Ha le van állítva az utasformalom akkor mégis mik húzzák a csíkokat Magyarország felett?
#1, mi az a sima kondenzcsík?
Azt az angyalok húzzák, fingás közben?
Normális időben napi 3000 gép repül át Magyarország felett, mondjuk ez leesik 80%-kal.
Abba bőven belefér a három csíkod.
jo a meglatasod .
Aki amerikai, angol youtubereket is.hallgat az tudja h a kerdezonek nagyonis alapozott oka van ezt gondolni.
Kwdves kerdezo ezek itt semmit sem tudnak.
Hiaba kerdezed az agymosottakat tudományos dolgokrol .
Csak azok latnak a dolgok mögé akik kutatjak es keresik a valaszokat. Akik csal tv.t es.kossuth radiot hallgatnakbegesz nap., na latod- azok ilyen primitiv valaszokat fognak adni.
#12 Szerintem nem kellene villogni azzal ha avalaki csak félig érti a dolgokat vagy még úgy sem. A kondenzcsík egy légköri jelenség és nem köthető egyedül a repülő hajtóművéhez. Mivel alapvetően azt jelenti hogy a repülő miatt kiválik a pára látható formában a légkörből, így magához a levegőhöz, vagyis annak hőmérsékletéhez és páratartalmához van nagyobb köze.
Természetesen hatással van a kialakulására az is hogy mi a hajtómű hatásmechanizmusa, mekkora a fordulatszáma, de ugyanazon gépnek akkor is lehet egyik helyen és időben látható a kondenzcsíkja, míg máshol meg nem. Egyszerűen amiatt hogy elég magas volt-e előtte a páratartalom abban a légrétegben vagy nem.
Ahogyan a repülők nem azonos magasságokban repülnek, a légrétegek pedig egymás felett is nagon eltérő páratartalommal, hőmérséklettel rendelkezhetnek. A szemünknek egyszerre látható gépek általában különböző magasságokban és így légrétegekben repülnek. Még ugyanolyan hajtóművel repülő, azonos gépeknél is lehet olyat látni, hogy az egyiknek van kondenzcsíkja, a másiknak nincsen, a harmadiknak meg esetleg csak szakadozottan jelenik meg.
Az hogy a kérdező nem lát kondenzcsíkokat attól még lehet nagy a légi forgalom éppen, vagy ha lát egyszerre 8-t, attól még nem biztos hogy nagyobb volt a forgalom, csak olyan nyugodt, nagy páratartalmú rétegekben repültek a gépek, amelyekben hosszú idő alatt oszlanak el a létrejött pára kiválások.
Nézzük meg csak rögtönzésképpen, hogy Budapestet hány menetrend szerinti repülőgép hagyta el tegnap biztosra (nem minden gép szerepel rajta, csak azokat írom le, amelyek a FlightRadar-on "DEPARTED" Státuszt mutatnak) (2020. Április 27-én) :
05:05 (05:07) SwiftAir ATR-72 Kolozsvár
05:10 (05:04) SwiftAir ATR-72 Temesvár
06:15 (06:27) WizzAir A320 Dortmund
12:45 (12:52) WizzAir A320 Stockholm
13:30 (13:32) WizzAir A320 Basel
14:50 (15:12) WizzAir A320 Eindhoven
18:15 (18:30) WizzAir A320 London
20:40 (20:54) FedEx B737F Liege
21:50 (21:50) Ryanair B737 London
Nézzük ugyanígy, hogy mik érkeztek Budapestre (csak a "LANDED" státuszúak) :
02:40 (02:23) FedEx B737F Liege
10:40 (10:22) WizzAir A320 Dortmund
17:27 (17:06) WizzAir A320 Basel
17:35 (17:11) WizzAir A320 Stockholm
19:25 (19:04) WizzAir A320 Eindhoven
20:15 (19:50) SwiftAir ATR-72 Kolozsvár
20:30 (19:50) SwiftAir ATR-72 Temesvár
21:25 (20:50) Ryanair B737 London
Ezek egy napi járatok és csak azok vannak felsorolva, amik "megfordultak" Budapesten
Ezen kívül nagyon sok repülőgép van az égen, ami csak áthalad Magyarország felett.
Jelenleg sok gépe jár "erre" pl a QUATAR, EMIRATES, Singapore Airlines, stb. társaságoknak
Nagyon sok B747 tehergép jár az égen (Cargolux, AirBridge, SilkWay, stb.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!