Németországban miért emelik így a vonatjegy árát?
Idén utaztam két nagyváros között azzal a nagyon gyors ICE vonattal, a jegy 78 euróba került.
Régebben, édesapámmal is utaztam ugyanazon az útvonalon és a jegy, ha jól emlékszem 66 euró volt.
Idén is ugyanazzal a vonattal, ugyanolyan színvonalon utaztam, mint évekkel ezelőtt.A menetidő is ugyanaz volt.
Akkor mire fel ez az állandó drágítás?
A Deutsche Bahn nem olyan, mint a MÁV.
Állandóak a fejlesztések, automatizálás, munkamegosztás megfelelővé tétele, költséghatékonyság.Egyre kevesebb ember kell nekik, mert minden automata.
A vonatok egyre takarékosabbak, egyre kevesebb energia kell nekik, fékezéskor áramot táplálnak vissza a vezetékbe.
A logikus az lenne, hogy csökkennek az árak, mert a fentebb említett dolgoknak hála, több pénz marad meg.
Valahogy a vonatjegyek mindenhol az infláció felett drágulnak. Németországban meg különösen drágák!
Egy példa: 10 éve voltunk kint.
A Frankfurt-Kassel IC volt 20€, most 43! A sebesvonat ca. 17-18€ volt, most 35.20!
Az ICE 30€ volt, most 53! (Igaz, kerülő úton megy az IC-hez képest, de fél órával gyorsabb.)
Ezzel szemben Ausztriában a Bécs-Linz (ugyanekkora távolság, ca. 190 km). 34,70. Itt egyforma minden vonat díjszabása, a 10 évvel ezelőtti árat viszont nem tudom.
Bocs! Úgy tűnik, elcsesztem, rosszul emlékeztem!
Kissé durva lenne a 100%-os emelés. Inkább a következők lehettek az árak:
Sebesvonat: 23€, IC: 30€, ICE (hosszabb útvonalon, de gyorsabban):45€.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!