Hogy lehetne elvenni Karácsonytól a biciklisávjait és végre visszaadni az embereknek?
Tarlós csinált sok P+R parkolót...
1. de nem eleget.
2. de nem ösztönözött arra senkit, hogy használják is, ill. sokan nem is tudják, hogy hol van, stb. Ha drága lesz a parkolás, lesz dugódíj, stb. és hatékony, színvonalas, valamint a behajtáshoz viszonyítottan JÓVAL olcsóbb közösségi közlekedés, akkor már sokkal inkább meggondolják.
Pontosíanék. A túlzott autóhasználatra és autóbirtoklásra nem alkalmas. Ez ösztönzőleg majd komoly érv lesz az autóvásárlás mérlegelésekor. Ill. az autóhasználatkor is.
De ennek járulékos haszna hosszútávon is jelentkezik: csökken a balesetek száma többek között néhány sebességkorlátozás miatt, másfelől a légszennyezettségre is lehet számítani, amikor rájönnek az emberek, hogy jobb kint hagyni az autókat, ill. nem használni akkor, ha csak a szomszédba megyek postára.
"A túlzott autóhasználatra és autóbirtoklásra nem alkalmas"
Demagógia.
Buszoknál pont marad a régi sebességhatár, azok mentesülnek az új szabály alól.
Hogy országosan be kellene-e vezetni a 30 km-es sebességhatárt, nos azzal nem értek teljesen egyet... max lakott területen. Az súlyosan betenne, ha ahol most 100-zal lehet menni, hirtelen a harmadával sem. Akkor bizony annak súlyos következményei lennének. De elfogadom, hogy autópályán is lehetne valami sebességhatár, és nem csak sebességhatár, amit olykor vagy mérnek, vagy nem mérnek, hanem egy komplex ellenőrző rendszer is kellene, ami nem egy nagy technikai bravúr. Vannak az ellenőrzőpontok, amik eleve azonosítják az autókat. Csak annyit kellene tenni, hogy mérik hogy a két pont közötti távolságot mennyi idő alatt tette meg az autós, így kijönne egy átlag. Máris nem érné meg gyorsan hajtani... Persze ezt össze kellene kapcsolni a benzínkútas be és kihajtási kamerákkal, amik ugyancsak felismerhetnék legalább a rendszámokat, hogy az ott eltöltött idő az átlagsebességet ne csökkentse, csak a tényleges haladási sebességet számítsák, és máris nagy változás lenne.
Városokban meg az kellene, hogy ahol gyorshajtás van, ott a következő jelzőlámpához éréskor 10-15 másodpercre le kellene állítani a forgalmat, egyrészt mindenki anyázná az illetőt, másrészt hamar megtanulná, hogy csak magával cseszik ki, mert különben ütemesen haladhatna. És persze regisztrálni, majd büntetni a piroson áthaladókat.
Ez nem lenne eszement költség, ill. gyorsan meg is térülne, nem csak a büntetések bevételéből, hanem a csökkenő balesetszámokból, vagyis az egészségügyben... Na meg több keresőképes ember maradna.
Na de eltértünk a lényegtől...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!