Jogos-e a pedagógusok béremelési igénye, ha folyamatosan gyengébben teljesítenek?
Nézzük egy példát a közéletből : Egy focicsapat egyre gyengébben teljesít, majd végül kiesik a bajnokságból amellett, hogy egyre korszerűbb felszereléseket biztosítanak nekik. Mennyire reális ilyenkor a csapatnak béremelést kérni? Ha egy multinál a csoport folyamatosan alulmulja magát amellett, hogy egyre több supportot kapnak mennyire életszerű prémiumot kérni?
A pedagógusok tevékenységének terméke a diákok értelmi, logikai és készség fejlettségei alapján való teljesítés. A pisa teszteken évről évre zuhannak a gyerekeink eredményei. Annak ellenére, hogy folyamatosan bővülnek a rendelkezésre álló eszközök. Már multimédiás támogatás, okosterem is rendelkezésre áll a tanítók, tanárok számára mégsem tudják már olyan szinten sem tanítani a nebulókat, mint pl a szocialista elődeik tintával, tussal, zsírkrétával fatáblán. Milyen erkölcsi alapon kérnek többet?
Istenem ilyen hülyeségeket, hogy kevesebbet kapnak mintha fizetett szabin lennének. Honnan szedtek ilyen ostobaságot?
És ha még tábort is csinál, plusszban heti 50k-t kap a napi 3x étkezés mellé. Erre varjál gombot
Ha jól követem az eseményeket, most a pedagógusok fizetése szánalmas. Amióta emlékszem ez téma volt. Egy 15 évvel ezelőtt egy tanár barátom elkezdett sírni a fizetése miatt. Megkértem, hogy számolja ki, hogy egy év alatt hány órát dolgozik (ide értve a dolgozatjavítást és az órára készülést). Számítsa ki a saját órabérét. Onnantól nem sírt (valamint korrepetálásból valóban jól keresett).
Azóta, ha jól értem a tanárok bérét nem igazán, a munkaidejét azonban jelentősen emelték. A gond ott van, hogy ez egy ördögi kör. Keveset fizetnek, ezért aki kettőig tud számolni nem marad a pályán, ezért a béremelésnek nincs meg a teljesítmény alapja.
Én bevezetnék egy nagyon kemény bónusz rendszert. Az alapbér maradna annyi, mint most, de komoly teljesítmény tényezővel egészíteném ki:
*Ha egy diák országos tanulmányi versenyen bekerül a megyei döntőbe, akkok a szaktanát egy évig X Ft bónuszt kap, a diák többi tanára Y Ft-t, és az osztályfőnöke Z Ft-t
*Ha egy diák az országos döntőbe jut, akkor magasabb összeget, ha az első háromban végez, akkor kimagaslót
*Ha egy diákot felvesznek középiskolába, akkor az ált isk tanárai bónuszt kapnak
*Ha egy diákot felvesznek egyetemre, akkor a középiskolás tanárai bónuszt kapnak (itt az adott szakra érvényes túljelentkezés szerint differenciálnék. Egy "húzós" szakért többet fizetnék, mint egy büfészakért)
*Az országos felméréseken elért eredmények szerint is premizálnék (ahol jó az eredmény ott prémium, ahol rossz ott az okokat kutatnám)
*Ha egy erősen problémás diákkal ér el egy tanár (tanközösség) eredményt (lecsökkent hiányzás, jobb eredmény az országos felméréseken) szintén premizálnám
A fenti rendszerrel elérném, hogy egy közepes tanár nettó 500 000 forint körül keressen, de ne keljen az iskolába heti 20-25 óránál többet bent lenni.
Ellenben bevezetnék egy olyan rendszert, hogy ha egy tanár erkölcsi vétséget követ el ("hamisan" osztályoz, kikezd a diákjával, meghamisítja a naplót stb.), akkor évekig ne lehessen értelmezhető munkája.
És mégis hogyan mérnéd a tanárok teljesítményét? Egy gyenge szakmunkásképzőben nem lesz senki OKTV helyezett, és ez nem a tanár hibája. Ha mindenki csak elitgimmiben akarna dolgozni, ki tanítana szakmunkásban? Amúgy így is nehezebb ilyen gettós helyekre tanárt találni, de legalább fizetésbeli különbség nincs.
Már többen leírták itt, hogy a tanárok teljesítményét nem lehet mérni, hiszen nem úgy működik, hogy kinyitja a gyerek fejét, és beletölti a tudást. Ha a gyerekek gyengén teljesítenek, annak ezer más oka lehet, a pedagógus csak egy a sok közül.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!