Az EU "piacgazdasága" tulajdonképpen közelebb áll a kínaihoz, mint az amerikaihoz?
Gyakran tanulmányozom az EU-s szabályozásokat,a területet, ahol én dolgozom kifejezetten érinti ez.
Az Eu szabályozásokat, egy szóval lehet jól jellemezni:radikális.
Az EÜ döntéshozók gyakran olyan szabályozásokat alkotnak, melyek teljesen mértékben figyelmen kívül hagyják a fogyasztói igényeket, ugyanis a szabályozások miatt a gyártók nem tudják teljesíteni az igényeket.
Közvetett módon, megakarják mondani,hogy mit kell venned.Hasonlóan működik Kínában is.
A cég, ahol dolgozom,amerikai piacra is termel.Az EU és az USA szabályozási rendszere közötti különbségen zongorázni lehet,az USA javára.
Az USA szabályozásai kifejezetten nagy teret, nagy keretet engednek a gyártóknak, azért, hogy szinte bármiféle fogyasztói igényt tudjanak teljesíteni ne csak az egyik vagy a másik csoportét,hanem a harmadikért vagy a negyedikét is.
És ez teljesen független a kormányzó politikai párttól.
Véleményem szerint, azaz igazi liberális piacgazdaság, ami az USA-ban van.
Az EU egyre inkább irányított, felülről vezérelt piacgazdasággá változik.
Általánosságban semmiképpen sem.
Egyedül az autóipar az, ahol azt látom, hogy értelmetlenül szívatja az EU pont a saját gyártóit olyan kibocsátáskvótákkal, melyeket csak ügyeskedéssel lehet teljesíteni. Nincs akkumulátor gyártókapacitás, hogy elektromos autók gyártására álljon át az Európai piac egyik évről a másikra. Viszont a jelen szabályok pont a megfizethető, relatív környezetbarát benzines kisautókat nyírják ki. Helyettük vannak az olyan hibridek, melyek csak 50 km-et tudnak megtenni elektromosan, de cserébe 100-200 kg-al nehezebbek és többet fogyasztanak a valóságos használat mellett, plusz még drágábbak is. Ergo rövid távon mindenképp kontraproduktív.
Tök jó kérdező, hogy állítasz valamit, de egyetlen példát se írsz hozzá... Így aztán nagyon hihető az állításod...
A válasz természetesen nem, az EU piacgazdasága tulajdonképpen NEM áll közelebb a kínaihoz, mint az amerikaihoz!
Kedves 2-3!
Pont az autóipari területen dolgozom.Ezen a téren az EU szabályozások minden józan észt,logikát nélkülöznek, ahogy azt a 2. jól is írta.
Kedves 6!
Nézz utána a mostani emissziós Eu szabályozásoknak.
Sok gyártó büntetést kap, mert nem teljesíti a flottanormákat.Ezzel a fogyasztó jár rosszul,ráterheli a gyártó a vételárra ,a marha Eu büntetése miatt többe kerül a jármű, mint egyébként kerülne.
7. igen, tudok róla és egyetértek vele. Miért is jár rosszul a fogyasztó? Azért, mert az EU próbálja a környezetszennyezést csökkenteni? Ez ugyanolyan, mint hogy rosszul jár a fogyasztó, mert egyre több a kötelező biztonsági felszerelés az autókban. Jajj szegény fogyasztó spórolna a biztonságon és ha tehetné akkor inkább költené a biztonsági felszerelések árát ülésfűtésre, 10 hangszórós hifire, bőrülésekre, de nem teheti mert a gonosz EU miatt többe kerülnek az autók. Brühühüü...
Igen, vannak Porsche "hibridek", de nem ez az általános és mivel a gyártóknak a teljes flottájuk átlag kibocsátását kell csökkenteni, ezért ha továbbra is 500 lóerős "hibrideket" akar gyártani a porsche, akkor kell gyártania környezetbarát autót is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!