A gyöngyöspatai fiatalokat károsodtak mert elestek az oktatástól amihez joguk lett volna, mennyi pénz volna elégséges, hogy igazán kárpótolják őket ne kerüljenek hátrányba az életükben?
Ezt sosem értettem, hogy miért erőltetik a kevert osztályokat. Szerintem pont így éri őket kár, vagy hátrány.
Arról van ugyanis szó, hogy egy átlagos, vagy mondjuk így, egy normális osztályban van egy haladási ütemterv, amit a többség tud is követni, de a problémások már nem, mert lógnak a suliból, nem készítik el a házi feladatokat, nem tanulnak otthon és az órákon sem figyelnek, mert motiválatlanok, vagy más miatt, lehetnek akár gyengébb képességűek is, ám ekkor teljesen ellehetetlenülnek, mert a tananyag gyakran egymásra épül és ha valaki lemarad, akkor később már végképp nem tud a többivel haladni, egy idő múlva reménye sincs arra, hogy felzárkózzon, így előfordulhat, hogy felső tagozatosok nem tudnak rendesen írni, vagy olvasni, elmaradnak a számtani alapműveletekkel, vagy ha ezeket azért nagy nehezen mégis elsajátítják, akkor később szakadnak le és nincs arra lehetőség, hogy nekik külön színvonalú oktatást biztosítsanak.
Sajnos a cigányok többsége ilyen.
Nem arról van szó, hogy faji előítéleteim vannak, hanem arról, hogy a problémás tanulókat ki kellene válogatni a többiek közül, a saját érdekében és speciális iskolákban kellene őket tanítani, ahol lehetséges, hogy lassabban haladnának, mert meg kellene várni, hogy a többség megértse, megtanulja az anyagot, de így összességében mégis többre jutnának.
Azokat a roma gyerekeket, akik megütnek egy szintet, mondjuk négyes, ötös, vagy talán akár hármasra is értékelhetők, azokat lehetne a többiekkel együtt oktatni, de akik bukdácsolnak, azoknak igenis jót tenne egy cigány iskola, vagy nevezzük hátrányos helyzetű osztálynak, ahol speciálisan képzett tanárok segítségével többre mennének, akiknek lehetnének speciális fegyelmezési módszereik, vagy motiváló foglalkozásokat is tartanának, amivel a normális osztályokban nem töltik az időt, mert felesleges.
Ezek a gyermekek meg nyilván mindig is gyengén fognak teljesíteni, mert ha az alapokat nem tanulják meg, akkor reménytelen az arra épülő tudást megszerezniük.
Természetesen ha a nem cigány tanulók között is akad lógós, fegyelmezetlen, renitens, vagy egyszerűen buta tanuló, akkor annak is ebben a spec osztályban van a helye, a nehezen kezelhetők között, így valami mindenképpen ragadna rájuk, amíg a most erőltetett szisztémával meg nem.
Önmagában ha azt a tényt nézzük, hogy szegregáltan oktatták őket, elzárták őket az iskola többi tanulójától, nem ugyanolyan minőségű oktatást kaptak, azzal bizony károsodtak. Károsodtak, mert ez a sok év ment a levesbe.
AZONBAN másik kérdés, hogy ha ugyanolyan minőségű oktatást kaptak volna mint a többi diák, mennyire éltek volna a lehetőséggel? Mert bizony nem a rendkövető kedves gyerekek látszanak magam előtt.. hogyan viselkedtek volna egy normális osztályban? Etnikum alapján történt a szegregáció vagy a nehezen kezelhetőket választották le? (Mondjuk még szerintem így sem fogadható el ilyen szintű szegregáció, hogy még a felzárkóztatásukkal sem próbálkoztak).
Azzal egyetértek, pénzbeli kártérítés maximum részben jár nekik. Én tanulási kurzusokat, városi lakhatást biztosítanék nekik, hogy meglegyen a kitörési lehetőségük. Egy városban ennek jóval nagyobb esélye van (elég csak a munkalehetőségekre gondolni).
Most mégis, mennyi cigány között osztanák fel azt a százmilliót?
De nagyon könnyen osztogatják Brüsszelben a zsozsót!
Ha diplomások lennének sem keresnének ennyit szerintem és ez borzolja az ember idegeit.
#10 "Ajaj,a jó magyar mentalitás,dögöljön meg a szomszéd tehene is...."
Nem. Ez az igazságossághoz való ragaszkodást jelenti.
Vagy mindenkinek - vagy senkinek!
Segítség elkél látom.
63 gyermekről van szó az perben.
NEM Brüsszel hanem a magyar kormány a saját maga által hozott, szegregációra vonatkozó törvénye alapján történt ítélethozatal és a "mostani" helybenhagyás illetve ismételt vizsgálat.
#12 "Mondjuk még szerintem így sem fogadható el ilyen szintű szegregáció, hogy még a felzárkóztatásukkal sem próbálkoztak"
Az a baj hogy te sem ismered pontosan hogy mikor, miért és milyen alapon lettek ők külön választva - mert a médiában erről nincsen szó.
A kezdeti hírekben elhangzott néhol hogy pontosan ezért voltak külön, mert megpróbálkoztak a felzárkóztatásukkal, e hozzájuk igazított, nekik kialakított oktatással, hogy ők is képesek legyenek fejlődni, tanulni. Ahogy az is elhangzott hogy ez nem igazán volt sikeres.
Hogy a módszer volt rossz, hogy csak rosszul csinálták vagy hiába próbálkoztak mert nem voltak hajlandóak tanulni, azt mi nem tudjuk. De ha belegondolsz mindegy hogy kik az osztálytársai egy 6 éves gyereknek, akkor is az a dolga csupán az iskolában, hogy megtanuljon írni, olvasni meg számolni. Ha úgy kerültek ki ezek a fiatalok az iskolából 16 évesen, hogy még erre sem voltak képesek, akkor ott nem az iskolával, oktatással vagy akár a szegregációval volt a gond.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!