Hogy lehetséges, hogy benzines motorokból a szívók csak ilyen későn kezdenek kiszorulni, amikor a dízeleknél már több, mint 10 éve megtörtént?
A szívódízelek már régen nyugdíjba vonultak.
A szívóbenzinesek meg csak mostanában kezdenek.
Amiért ez érdekes, hogy a turbófeltöltő nagyon régóta rendelkezésre áll, sőt előbb használták benzines motorokon, mint dízelen.
Érdekes, hogy csak az utóbbi pár évben fedezték fel újra a turbóbenzines motorokat.
A szívómotorok, benzines és dízeles motorok esetén is baromi rossz hatékonysággal működnek.A turbónak kötelező tartozéknak kellene lennie már 15 éve.
Miért?
Az autó kipufogógázával rengeteg energia távozik a motorból.Ezt az energiát használják a turbófeltöltők, de egy szívómotornál ez az energia teljen elvész, nem kerül felhasználásra, ami óriási pazarlás.
A másik, hogy egy turbómotort sokkal jobb vezetni, ugyanis már alacsony fordulaton is húz, nem kell kinyomni a szemét,hogy menjen.
"Az autó kipufogógázával rengeteg energia távozik a motorból. Ezt az energiát használják a turbófeltöltők, de egy szívómotornál ez az energia teljesen elvész, nem kerül felhasználásra, ami óriási pazarlás."
De nem nálunk! Ugyan nálunk is szívómotoros autó van de, a kipufogójára rá van húzva egy biciklibelső amitől olyan leírhatatlan hangokat produkál, amitől jópár autós nagyon lemarad mögöttünk + még a gyalogosok is a hang irányába fordulnak.
Ja és ha valamikor egy fehér Fiat Punto-t lát akkor hegyezze a füleit!
Mert nem volt szükség eddig arra a +energiára az eddigi környezetvédelmi előírások betartásához és a vásárlók teljesítményszükségletének kielégítéséhez. Az emberek viszont egyre tisztábbat és egyre gyorsabbat akarnak - ami egyébként egy őrültség és a gyártók gyakran ütköznek falakba, amit a VW dieselbotrány is jól mutatott.
Nehogy azt hidd, hogy olyan egyértelmű a dolog, hogy rárakják a turbót és akkor mindenki boldog, megmenekülnek a fák és a kisnyuszik. Maga a turbófeltöltés általában nem hogy fogyasztáscsökkenést nem hoz, de pont, hogy növeli azt azonos lökettérfogat esetén. Persze ha 2/3-ára vagy 1/2-ére veszik a motor hengereinek űrtartalmát, akkor már lehet értelme, de egyrészt ekkor felmerül az a kérdés, hogy nem-e egy eleve kis motorral kéne összehasonlítani és hogy egyáltalán visszahozza-e a turbó bekerülési költségét a használat alatt tapasztalható spórolás (már ha van ilyen).
A kényszer szülte, a környezetvédelmi előírások. Nekem pl. szívó Hondám volt 11 évig, 1.8, 140 lóerő, imádtam, hogy a világba lehetett pörgetni.
Ami nincs, nem tud elromlani, ha a turbó elromlik, az nagyon sokba tud kerülni.
Az új kocsim már 1.5 turbó, meglátjuk, kicsit tartok tőle. Egész más érzés, szinte dízeles, eddig megszoktam, hogy 6000 - ig huzatom a motort, a benzines turbó már alacsony fordulaton is húz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!