A független média irányítását átveheti a kormány ilyenkor?
Onnan is CSAK azok a hírek jönnek amit a kormányzati kommunikáció közöl.
Ha nem közöl,akkor jönnek a következtetések...EZ VESZÉLYES! :)
A Fidesz az Alaptörvénybe betette, hogy rendkívüli helyzetben totális diktaturális hatalommal rendelkezhet, vagyis bármit elrendelhet. Hogy ez indokolt és hasznos is lenne-e azt kétlem. Nevezetesen a fidesz uralja így is a média 70-80 százalékát, ott a lokál, amit hiresztelés állításuk ellenére és fidesz-hiresztelés ellenére nem tiltott be Karácsony (nincs is ilyesmire lehetősége), csupán a BKV területén való terjesztési jogát vonta meg. Szórják is a házakban... Teleírhatják minden nap koronavírussal az egészet, mindenki tudna mindent, de éppen nem azzal vannak elfoglalva, hanem azzal, hogy mosolygott-e xy celeb gyereke persze csak akkor, ha épp nem az ellenzéket ekézik és a Fideszt dicsőítik.
Nos Hasznos lenne-e? Figyelembe véve, hogy az iskolákat is csak azért zárta be a Fidesz, mert az ellenzék javasolta, és erős nyomás alatt voltak, megtörtek a felelősség terhe alatt. Emlékezzetek, reggel még azt mondta Orbán elvtárs, hogy szó sem lehet róla, megtiltotta az igazgatóknak és bárkinek a bezárást, és a tanárokat fizetés nélküli szabadsággal fenyegette ilyen esetre, ami egyébként egy jogász végzettségű Orbántól elég durva, hiszen ilyet csak a munkavállaló kezdeményezhet. Ezzel szemben este a saját facebook oldalán (hogy növelje annak követői számát, ami önmagában is alávaló) kihirdette, hogy na jó, meggondolta. Csak akkor már hétvégéztek a tanárok, igazgatók, polgármesterek.
Persze ennél sokkal több és részletesebb javaslatokkal állt elő konstruktívan az ellenzék, sajtónyilvánosan is és amúgy is, de a Fidesz csak szart rájuk szokás szerint, mert nehogy már nekik legyen igazuk. Erre aztán még képesek azt mondani a fidesz-felügyelte médiában, hogy az ellenzék nem konstruktív, nem tesz javaslatokat, nem fog össze...
Mondjatok egy olyan példát, amiben az ellenzék lázadásra engedetlenségre buzdítja a lakosságot a járvány idején! Egyet! Olyan nyilván van, hogy kritizálja a kormányt, de nagyon is okkal, viszont javaslatokat is tesz.
Nem kell tehát együttműködésre felszólítani az ellenzéket azt hazudva, hogy nem együttműködőek, mert anélkül is nagyon együttműködőek. Ellenben érdemes megnézni, hogy milyen volt a Fidesz a világgazdasági válság idején? Egy cseppet sem volt együttműködő, tüntetést tüntetésre halmozott, minden megoldást meggátolt többek között népszavazással fenyegetve, ahogy azt tették az EÜ témákban és a tandíjjal kapcsolatosan. Ja hogy aztán tandíj helyett lett ők maguk bevezették a hallgatói hozzájárulást, az eü-t meg lerohasztották, na hagyjuk már!
Szóval jobb, ha kussolnak.
Értem én, hogy a rendszerváltás óta vannak főállású rettegők, csak súlyuk nincs.
A gyógyszeripar, kereskedelem, energetika, kommunikáció, vízmüvek még ilyesmiket terjedhet ki a közvetlen állami irányítás.
A 444 csak szeretne ilyen fontos tényező lenni, de nem az.
Ember, ha ismernéd az ezzel kapcsolatos törvényt!
Vészhelyzetre hivatkozva elrendelhetik a cenzúrát, megszüntethetik vagy korlátozhatják, kontrollálhatják internetet, stb. bármit megtehetnek.
Nem mondom, hogy most élni fognak ezzel mind, csak azt mondom, hogy hozott régebben a Fidesz egy törvényt, ami vészhelyzetben mindenre felhatalmazza a kormányt. Ez egy eléggé biankótörvény. És voltak már akik nem kicsit vissza is éltek ezzel. Fideszes polgármesterek, akik ellenzéki képviselő többséggel dolgoznak. Pl. egyedül meghozta valaki az éves költségvetési rendeletet, megvonta a képviselőktől a tiszteletdíjat, magától persze nem...
És ezen kívül máshol is vannak ezzel kapcsolatosan szabályozások, keresse ki, aki akarja! Vannak dolgok, amik nagyon szépnek és logikusnak hangzanak, csak éppen az a gond, hogy iszonyat gumiszabályosak, és így könnyen vissza lehet élni vele, ahogy volt is példa rá nem is egy.
#15 Itt van a korábbi alkotmány 2009-ben érvénybe lépett teljes szövege. Semmivel sincsen több jogosultsága a jelenlegi veszélyhelyzetben a kormánynak az új Alaptörvény szerint mint ami már meg lett volna a régi alkotmány szerint is. Nincs olyan amit állítani próbálsz, hogy magának újabb jogokat írt bele a fidesz az alkotmányba!
"8. § (1) A Magyar Köztársaság elismeri az ember sérthetetlen és elidegeníthetetlen alapvetõ jogait, ezek tiszteletben tartása és védelme az állam elsõrendû kötelessége.
(2) A Magyar Köztársaságban az alapvetõ jogokra és kötelességekre vonatkozó szabályokat törvény állapítja meg, alapvetõ jog lényeges tartalmát azonban nem korlátozhatja.
(3)
(4) Rendkívüli állapot, szükségállapot vagy veszélyhelyzet idején az alapvetõ jogok gyakorlása – az 54–56. §-ban, az 57. § (2)–(4) bekezdésében, a 60. §-ban, a 66–69. §-ban és a 70/E. §-ban megállapított alapvetõ jogok kivételével – felfüggeszthetõ vagy korlátozható."
"XII. fejezet
Alapvetõ jogok és kötelességek
54. § (1) A Magyar Köztársaságban minden embernek veleszületett joga van az élethez és az emberi méltósághoz, amelyektõl senkit nem lehet önkényesen megfosztani.
(2) Senkit nem lehet kínzásnak, kegyetlen, embertelen, megalázó elbánásnak vagy büntetésnek alávetni, és különösen tilos emberen a hozzájárulása nélkül orvosi vagy tudományos kísérletet végezni.
55. § (1) A Magyar Köztársaságban mindenkinek joga van a szabadságra és a személyi biztonságra, senkit sem lehet szabadságától másként, mint a törvényben meghatározott okokból és a törvényben meghatározott eljárás alapján megfosztani.
(2) A bûncselekmény elkövetésével gyanúsított és õrizetbe vett személyt a lehetõ legrövidebb idõn belül vagy szabadon kell bocsátani, vagy bíró elé kell állítani. A bíró köteles az elé állított személyt meghallgatni és írásbeli indokolással ellátott határozatban szabadlábra helyezésérõl vagy letartóztatásáról haladéktalanul dönteni.
(3) Az, aki törvénytelen letartóztatás vagy fogvatartás áldozata volt, kártérítésre jogosult.
56. § A Magyar Köztársaságban minden ember jogképes.
57. § (1) A Magyar Köztársaságban a bíróság elõtt mindenki egyenlõ, és mindenkinek joga van ahhoz, hogy az ellene emelt bármely vádat, vagy valamely perben a jogait és kötelességeit a törvény által felállított független és pártatlan bíróság igazságos és nyilvános tárgyaláson bírálja el.
(2) A Magyar Köztársaságban senki sem tekinthetõ bûnösnek mindaddig, amíg büntetõjogi felelõsségét a bíróság jogerõs határozata nem állapította meg.
(3) A büntetõeljárás alá vont személyeket az eljárás minden szakaszában megilleti a védelem joga. A védõ nem vonható felelõsségre a védelem ellátása során kifejtett véleménye miatt.
(4) Senkit nem lehet bûnösnek nyilvánítani és büntetéssel sújtani olyan cselekmény miatt, amely az elkövetés idején a magyar jog szerint nem volt bûncselekmény.4
(5) A Magyar Köztársaságban a törvényben meghatározottak szerint mindenki jogorvoslattal élhet az olyan bírósági,
közigazgatási és más hatósági döntés ellen, amely a jogát vagy jogos érdekét sérti. A jogorvoslati jogot – a jogviták ésszerû idõn belüli elbírálásának érdekében, azzal arányosan – a jelen lévõ országgyûlési képviselõk kétharmadának szavazatával elfogadott törvény korlátozhatja.
...60. § (1) A Magyar Köztársaságban mindenkinek joga van a gondolat, a lelkiismeret és a vallás szabadságára.
(2) Ez a jog magában foglalja a vallás vagy más lelkiismereti meggyõzõdés szabad megválasztását vagy elfogadását, és azt a szabadságot, hogy vallását és meggyõzõdését mindenki vallásos cselekmények, szertartások végzése útján vagy egyéb módon akár egyénileg, akár másokkal együttesen nyilvánosan vagy magánkörben kinyilváníthassa vagy kinyilvánítását mellõzze, gyakorolhassa vagy taníthassa.
(3) A Magyar Köztársaságban az egyház az államtól elválasztva mûködik.
(4) A lelkiismereti és vallásszabadságról szóló törvény elfogadásához a jelenlévõ országgyûlési képviselõk
kétharmadának szavazata szükséges.
...66. § (1) A Magyar Köztársaság biztosítja a férfiak és a nõk egyenjogúságát minden polgári és politikai, valamint gazdasági, szociális és kulturális jog tekintetében.
(2) A Magyar Köztársaságban az anyáknak a gyermek születése elõtt és után külön rendelkezések szerint támogatást és védelmet kell nyújtani.
(3) A munka végzése során a nõk és a fiatalok védelmét külön szabályok is biztosítják.
67. § (1) A Magyar Köztársaságban minden gyermeknek joga van a családja, az állam és a társadalom részérõl arra a védelemre és gondoskodásra, amely a megfelelõ testi, szellemi és erkölcsi fejlõdéséhez szükséges.
(2) A szülõket megilleti az a jog, hogy a gyermeküknek adandó nevelést megválasszák.
(3) A családok és az ifjúság helyzetével és védelmével kapcsolatos állami feladatokat külön rendelkezések tartalmazzák.
68. § (1) A Magyar Köztársaságban élõ nemzeti és etnikai kisebbségek részesei a nép hatalmának: államalkotó tényezõk.
(2) A Magyar Köztársaság védelemben részesíti a nemzeti és etnikai kisebbségeket. Biztosítja kollektív részvételüket a közéletben, saját kultúrájuk ápolását, anyanyelvük használatát, az anyanyelvû oktatást, a saját nyelven való névhasználat jogát.
(3) A Magyar Köztársaság törvényei az ország területén élõ nemzeti és etnikai kisebbségek képviseletét biztosítják.
(4) A nemzeti és etnikai kisebbségek helyi és országos önkormányzatokat hozhatnak létre.
(5) A nemzeti és etnikai kisebbségek jogairól szóló törvény elfogadásához a jelenlévõ országgyûlési képviselõk kétharmadának szavazata szükséges.
69. § (1) A Magyar Köztársaságban senkit nem lehet magyar állampolgárságától önkényesen megfosztani, vagy magyar állampolgárt a Magyar Köztársaság területérõl kiutasítani.
(2) Magyar állampolgár külföldrõl bármikor hazatérhet.
(3) Minden magyar állampolgár jogosult arra, hogy törvényes külföldi tartózkodásának ideje alatt a Magyar Köztársaság védelmét élvezze.
(4) Az állampolgárságról szóló törvény elfogadásához a jelenlévõ országgyûlési képviselõk kétharmadának szavazata szükséges.
...70/E. § (1) A Magyar Köztársaság állampolgárainak joguk van a szociális biztonsághoz; öregség, betegség, rokkantság, özvegység, árvaság és önhibájukon kívül bekövetkezett munkanélküliség esetén a megélhetésükhöz szükséges ellátásra jogosultak.
(2) A Magyar Köztársaság az ellátáshoz való jogot a társadalombiztosítás útján és a szociális intézmények rendszerével valósítja meg."
Szépen leírtad.
A valóság:
53.cikk.:
1) A Kormány az élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető elemi csapás vagy ipari szerencsétlenség esetén, valamint ezek következményeinek az elhárítása érdekében veszélyhelyzetet hirdet ki, és sarkalatos törvényben meghatározott rendkívüli intézkedéseket vezethet be.
(2) A Kormány a veszélyhelyzetben rendeletet alkothat(!), amellyel - sarkalatos törvényben meghatározottak szerint - egyes törvények alkalmazását felfüggesztheti(!), törvényi rendelkezésektől eltérhet(!), valamint egyéb rendkívüli intézkedéseket hozhat(!!!).
(3) A Kormány (2) bekezdés szerinti rendelete tizenöt napig marad hatályban, kivéve, ha a Kormány - az Országgyűlés felhatalmazása alapján - a rendelet hatályát meghosszabbítja.
(4) A Kormány rendelete a veszélyhelyzet megszűnésével hatályát veszti.
Kedden kiderül...
#17 Azt mondd el, mutasd meg hogy mi az amit nem tehettek volna meg 2009-ben, az akkori alkotmány szövege szerint egy ugyanilyen esetben, de ma már megtehetik!
Nincs iylen. A szövegezés volt más. Akkor úgy szerepelt hogy MINDENT LEHET, KIVÉVE.... Most meg felsorolják hogy MIT LEHET tenni. Ennyi!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!