A kormány miért nem vásárolta vissza a MÁV teherszállítási üzletágát?
2006-ban került eladásra.Anno a Gyurcsány kormány legvitatottabb döntése volt.
El kell adni, mert az állam rossz gazda.Aztán eladták egy másik ország, szintén állam vállalatának.Ami azért elég furcsa.Valószínűleg volt ott csúszópénz, lefizetés meg egyéb is.
Egy állami vasúti teherszállító cég igen hasznos tud lenni,különösen most, amikor egyre inkább előtérbe kerülnek a zöld környezetbarát logisztikai megoldások.
A Fidesznél viszont nem értem,hogy miért nem veszik vissza.
Tervben van az is.
10 év alatt, a 2010 -ben átvett üres kasszával és gigantikus adóssággal nem lehetett mindent visszavásárolni, közben pedig építeni, fejleszteni, beindítani és pörgetni a gazdaságot.
Első körben visszavásárolták a Horn/Medgyessy/Gyurcsányék által
a nyugati multiknak eladott gáz és elektromos szolgáltatást.
Anno a vz-csatorna eladását a 2008-as ügydöntő népszavazással több, mint 90%-os eredménnyel megakadályoztuk (meg a kórházak lakóparknak eladását és a kórház-privatizációt is, meg még sok mindent).
Lépésenként szépen haladnak.
Ha nem lesz több agyhalott és becsapott, átvert ember, mint ahányan a kormányra fogunk szavazni, akkor a MÁV Cargo is "hazajön".
Gyurcsányék bedöntötték a gazdaságot, és hogy megússzák, eladták a MALÉV-et és a MÁV Cargot. A csődközeli állapotot mégsem úsztuk meg. Ezért is zavartuk el őket a búsba.
.
.
2010-től az Orbán-kormányok által az állami vagyon gyarapítása, így energetikai cégek visszavásárlása jócskán hozzájárult ahhoz, hogy csökkenjenek a lakosság kiadásai, így a rezsiköltségei is.
.
.
"Magas szintű kormányzati egyeztetések folynak a Rail Cargo Hungaria – az egykori MÁV Cargo – részleges visszavásárlásáról, értesült iparági forrásokból a Magyar Idők. Az osztrák szövetségi vasútnak a szocialista–liberális kormány 2008-ban 102,5 milliárd forintért adta el a nyereségesen működő hazai vasúti áruszállító vállalatot.
(...)
Kormányzati szinten továbbra is tárgyalnak arról, hogy a magyar állam tulajdont szerezzen a Rail Cargo Hungariában (RCH), az osztrák állami tehervasút hazánkban működő leányvállalatában – tudta meg lapunk. Az egyeztetések sikerét elősegítheti, hogy az osztrák kancellár, Christian Kern jelenlegi posztjára éppen az osztrák szövetségi vasút (ÖBB) vezetői székéből érkezett. Az egyébként magyar – bajai – felmenőkkel rendelkező politikus így pontosan ismeri mind a Magyarországon működő cargoleány helyzetét, mind a magyar kormány törekvéseit a legalább részleges visszaállamosításra.
(...)
A magyar tulajdonszerzés kérdése a 2010-es kormányváltás után többször felmerült. Christian Kern – akkor még az ÖBB vezérigazgatójaként – 2011-ben Budapestre látogatott, majd azután makacsul tartották magukat azok a sajtóhírek, hogy hazánk és Ausztria valamilyen stratégiai partneri viszonyra törekszik az RCH működtetésében. Például úgy, hogy a magyar kormány részesedést vásárol a cégben. Hazánk szempontjából a vállalat stratégiai jelentősége indokolta volna a tulajdonszerzést. Osztrák oldalról kiderült, hogy az RCH kiszolgáltatott a MÁV-val szemben, részben mert rászorul a magyar vállalat tolató- és tehervontatómozdony-flottájára, emellett a magyar állam a pályahasználati díj megállapításával is jelentős befolyással bír az RCH profitjára."
Mert a közúti teherszállítás egyszerűbb és sokkal olcsóbb. Főleg a nem raktárra dolgozó autóiparban. A beszerelendő alkatrész a gyártótól az összeszerelőgyárig kamionban teszi meg az utat.
Ugyanez vasúton: alkatrész konténerbe, konténer a szállító teherautóra, konténeres autó konténerdarus pályaudvarra, daru a konténert beemeli a tehervagonba, fogadó-pályaudvaron konténerdaru teherszállítóra pakolja a konténert, és az beviszi az összeszerelő gyárba.
2-es vagyok, folytatom
MERT VOLT EBBEN EGY HATALMAS CSAVAR!
ISZONYÚ KORRUPCIÓRA UTAL
.
"Értelmes kompromisszumnak tűnt a stratégiai együttműködés. Létre is jött egy megállapodásrendszer az ÖBB és MÁV között a tehervagonok magyarországi javítása területén, de a tulajdonszerzés mindeddig meghiúsult.
.
A MÁV Cargót 2008-ban értékesítette az akkori szocialista–liberális kormány. Az aláírást követően 2008 januárjában az ellenzéki Fidesz elfogadhatatlannak minősítette a privatizációt, mert a szocialista kormány a magyar vasút egyetlen üzletileg is eredményes ágát, a teherszállítást adta el.
.
Az osztrák Rail Cargo Austria és a GYSEV Zrt. konzorciuma 102,5 milliárd forintot fizetett a MÁV Cargo részvényeiért, és öt év alatt 43,5 milliárd forint fejlesztésre vállalt kötelezettséget.
. A privatizáció kapcsán nagy feltűnést keltett, hogy a Rail Cargo Austria elnökségi tagja, Gustav Poschalko 2007 júniusában megbízási szerződést kötött a Geuronet Bt. budapesti céggel, illetve annak képviselőjével, GULYA ANDRÁSsal, és a MÁV Cargo vételárának 1,75 százalékát (6,6 millió eurót, kétmilliárd forintot) ígérte oda sikerdíjként. (!!!)
.
Az ügyben Ausztriában indult büntetőperben – amelyben az osztrák tehervasút akkori vezetőjét felmentették a hűtlen kezelés vádja alól – azon folyt a vita, végzett-e érdemi tevékenységet Gulya András, a Geuronet Bt. résztulajdonosa.
.
Az is felmerült, hogy a sikerdíjat valójában magyar politikusoknak, döntéshozóknak szánták. Az ügyben folytatott jogi eljárások Magyarországon sem vezettek eredményre. A Geuronet Bt.-t júliusban törölték a cégnyilvántartásból."
.
4-es vagyok.
A teherszállítás fejlszetését szolgálja - mert a vonattal szállítás sokkal olcsóbb (!!!)- a vasútvonal szélesítés, amit nemsokára meg is kezdenek.
És akkor még mondják, hogy mit törődik akárki is a Gyurcsányékkal.
Amikor még mindig derülnek ki újabb és újabb ügyletek, amik alattuk történtek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!