Kezdőoldal » Politika » Külföldi politika » Az EU-ban miért akarják...

Az EU-ban miért akarják "kivezetni" a dízelautókat?

Figyelt kérdés

Az előbb feltett valaki hasonló kérdést, nekem meg eszembe jutott, hogy én meg felteszek ezzel kapcsolatban kérdést.


[link]


Az USA-ban inkább most lesz egy új dízel aranykor.Ott az autók jelentős többsége benzines, a dízeles személyautó meglehetősen ritka.

Lehet, hogy az EU kicsit elvan tévedve?


Az egész olyan, mint egy boszorkányüldözős, csak itt vérben forgó szemű, sötétzöld, ökoterristák vannak, akik büntetni akarják azokat, akik takarékos , de egyben erős autót használnak és mindenkit valami koszos buszra vagy biciklire ültetni.


Biciklivel vagy a busszal hogyan hozol el 2 karton kólát meg 1 karton lisztet?


Ugyanis, aki tudatós fogyasztó, az akcióknál nagy tételben vásárol, mert jobban megéri, mintha hetente megvenné az adott terméket rendes áron.


A levegőt nem a személyautózás szennyezi, főleg nem a mai autóknál.

Hanem a gyárak, erőművek melyek okádják a füstöt.



2015. máj. 16. 12:11
1 2
 11/14 anonim ***** válasza:
A dízelmotorok boszorkányüldözése az EU-ban az egy dolog, de a helyzetet sajnos rontja a kelet-európai mentalitás. Ugyanis egyre többen iktatják ki a gyári részecskeszűrőket a dízeles autókból. Kb mint amikor 20 évvel ezelőtt a ruszkiknál minden behozott nyugati autóból azonnal kiszedték a katalizátort, mert nem volt még náluk a kutakon ólommentes benzin :)
2015. máj. 16. 15:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/14 anonim ***** válasza:
61%

A diesel személyautók rengeteg kormot juttatnak a levegőbe, míg a benzinesek semennyit. Ez növeli a szálló por mennyiségét a levegőben, amire rátapadnak ez egyéb káros vegyületek.


Ha ki akarnák szorítani őket, ezért tennék. Azonban én még nem hallottam ilyen tervről...

2015. máj. 16. 16:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/14 anonim ***** válasza:
40%

A dízelautók környezetszennyezőbbek, bár a dízel-lobbi szereti környezetbarátnak beállítani, mivel kicsit kisebb a fogyasztás, mint a benzineseknél.


Viszont a dízelautóknál ott a koromkibocsátás. Ez a finom por nagyon megterheli a városokban a légúti betegségben szenvedőket, hozzájárul az egyre gyakoribb allergiás betegségekhez és a tüdőbe jutva a rák kockázatát is növeli.

A másik probléma az NOx emisszió, ami a dízelnél egy nagyságrenddel nagyobb, mint a benzineseknél. Ez is rossz a városokban, mivel szmogot okoz. Amerikában ezért is van nagyon kevés dízel személyautó, mivel szigorú az NOx emisszió szabvány. Ez ma már kezelhető probléma, de a technológia még nem terjedt el. Teherautóknál már alkalmazzák, hogy ammóniát fecskendeznek a kipufogó gázba, így ártalmatlan nitrogén gázzá és vízzé alakul az NOx.

2015. máj. 17. 00:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/14 anonim ***** válasza:

Ha eltekintünk a norvég modelltől, ahol az áramot vízerőművek termelik és az állam ösztönzi az elektromos autók terjedését, akkor szerintem a legkörnyezetbarátabb technológia a gázos autózás. Ez lehet PB, de még jobb a földgáz (gyakorlatilag metán), CNG technológia. Ezt kellene ösztönözni.

Úgy tudom Dél-Amerikában és Olaszországban már elég gyakoriak az ilyen gépjárművek és Németországban is terjednek.

2015. máj. 17. 00:14
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!