Támogatnál egy ilyen pártot?
A párt alapvetése, hogy a lehető legigazságosabb legyen a közteherviselés és a környezetvédelem legyen az elsődleges szempont.
Néhány programpont:
Közutakat csakis olyanok pénzéből lehessen építeni, akik használják. Ez azt jelentené a gyakorlatban, hogy a benzin áfájának annyinak kell lennie, hogy abból fedezni lehessen az útfejlesztéseket.
Mindenki akkora rész vállaljon a környezetvédelemből, amekkorát az ő szennyezése indokol. Többek között minden termék áfája attól függjön, hogy azt mennyire környezetszennyezően állították elő.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A benzinben tényleg benne van (még a kisgépek által használt repülőbenzinben is...), egyébként meg mindenki használja valamilyen szinten (ha rendelsz valamit és a futár autóval hozza, akkor autót használtál, még ha nem is ültél benne).
Az áfás dolog nem rossz, de túl sokféle áfa nem lehet az uniós törvények szerint.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"A benzinben tényleg benne van"
Azért én nagyon kíváncsi lennék, hogy ebből a pénzből tényleg kijön-e az összes útfelújítás/útépítés, beleértve az olyan gigaberuházásokat, mint a Galvani híd.
"egyébként meg mindenki használja valamilyen szinten (ha rendelsz valamit és a futár autóval hozza, akkor autót használtál, még ha nem is ültél benne)"
Ez esetben ki is fizeti a futár az útdíjat, és ha úgy érzi, akkor átterheli rád.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#5
Talán akkor cserébe ez a párt törölje el a benzin jövedéki adóját, és kevesebb összegben állapítsa meg az útadót. Jelenleg 3,8 millió személygépkocsi futkároz magyar rendszámmal.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Utánanéztem, mi az a Galvani híd, mert nem ismertem.
"A Galvani híd építése 1980 óta napirenden van és már-már 1991-ben elég közel került megvalósításhoz."
Szerintem ezalatt a 40 év alatt azért szép összeget beszedett az állam az útadóból, telni fog erre a jó magyar munkatempó eredményeként készülő hídra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!