hát mit kell ezen kiengedni, meg kifolyik a víz belőle, és addig ugye a kaját át kell varázsolni máshova, amíg a hűtőt nem üzemeltetjük; ozt akkor... Ja igen:D Azt is el lehetne nekik mondani, hogy mire szokás használni az élesztőt; mert még ez is rejtélyes lehet. :):) Tehát magukkal a mindennapi hétköznapi dolgokkal összefüggő, összekapcsolódó dolgok. :):) Ja meg, hogy ne öntsenek össze két különböző-fajta takarítószert, mert volt már olyan takarító szegénykém, aki összeöntött kettőt, mert az egyikben kevés volt, és ájultan találták meg szegénykét, de szal kórházba vitték, ellátták, úgyhogy szóval úgy tudom, hogy jól lett. Tehát én úgy emlékszem a sztorira a tv-ből, évekkel ezelőttről, hogy nem lett baja. Meg, nemtom, ezek pl még jók lehetnek. Ja és pl most csakúgy eszembe jutott a tesi, valahogy gyerekbaráttá kellene tenni középiskolában is. Nem tudom, hogy ez hogy lehet megoldható, de valahogy biztosan lehet. Lehetne hogy pl egy közös bemelegítés, és akkor utána mindenki játszik olyat, ami őt a legjobban foglalkoztatja. Vagy pl mindig felajánl a tanár két dolgot,hogy "ma ezt a kettőt lehet választani", és akkor szal mindenki megy valamelyikhez, és akkor tutira pl nem maradna egyedül senki, de mondjuk aki pl egyedül tollasozna mondjuk oda a tanár pl beállhat, vagy lehetne egy nagy fal, de úgy, hogy a tollasozó ne lógjon bele a többiek játékpályájába, és akkor fallal is ütögethetné. Meg amúgy szal tanár elmondja az elején pl a szabályokat, utána bemelegítés utána játék, és nincs osztályzás, és akkor boldogan is mehetnek akár a gyerekek tesire.