A 80-as években a magyar reklámoknak volt versenyszerepe, vagy csak informáló, szórakoztató szerepük volt? Volt a nagyrészt állami cégek között verseny mesterségesen létrehozva, hogy idővel emelkedjen a termékek színvonala?
Volt jópár termék, amiből legalább 3-4 márkájút lehetett kapni az országban, ezek egymással versenyeztek, hogy egyik jobb minőségű volt, a másik olcsóbb és több boltban elérhető?
Voltak pl. Fabulon meg Tímea márkájú kozmetikumok, a két állami cég ami ezeket gyártotta versenyzett egymással, és külön-külön kellett fizetnie a tévének, hogy leadják a reklámjaikat?
Szerintem akkor már volt valamilyen szinten. Inkább a régebbi reklámok voltak ilyen informális-szórakoztató jellegűek, mint Hurka Gyurka és tsai. :)
A 80-as években viszont már volt némi verseny is, például az áruházak között. Ha nem lett volna, akkor a Skála meg a Centrum reklámjai is nagyjából egy kaptafára készültek volna, de a Skála jóval "ütősebb" reklámkampányt rittyentett, mint a Centrum.
Már az első IMF kölcsön felvételénél nyilvánavló volt a kapitalizmus felé való orientálódás.
Ennek bizonyítéka, hogy Kádár a 80-as évek közepén már kiadta a "társasági törvény" megalkotására a parancsot, ami a kapitalizmus jogi alapjait volt hivatva előkészíteni.
A reklámok pedig a nagyközönség igényeinek a formálását, a kapitalizmus "tudat alatti" elfogadtatását célozták.
Tehát ami ma egyesek rendszerváltásnak neveznek, az egyszerűen csak a díszletek lecserélése volt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!