Hogy cserélnék le az olcsó munkaerőt?
Amerikában, illetve Európában is egyre többet feszegetik azt a témát, hogy vissza kéne hozni Amerikába illetve Európába a gyártást, amit a multik kiszerveztek Kínába, Indiába stb az olcsó munkaerő miatt.
Hogy lehetne ezt kieszközölni, hiszen a nagyvállalatok hatalmas pénzt spórolnak azon, hogy míg az Usa-ban 8 dollárt keres egy amerikai egy óra alatt, addig Kínában kb 1-2 nap alatt keresnek ennyit, vagy ennyit sem.
Szerintem is, a technológia fejlődése fogja megoldani.
Eljutunk majd oda, hogy a gyárakhoz nem kell sori munkás, csak karbantartók.Illetve,mérnökök logisztikusok, közgazdászok, takarítók.
Egyértelmű: a nagyvállalatoknak visszább kéne venniük.
Ez a brutális profitéhség tette tönkre a világot.
Akinek van tíz luxusautója, csak azért, hogy meglegyen a tizenegyedik, kirúg x dolgozót és a többivel végezteti el a plusszmelót.
De ha már van 11 luxusautó, mért ne legyen 12. és így tovább.
Akkor már egy jacht is kell mellé.
De a havernak 3 jachtja van, nekem kell 4, hogy felvágjak.
Milliárdosok hóbortjai miatt embermilliárdok szenvednek dolgoznak éhbérért.
"De a havernak 3 jachtja van, nekem kell 4, hogy felvágjak."
Sajnos ez teszi tönkre a világot.
Ha az emberekből kiölnék ezt a "majd én megmutatom" felfogást,akkor sokkal kevesebb nélkülöző ember lenne a világban.
5#
A világot a verseny viszi előre,ősidők óta.
Mi lenne, ha csak egy autóipari vállalat létezne?
Silány minőségű autókat csinálnának és kb a régi kocka Lada szintjén lennének.
Mivel a verseny hiánya miatt, nem lenne motiváció a fejlődésre.
6-os, te kevered a minőséget a mennyiséggel.
Az mitől fejlődés, hogy félévente új mobilt dobnak piacra, ami gyakorlatilag ugyanazt tudja, mint az elődje, csak max. más a dizájnja. Mindenki trendi akar lenni és kukába hajítja a mobilját, megveszi a legújabbat.
Környezetszennyező, pazarló, felesleges.
Viszont a multiknak jövedelmező.
Ezzel szemben mennyit is keres a futószalag mellett álló?
És mennyit a középvezető és a vezető?
Mennyire van arányban a munka és a fizetés?
Az ipari forradalom óta a mennyiség háttérbe szorította a minőséget.
lásd: kínai textilipar, távol-keleti vackok stb.
Olcsó, de sz*r.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!