Kezdőoldal » Politika » Külföldi politika » Mi a különbség a republikánuso...

Mi a különbség a republikánusok és a demokraták között?

Figyelt kérdés
Miben más a célkitűzés?Úgy általában véve...Miért ez a két nagy csoport alakult ki?
2008. nov. 4. 20:05
 1/10 anonim válasza:
93%
A republikánusok konzervatívabbak, helyeslik az iraki háborút, a fegyvertartást stb. A demokraták liberálisok, nem olyan merev gondolkodásúak,pl. melegek elfogadása. George Bush repubilkánus.
2008. nov. 4. 21:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim válasza:
35%

republikánus-fidesz

demokrata-mszp


ez így erős túlzás,de így lehet leginkább szemléltetni

2008. nov. 4. 23:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
95%

Szerintem minden korban mást "testesít" meg a republikánus és a demokrata felfogás. Jelenleg a republikánus politikát nevezik "Reagan-i" politikának is, vagyis Ronald Reagan "csillagháborús tervének" a jelenkori alkalmazása, és a világhatalmi viszony megszerzésének a folyamata a cél.

A demokrata felfogás jelenleg inkább Kennedy eszméit vallja, idealistább és emberközpontúbb.

2008. dec. 11. 17:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
72%

A demokrata párt a régebbi. A republikánusokat a rabszolgaság ellen küzdők alakították a XIX. sz. közepén, míg akkoriban a rabszolgaságot pártolók a demokrata pártot támogatták.


A mai felállás a XX. században alakult ki, hogy a republkánus a középjobb, a demokrata meg a középbal.

2009. ápr. 2. 11:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
71%

Tudom, hogy elsősorban nem az előző hozzászólásokra kéne válaszolnom, de talán ez is segít.


Nincs túl nagy különbség a kettő között. Az igaz, amit az első hozzászóló írt, de nem olyan mértékben, ahogy gondolnánk.

Igazából ezek a polgárháború idején alakultak ki a rabszolgatartókból és az azt ellenzőkből. Mivel ma már nincs rabszolgaság...


A repblikánus - fidesz, demokrata - MSZP hasonlat szerintem nem jó.

Ha már nagyon a magyar pártokhoz akarjuk hasonlítani őket, akkor inkább a republikánusok az MSZP és a demokraták az SZDSZ. De tényleg nem túl célravezető párhuzamot vonni

2009. aug. 31. 14:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
93%
igen nem lehet párhuzamot vonni. Az amerikai demokrata párt neve mögött nem a demokrácia fogalma áll. A republikánusok pedig egyedülállóan Amerikában vannak, ilyen párt csak ott létezik. Amúgy, aki a két pártot vizsgálta: jogi-filozófiai szempontból: John Rawls, Appel. nézz utána
2009. szept. 20. 11:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim válasza:
100%
A Republikánusok ugyan sokkal konzervatívabbak, de ők hatalmas hangsúlyt fektetnek a gazdasági liberalizmusra és neoliberalizmusra- miszerint az államnak minél kevesebb szerepe kell hogy legyen a gazdasági életben, illetve olyan szervezetek mint a központi bank lehetnek állami kézen. A lényeg az individualizmus. Lásd: A Republikánusok azt támogatják, hogy mindenki magának fizesse a biztosítást, míg Obama(D) évek óta központi, állami támogatású rendszert akar kiépíteni. (Kevés sikerrel) A Demokraták leegyszerűsítve ennek az ellentétei. Ezek mellett persze az előbb elhangzottak is igazak: háború, fegyvertartás... Stb... Egyébként a Republikánusok közt is vannak jobbosabbak meg kevésbé. PL: Tea Party (szélsőjobb)
2014. nov. 30. 12:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
76%

Az mszp sosem volt republikánus, inkább liberális. A Fidesz áll legközelebb a republikánussághoz hiszen középjobb, köztársaság és polgár központú.

A Jobbik kérdéses, leginkább a jobboldali szocialista jelző illik rájuk.

2015. dec. 20. 15:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim válasza:
61%

republikans:maradi ,nem fogadja el az ujdonsagokat :pl trump azert ez ugy ki amerika ahogy.....

demokrata:obama is eggyike elfogadja a masokat es ujitason torekszik...kb ez

2018. márc. 3. 20:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
51%

A republikánus köztársaság és demokrácia párti, és támogatja a hagyományos európai keresztény alapú kultúrát és értékeket, valamint a nemzetállamokat.

A Fidesz ugyan nem republikánus, de még ehhez áll a legközelebb.


A demokratának csak az demokratikus, ha ő van hatalmon, és ha az történik, amit ő akar. Feladja a hagyományokat, alapvető értékeket, támogatja a homoszexuálisok házasságát, és hogy ők is örökbefogadhassanak gyermekeket. (pl. két férfi fiú gyermeket) Ezzel nem tiszteli a házasság szentségét, a társadalom alapjául szolgáló család intézményét. támogatja a migránsok betelepítését és ezáltal a párhuzamos kultúrák kialakulását. (aminek eredményét láthatjuk a nyugat-európai országokban) Feladná a nemzetállamok jelenlegi rendszerét, és minden országot egyetlen európai egyesült államokba tömörítene, vélhetőleg brüsszeli irányítással. Ezzel elvenné a népek identitását, saját egyéni kultúráját, nyelvhasználatát.

Ilyen nálunk az mszp, dk, és momentum.


A konzervatív erősebben jobboldali elvű, nem annyira demokrácia párti, de a legtöbb dologban egyetért a republikánusokkal.

Ilyen párt nincs nálunk.


A liberalizmus a legkárosabb ideológia, ami valaha fenyegette európát. Mindent tolerál, amit ő akar, és semmit, amit más. Minden elvet, értéket, hagyományt felrúgna. Nem tisztel senkit és semmit. Önző, én-központú idealista. Többnyire összetart a demokratával, de a hatalom kérdéseiben gyakran vitázik vele.

Ilyen nálunk a liberális párt, és az lmp. (zöldeknek állítják be magukat, de a vak is látja, hogy valójában liberálisok)



# 3/9 Időpont 2008. dec. 11. 17:48

Te nagyon buta vagy.


# 5/9 Időpont 2009. aug. 31. 14:43

Nem.


# 6/9 Időpont 2009. szept. 20. 11:57

Igaz! Bár a Fidesz nem republikánus, de még azokhoz az elvekhez áll a legközelebb. Az mszp pedig az amerikai demokratákéhoz.


# 9/9 Időpont 2018. márc. 3. 20:58

A republikánus nem maradi. Olyan, aki fontosnak tartja a hagyományos értékeket, és értékesnek a hagyományokat. Ettől még nem maradi. Aki mindent elfogad, annak nincs identitása, azaz ő egy senki.

2019. dec. 14. 10:36
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!