Ha annyira fontos a környezetvédelem miért nincs luxusadó?
Szinte minden téren próbálják az autógyártókat megfogni a környezetvédelemre hivatkozva. De ugyanakkor simán árulhatnak 4+ literes 15 liter alatt csak a garázsban állva fogyasztó autókat. Ha annyira fontos a környezetvédelem, akkor ezeket miért engedélyezik, vagy miért nem csinálnak úgy mint Kína például, hogy extrém méretű adót vet ki rájuk?
Az átlag autókat mindenhol fogják már, holott egy ilyen autó nagy motorral 400-500+ lóerőre felhúzva önmagában fogyaszt annyit, és bocsát ki annyi káros anyagot, mint 3-4 átlag autó.
Ha már annyira védeni akarják a környezetet, akkor itt kéne megkezdeni a " tisztogatást " nem pedig az átlag autósoknál akik átlag autót használnak, mert szükségük van rá, nem pedig csak úgy miért ne alapon égetnek el sokszorosa benzint miért is ne alapon.
Mert akik a törvényeket hozzák, azok is ilyen vackokkal járnak.
Volt egy időben, hogy NAV-os, pénzügyőrös ellenőrzések voltak az utakon, megállítva a drágább autó tulajokat. Érdekes módon ez megszűnt, és azóta sincs erre kezdeményezés.
Helyette a kis embereket bszogtja a NAV, jutalékos rendszerben.
Na miért?
A nagy ccm autók pont ugyan olyan környezet szennyezők mint a kisebbek.
Egy kamionnak a 16000 ccm-es motorja se szennyezőbb mint egy 0.8-as.
Ha lesz autód akkor megfogod tudni hogy mennyi luxus adó van már így is rajtuk.
Nem arányokat nézek hanem mennyiséget.... Most ha egy ugyanolyan fejlett 1 liter 125 lovas motort, és egy 4 liter 500 lovas motort nézünk, akkor evidens hogy utóbbi négyszer annyit enged ki magából...
Kamiont meg fölösleges idekeverni, mivel az haszongépjármű és nem szórakozásból van benne akkora motor, hanem mert szükséges.
Kedves kérdező,
nem szocializmus van, remélhetőleg nem is lesz soha.
Akinek van pénze megvenni egy 500 lovast, az elég sokat fizet rá.A súlyadót összegét az autó teljesítménye határozza meg.
Tehát, ez kvázi luxusadó, mivel a sok lóerős autók tulajdonosai sokkal többet fizetnek, mint a gyengébb autók tulajdonosai.
A piacot pedig a jobb módúak mozgatják, nem a minimálbéresek.
A jó módú simán megteheti,hogy vesz házat Szlovákiában és akkor járhat teljesen legálisan szlovák rendszámos autóval.SK-ban sokkal kevesebbet kell adózni a kocsik után.
Ha annyira fontos lenne a kormánynak a környezetvédelem, akkor elektromos autók támogatása jelentősen nagyobb lenne és a töltőállomások kiépítése gyorsított ütemben folyna.
#6
Sajnos szocializmus van. Még mindig. Persze nem az elméleti definíció szerinti, hanem a gyakorlati változat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!