Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Mit hallotatok arról,hogy új...

Mit hallotatok arról,hogy új selyemút épül Kínából?

Figyelt kérdés

Nagy projekt,hatalmas epitkezesek,utak Àzsian keresztül Europaba.Vasút,tengeri kikötők.


Mostmar nem az Usanak nyaliznak az orszagok hanem Kinanak.


Road and belt néven fut.


2020. jún. 1. 20:21
1 2
 1/15 A kérdező kommentje:

[link]


A cikk végén nézzétek meg a pontokat,h mi lesz az iranyvonal.

2020. jún. 1. 20:23
 2/15 anonim ***** válasza:
Évtizedek óta a legtöbb helyen van egy amerikai ellenesség, hol kisebb, hol nagyobb számba. Az, hogy ki kinek nyalizik, csak is az éppen hatalmon lévők ideológiájától függ. Várható volt, hogy Szovjetunió felbomlása után hatalmi űr keletkezett és várható volt, hogy valaki ezt be fogja tölteni.
2020. jún. 1. 20:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 belapus ***** válasza:
Gondolom Lőrinc gazda is építi majd.
2020. jún. 1. 20:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 anonim ***** válasza:

"A cikk végén nézzétek meg a pontokat,h mi lesz az iranyvonal."


Ezek legtöbbje feltételezés. 2 évtized eltelt ideje lenne számot is adni, hogy miben mutatkozik meg. Inkább egyfajta politikai igazodás, hogy a keleti nyitás igen is jó ötlet, meg a hatalmas hitelek ezeknek a beruházásoknak finanszírozására.

2020. jún. 1. 20:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 anonim ***** válasza:

Mindenki kihasználja a távol-keleti lehetőségeket!


Miért lenne nyalizás?


Nyilván veled el akarják hitetni, hogy ez csak nyalizás mert ami pénzt nem mi happolunk le azt lehappolja más. Nincs új a nap alatt!

2020. jún. 1. 20:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 A kérdező kommentje:

De tv miert nem beszél ezeknek a reszleteirol?

Miert titkoljak? Tv usa érdekeltségű?

2020. jún. 1. 20:58
 7/15 A kérdező kommentje:
Allitolag ezért van a nagy Belgrad -Budapest vasút építés is,meg lesz egy masik út ami Nagyvaradrol jön keresztül Debrecenen,Miskolcon megy Kassara.
2020. jún. 1. 20:59
 8/15 anonim ***** válasza:

"De tv miert nem beszél ezeknek a reszleteirol?"


Magyarországon a legtöbb tv-ben volt szó, 2013 óta tartó folyamat. Belgrád-Budapest vonalról sokszor szó esett, Kínai elnök vagy miniszterelnök európai látogatások során többször felmerült. M1, Echo tv, hír tv, Atv beszélgetős műsoraiban is volt már párszor téma.

2020. jún. 1. 21:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 A kérdező kommentje:

Kimondtak konkretan h Kina mire készül meg a reszleteit?

En csak ködösítést látok. Ha meg igen miert nincs benne akoztudatban mint a covid ha ez olyan nagy program.


Mindig csak utalgatnak h keleti nyitas ez igy nagyon szimbolikus nem mondd semmit.


A problemam az h miert gondoljak azt sokan h ez majd hu de jo lesz az orszagnak?!


Mostmar nemcsak az Usa de még Kina is dirigalni fog itt.

Minek ez?


Miert kellazt megszabni h most ezzel kereskedunk utana meg azzal? Miert nem.akarkivel akivel akarunk?


Mi ez ha nem nyalizas?

2020. jún. 1. 21:34
 10/15 anonim ***** válasza:

Szia!

Nyilván, 2 pólusú világrend lesz, és Kína egyenrangú ellenfele lesz az Egyesült Államoknak. Kedves kérdező, abban igazad van hogy a nyugati média beleértve a magyart is, iszonyat egyoldalúan mutatja be Kínát, nagyjából minden hír arra van kihegyezve hogy "Kína rossz" , ez egy agymosás, a kezdődő új hidegháború része, nem kell mindent elhinni.


Viszont.


Viszont az "Egy övezet egy út" (一带一路-jídáj jílú)vagy angolul (one road one belt) nem más mint egy külpoltikai program a kínai építőipar exportálására.

Kína hatalmas gazdasági növekedésen ment keresztül a 90-es, de leginkább a 2000 évek óta, minden évben 6-7-8%-ot növekedett a gazdaságuk, ez elképesztően nagy szám. Ez azzal járt hogy egy fejletlen országot felépítettek a nulláról. Vasutak, gyorsvasutak, autópályák, hidak és városok ezreit építették fel 20 év alatt. Ezt úgy tudom elmagyarázni hogy ha gyorsvasúttal ami kb 200-al megy, elindulsz Shanghaiból nyugatra az ország belseje felé, 1.5-2 órán keresztül mehetsz és folyamatosan emeletes házak és gyárak lesznek. Európai ésszel felfoghatatlan.

Azonban ezt mind fel kellett építeni.

Ennek a felépítésén építőipari munkások milliói és vételen gép dolgozott. Viszont az ország lassan felépül, már nem kell annyit építeni mint 15 éve. Viszont a markolók, hídépítő gépek, daruk, fúrópajzsok, buldózerek, dömperek minden meg van véve, fizetni kell rá a hitelt, a fenntartást a tárolást, nem beszelve a rengeteg szakemberről akik hirtelen nem tudnak hol dolgozni mert már ki van fúrva a 18. metróvonal Shanghaiban, meg ki van építve a gyorsvasút, nincs mit csinálni

.

Mit lehet ezekkel az építőkkel csinálni?

Hatalmas munkanélküliséget és pénzveszteséget okozna ha ezt a kapacitást nem tudnák kihasználni.


Megoldás:

Exportálni kell a fönnálló építőipari kapacitást közép-ázsiába, délkelet ázsiába és Európába.

Az "egy övezet egy út" egy hangzatos marketing startégia külpolitikai nyomulással aminek nincs más a hátterében csak az hogy nem tudnak mit csinálni a fölösleges építőipari kapacitásukkal, ezért akarnak más országokban építeni, és megígérik cserébe hogy akkor az adott országon kresztül megy majd a kínai áru Európába.(és nem fordítva)


Elnézést hogy hosszú lett de remélem érthető :)

2020. jún. 2. 05:43
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!