Hogy lehetséges,hogy egy privát vasúti cég olcsóbban adja a jegyeket, mint a MÁV és színvonalban, szolgáltatásokban mégis messze felülmúlja?
Végre, Magyarországon megjelent egy privát vasúti személyszállítási cég.
Szlovákiában, Csehországban már évek-óta működik ez a cég és nagyon sikeres.
Egy privát cég, olcsóbban ad jegyet, mint a szocialista mamut MÁV.
Ezeket csak azért írom, mert Magyarországon gyakori, hogy sokan kézzel-lábbal tiltakoznak az ellen, hogy privát személyszállítási szolgáltatók jöjjenek.Mert, akkor 5x annyi lesz a jegy, meg minden spórolni fognak....stb
Nem így történt.
"piaci verseny egyáltalán létezhet"
hány magántársaság van kis hazánkban?
a startot is beleértve?
miért nincs a startnak egyetlen normális tehervonata sem? hm?
#11
"hány magántársaság van kis hazánkban?"a startot is beleértve?"
Máv-Start az nem állami cég, én úgy tudom az...
"miért nincs a startnak egyetlen normális tehervonata sem? hm?"
Volt Rail Cargo néven, 2008-ban eladtátok.
Ezek a magán személyszállító vasúttársaságok csak a távolsági forgalomban tevékenykednek, itt nagyon magasak a jegyárak, sok az utas.
A MÁV az egész országot kiszolgálja, azokat a területeket is, ami eredendően veszteséges.
A buszközlekedés talán szemléletesebb, ott bárki vehet autóbuszt, indíthat magán buszjáratot szabadon, mégsem teszik. Még a magyar nagyvárosok között (pl. Pécs-Szeged) sem, nemhogy a falvakból bejárni, pl. Kaposvár-Juta szakaszon. Ezzel szemben a nemzetközi forgalomban szinte csak a magán társaságok dominálnak, van pl. rengeteg Budapest-Lyon, Budapest-Barcelona és hasonló közvetlen Nyugat-Európai járat.
A MÁV közfeladatot lát el, megrendelője a Magyar Állam.
A versenyszféra által nyereségesen üzemeltethető viszonylatok csak a töredéket jelentik, az utasforgalom is csak a töredéke a MÁV teljes utasforgalmának itt.
Már az is kérdéses, hogy miért kell az ilyen kivételes viszonylatokra beengedni a versenyszférát. Hiszen ez a kevés szakasz nyereséget termel a MÁV, ezzel a Magyar Állam számára is, ezzel pedig erről lemondunk az adófizetők kárára.
A nyugati országokban is jelen vannak a személyszállítást is végző magán vasúttársaságok, de az állami mamutot nem tudják kiváltani (DB, SNCF, stb).
Vízfej, jogos
Az is tény, hogy a MÁV nagyon leamortizált drága üzemeltetésű járműparkkal rendelkezik, új járműveknek olcsóbb az üzemeltetési költségük.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!